Tja, jammer.

Ik heb altijd graag in Duitsland gevlogen, maar zo'n afzichtelijk metalen plaatje op mijn F2B model...

Thanks but no thanks.....
Nou Bruno;...................
Dan kan je ook vliegen in Nederland schudden!
Er wordt in Brussel regelgeving opgesteld welke de identificatie van drones regelt. (Dus eerst in de Europese Commissie en daarna in de comitologie en dat alles vanwege privacy, inkijk, maar ook om de schuldige te pakken in geval van een calamiteit)
Straks moet elke drone op afstand geïdentificeerd kunnen worden, ingebouwd in de elektronica van het model.
In Duitsland zijn er blijkbaar plannen om hierop vooruit te lopen door middel van een aluminium plaatje van 30 mm x 15 mm.
Ik heb in de Duitse wet- en regelgeving niets kunnen vinden waarin dit is vastgelegd.
Maar het staat elke vliegclub en ook de Duitse KNvVL vrij aanvullende regels op te stellen en te handhaven.
Blijkbaar is dat daar gebeurd.
Oké. Straks moet dus elke drone op afstand geïdentificeerd kunnen worden, ingebouwd in de elektronica van het model.
Is daar wat aan te doen?
Als deze maatregel beperkt blijft tot drones, zal het mij worst wezen.
Als deze maatregel geldt voor RC vliegtuigen, zal de KNvVL moeten lobbyen in de comitologie fase, wat ze nu ook al doen als belangenorganisatie, lees de nieuwsbrief maar.
En Robbie ligt echt niet te slapen.
Als dit zou gaan gelden voor lijnbesturing zou het ook moeten gaan gelden voor vliegeren en kitesurfen.
Tenslotte ben ik van mening dat alleen wattjes elektrisch vliegen.
MVG
Max