Discussie motor- of accudraden verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correctie, een vermogen (P) weergeeft als een functie van de rimpelstroom. Punt. Die formule kun je in elk boek over condensatoren opzoeken, en gaat over rimpelstroom.

Let op dat ik hier een regelrechte natuurkundeformule pak die in alle boeken te vinden is. Daarnaast geef ik middels linkjes aan dat andere experts er ook zo over denken. Veel meer onderbouwen dan dat, kan niet. Maar jij vind het toch niet kloppen.

Die I is een rimpelstroom. Zo is hij gedefinieerd.

Ik val zowat van m'n stoel hier, wat begrijp jij niet uit onderstaande quote?

SanderFPV zei:
Of die I nu een rimpelstroom is doet niet ter zake. Waar de condensator stuk aan gaat is verliesvermogen (P) en of die I nu bestaat uit rimpelstroom of laadstroom of ontlaadstroom is niet relevant (het onderscheid bestaat numeriek wel, in de praktijk niet, omdat je de stromen niet kunt scheiden). Het mechanisme waardoor hij defect raakt is doordat hij opwarmt doordat er teveel (velies)vermogen in verstookt wordt.

Dat is wat ik zei, en daar staat toch echt iets fundamenteel anders dan wat jij er van maakt.

Echt? Je schrijft het vokgende:

Voor FPV vliegers geldt op dit geheel een uitzondering. Motordraden kunnen een storingsbron zijn voor je videolink.

Nee, je verkondigt jouw mening en probeert die te onderbouwen met incomplete redenaties en relatief nietszeggende simulaties.

Goed, dan wacht ik op jouw complete redenaties en alleszeggende simulaties, laat maar zien dat wat ik stel niet klopt.
[mod] ook hier maar weer even stofgezogen. Vegen helpt schijnbaar niet meer.[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
JJij gebruikt laagvermogen aandrijvingen voor FPV waarbij je grote reikwijdte wilt. Ik gebruik hoogvermogen aandrijvingen ( tot 3kW opgenomen vermogen) voor kunstvlucht, een vliegwijze waarbij véél niet-volgas gevlogen wordt.

Okay, dus wat jij nu stelt dat alles onder de 2kW laagvermogen is en dat daarbij deze vlieger niet opgaat? Dan zijn we gauw klaar ...

Het punt is; als je de motordraden verlengt, hoef je verder niets te doen. Het vergt geen electronica-handigheid, je hoeft geen condensatoren te kopen/solderen, enzvoort. Het is inpluggen en gaan. Dit werkt in de praktijk gewoon prima, zeker bij kleinere electromodellen en normale vlucht op 2.4Ghz. De toegenomen EM zal niemand iets van gaan merken.

[mod].... Stof... vegen[/mod]

Met betrekking tot de door mij gebruikte regelaars, zou je nu één keer willen ophouden continu niet relevante zaken erbij te halen in een poging de ander in diskrediet te brengen? Google eens op 'argumentum ad hominem', een van de bekendere vormen van drogredenaties. Ik bljif je verzoeken daarmee op te houden. Dan, inhoudelijk, ik gebruik en bezit regelaars van Hacker (Basic én Spin), Castle Creations (ICE HV), Robbe, TGY en HiModel (laatste voor kleine indoormodellen). Allemaal kwaliteitsspullen dus, waarvan de kwaliteit ook verder niet ter discussie gesteld hoeft te worden.

Oh, dus jij mag mij wel vragen naar mijn ervaringen met elektro aandrijving, maar als ik de bal terugspeel reageer je heel verontwaardigd? Da's vreemd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

[knip]

posting weggehaald ivm moderatie hieronder

Dhr. Sassen heeft even "forumrust" gekregen.

Als iemand na ik-weet-niet-hoeveel waarschuwingen gewoon doorgaat met persoonlijke aanvallen die off topic zijn, beledigend en op het laatst zelfs als bedreigend zijn op te vatten, stopt het verhaal.

Een aantal moderators hebben zeer veel energie gestoken in het in juiste banen leiden van beide draadjes; het heeft niets geholpen.
Dan is dit het laatste middel.

Ontzettend jammer dat het zo moet lopen, maar ik zie geen andere optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back