Discussie en bouw E-Club20!

@ d.knoppers, Die heb ik ook niet, ik heb zippy-h 25 of 30 C geloof ik, staan niet meer op de site.
Maar kijk nog maar eens naar mijn bericht, ik link exact dezelfde accu als jij nu doet.

Edit, er loopt nu een hoop door mekaar...

Laatst bewerkt:
@mike, Dankje, ik heb de e-mail adressen wel denk ik;) Ik heb nog zat te bouwen, maar dit zou wel eens een toekomstig projectje kunnen worden.

3minuuten zou ik ook niet verwachten. 6 ofzo... Je bent dan ook redelijk op hoor, ook al zoude je accus dat niet zijn. Vergt best wat concentratie als het snel gaat en niet zo groot is.

@ d.knoppers, Die heb ik ook niet, ik heb zippy-h 25 of 30 C geloof ik, staan niet meer op de site.
Maar kijk nog maar eens naar mijn bericht, ik link exact dezelfde accu als jij nu doet.

Edit, er loopt nu een hoop door mekaar...

Hmmm nu zie ik 20 ja.
Of ik had zelf nog een venster open op 15c dat ik ff de verkeerde tab geopend heb.

15 was te weinig vandaar dat ik het even melde. de 20C2200 is goed.

Gr. Dennis

2200 lijkt mij toch een beetje weinig, dan ga ik liever voor 4000 of meer.
Ik hoop dat ik 22maart mijn kistje krijg, dan kan ik eens wat gaan passen en meten.
Ik hoop dat die 19grams servo`s van hobbyicity genoeg zijn, deze heb ik ook in mijn quikie zitten, en die doen het goed.
Wat zal een brandstofmotor-setup wegen van een club20?
200 voor motor?
150 voor tank?
50 uitlaat?

Dan word het een hele uitdaging om hem op een beetje normaal gewicht te houden, mijn 5s5000 accu is al 630 gram :S

Mike

Een normale club 20 heeft een 3,5 cc motor en mag 1136 gram wegen vliegklaar.
De motoren draaien met een 7x6 propje 21000 toeren met de gebruikelijke magic muffler.
De motor met uitlaat weegt ongeveer 400 gram met uitlaat.
tankje is 80 cc.

Martijn

Net even mn Irvine Club 20 motor incl. uitlaat op de weegschaal gelegd: 372,5 gram

Ik geloof dat het vermogen rond de 750 Watt ligt.
[Edit] Ook maar even een vrij standaard tank van blik erbij gelegd: 40 gram[/Edit]

Paul

Laatst bewerkt:
Als je op 4cellen vliegt dan moet je het denk ik rond de 1900KV zoeken,
14.8*1900/100*75% efficientie=21090, dit zal in de praktijk ietsje anders zijn, maar ik denk dat je met een motor tussen de 1800 en 2200KV toch wel goed zit.

Net even mn Irvine Club 20 motor incl. uitlaat op de weegschaal gelegd: 372,5 gram

Ik geloof dat het vermogen rond de 750 Watt ligt.
[Edit] Ook maar even een vrij standaard tank van blik erbij gelegd: 40 gram[/Edit]

Paul

Volgens mij zit er minimaal 30 gram overbodig soldeertin in die tank van jou;) hahaha

Een normale club 20 heeft een 3,5 cc motor en mag 1136 gram wegen vliegklaar.
De motoren draaien met een 7x6 propje 21000 toeren met de gebruikelijke magic muffler.
De motor met uitlaat weegt ongeveer 400 gram met uitlaat.
tankje is 80 cc.

Martijn
:worship: Dat is nog eens info :worship:

Maar dan zat ik dicht in de buurt, ik had wel verwacht iets zwaarder te zijn, maar dat blijkt mee te vallen.

mm, ik krijg als het een beetje meezit op 22maart mijn catfish.
dan zal ik gaan bekijken welke accu erin past, en of het dan ook rendabel is om hem electro te maken.

Mike

Afneembaar neusje? bedoel je een losse motorkap? dat lijkt me niet zo`n ramp, die kan je nadat je de motor hebt vastgezet wel met een paar servo schroefjes vastzetten...

Mike

Catfish?
catfish7.jpg
?

Anders lijm je die vast en doe je er een randje glas om... of je monteert de motor niet tegen het puntje van de neus, moet allemaal niet zoon probleem zijn.

Natuurlijk, ik heb vergelijkbaar in mijn GrandChelem.
Ik had dezelfde gekocht als ik servo's voor een club 20 model moest kopen.

Hij word vanzelf moeilijker te vliegen als je hem 400g zwaarder maakt...:rolleyes: of iig een snelle landing trainer.

Jup, dat is hem inderdaad :mrgreen: Vliegt als op rails en helemaal niet moeilijk hebben ze mij verteld.

btw, 19gram`s servo`s van hobbycity, zullen die sterk genoeg zijn voor in deze kist? Hobbycity Online R/C Hobby Store : D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g $13.95

Mike

Als je het maar uit je hoofd laat om bij ons in de buurd te gaan vliegen met die goedkope prut servotjes. Gebruik liever de echte futaba 3101 of nog beter de 3102.
Die goedkope namaak zooi ik erg duur als je andere in gevaar wil brengen met snelle modellen!
Tijdens het racen vlieg je constant om elkaar heen met veel mensen dus we moeten het wel zo veilig mogelijk proberen te houden.

Back