Direct Drive Ready Pack use with superskids

Hoi

Heb de Honey bee v2 gekocht nou vroeg ik mij af. Heb de superskids 300 besteld. kan ik daar nu ook de direct drive pack opzetten, en welke functionele upgrade zou ik nog meer kunnen doen.

Ook is die heel moeilijk te trimmen staart rotor blijft heel erg naar rechs gaan.
Heb het alleen kunnen doen door tegen te sturen. Is er iemand met een hoop kennis die hier een oplossing voor weet ??

Bij voorbaat mijn dank
Luuk

De rudder moet je niet trimmen. Hiervoor moet je de gain en proportional bijstellen.
Gain = gevoeligheid van de gyro. Als deze te laag staat en er komt een windvlaagje tegenaan, dan duwt hij je staart gewoon weg. Als deze te hoog staat, gaat je staart 'zoeken', ofwel heen en weer zwiepen.

Proportional is hoe hard de staartmotor moet draaien. Draait hij te langzaam (proportional te laag) dan gaat de heli rechtsom draaien omdat de heli door de kracht van de rotor die kant op gedrukt wordt. Als de de staartmotor te hard draait dan draait hij net de andere kant op.

Let wel op: Als je de proportional bij stelt moet je de heli eerst uit zetten, dan verstellen en dan weer aanzetten! En doe het met kleine stapjes. Het vergt wel een beetje geduld.

Verder qua upgrades, ik zou zeggen bestel Superblades XP en een carbon staartbuis. En de direct drive tail idd.

Oh voor de direct drive pack zou ik je aan willen raden de zooi te loctiten! De schroefjes die de shaft van de propeller op die van de motor vastzetten waren los gaan zitten. De propeller met shaft en al vloog eraf en de heli kwam tollend neer... Gelukkig in een lage hover...

Loctiten die handel dus!

Hier heb ik wat aan. Dank je wel.
Heb al extreme blades dus de xp
Misschien wat overbodig.
En een metal upgrade maakt dat veel verschil ?

Met metal heb ik in ieder geval geen onderdelen gebroken. qua vliegeigenschappen is het in theorie wat directer en stabieler, maar ik merkte eigenlijk weinig verschil.

Back