Discussie en bouw E-Club20!

Wat voor scharnieren raden jullie mij aan om te gebruiken? voor zowel de vleugel als het stabilo.
Ook werd mij verteld dat geglast balsa te slap is en werd mij triplex aangeraden, welke dikte dan?

Mike

Ik hat in mijn F-16 (200 Kmh) gewone nylon scharnieren (geborgt)

Geglast balsa te slap , waarvoor ?

Mvg Johan

Voor het hoogteroer,

Daar hat ik gewoon een kant en klare 6 x 30 roer lijst voor genomen en die was niet eens geglast .

Als je zo'n balsalijst pakt en die nog glast is dat sterk genoeg voor over de 200 Kmh .
Je hebt zowiezo minimale uitslagen bij speedkisten .
Ik hat maar 6 mm uitslag op hoogte .

Belangrijk is dat je helemaal geen speling hebt op je aansturing .

Anders is flutter voor progammeert. :oops:

Mvg Johan

Daar hat ik gewoon een kant en klare 6 x 30 roer lijst voor genomen en die was niet eens geglast .

Als je zo'n balsalijst pakt en die nog glast is dat sterk genoeg voor over de 200 Kmh .
Je hebt zowiezo minimale uitslagen bij speedkisten .
Ik hat maar 6 mm uitslag op hoogte .

Belangrijk is dat je helemaal geen speling hebt op je aansturing .

Anders is flutter voor progammeert. :oops:

Mvg Johan

Sorry, mischien even verkeerd uitgelegd, maar ik bedoel het hele hoogteroer, *kan zo even niet op de naam komen :morning:

Dat stabilo ook gewoon uit5 mm balsa maken

Voor en zijkanten lijm je 3 cm brede stroken om het geheel stijf te maken .

67384a0fe5a182ba9.jpg

En als je dan nog een 25 grams matje er op lamineert met G4 haalt die de 250 wel . :mrgreen:

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, de vleugel is uit de pers, en ziet er echt super uit!!
Het is zo sterk dat je hem bijna als bankje zou kunnen gebruiken!\

Zo, even voor het beeld in elkaar gezet;
DSC00598.jpg

Ik vindt de vleugel nog iets te breed dus daar zal ik nog wat aan gaan schaven, meer volgt!

Mike

Zo , de vleugel is op maat gemaakt, er kon ruim 2cm vanaf aan de achterkant.
Ook heb ik de rolroern uitgesneden, deze zijn ook super sterk geworden door de carbon band die ertussen zit.

Mike

Gaat goed!

Zag vdos van de Hepf Bullet. Op hun site staan ook de setups. gaan van 200 tot 250km/ met een axi en 3s 2200mAh pakket dus mischien heb je er wat aan ;)

Wat past er eigenlijk in dat rompje ongeveer? Zet er eens een blikje ofzo naast want ik kan dit even slecht inschatten!

Er past een resonatiepijp voor een .20 onderin, of ken je dat niet uit een grijs brandstof verleden (of) bij clubgenoten?
De Club20 die ik had kon VEEL in...

Kan het bij hepf niet echt vinden, site klopt bij niet 100% volgens mij. maar ik denk dat ik het juiste radarfilmpje wel gevonden.
Die bullet heeft veul minder weerstand dan een club20 model. vleugel minder oppervlak en minder dik, geen stabilo. netter neusje, minder grote romp. Dit allemaal omdat de club 20 aan allerlei regels moet voldoen en voor een methanol motor met pijp ontworpen is.

2814/6 staat niet meer op modelmotors.cz, maar 100g 2850kv tikkie klein lijkt me, maar voor 3s een mooi kv. Weet jij welke prop daar gebruikt is? (1400 op 6s geeft ongeveer gelijk aantal toeren natuurlijk...)

Enne, Mike, Goed bezig!

Laatst bewerkt:
Je hebt echt veel ruimte in de romp, het enige waar je om moet denken is dat je het allemaak niet te hoog maakt i.v.m. de rolroer servo.

M`n pa rijd nar z`n werk even langs Hangar voor het volgende,
38mm Alu spinner
oracover zwart
en oracover oranje
20mm plankje balsa voor de vleugeltipjes

Dan kan ik tenminste weer even verder, Het kleuren schema wordt een zwarte romp,
De vleugel word aan de bovenkant ook zwart en onder fel oranje, Dan op de bovenkant van de vleugel twee van die pylon-strepen in het oranje en een beetje hot-rod achtige pinstripes over het staartje van de romp heen!

Mike

Laat ik nou net zoon blikje thuis al maanden in huis hebben! Echt een kippenlikeurtje ;) nix voor mij LOL!!

Ik zou zeker eens in de duitse Bullet draadje naar de mega (geloof 22-30-3) kijken wat die doet.
Damjaco had ook een mega zonder vertraging in zijn jepe Spitfire en gaat echt super. Zelf had ik er een mega met 22-30-2 met vertraging in en 7x8 prop/750W gaat als een beest. Die had ik vervangen door een buitenloper maar die had een beetje moeite om de magneten vast te houden maar ging nog veel harder.

Damjaco/Hans:
Modelbouwforum.nl - Bekijk profiel: damjaco

Ik zou zelf de rolroerservos in de vleugel bouwen zodat je meer ruimte in de romp hebt. Dan kan je echt alles erin leggen.

Mooi maatje!

Opzich, heb ik wel veel ruimte voor de rolroer servo, met dat heerlijke drankje erin kan ik nog makkelijk een servo bovenop!
En een kippenlikeurtje?
DSC00596.jpg

Zo zag mijn prullenbak eruit na 3 dagen examens leren :D

Mike

Back