R
Roy
Guest
Ik heb een vriend van me lesgegeven. Hij had zelf een vliegtuig gebouwd (kit) een Charter. Omdat die al plannen had om verder in deze sport te gaan, wilde hij geen 4 of 5cc'tje, dus meteen maar een 6,5cc aangeschaft. Na een vlucht of 20 had die het allemaal wel door, wij de instelhoek van de vleugel verminderd (balsa blokje on de achterlijst), hij nog een hatori-pijp besteld en gaan. Drijvers er onder gebouwd en na elke regenbui, meteen naar het veld en van de plassen opstijgen etc....
. Wat ik hiermee wil zeggen: de keuze die hij gemaakt heeft door een 6,5cc te nemen ipv een 4 of 5 cc was voor hem geen "bottleneck". Bovendien vond ik het "extra" power wel fijn met lessen, beetje gas erbij en hij klom weer. Je moest wel heel erg je best doen om hem te overtrekken. Overigens, wie zegt dat je volgas moet vleigen?
Roy

Roy