Disser gewebe

Even een vraagje aan de "DLG gemeinde". EMC-Vega heeft tegenwoordig zgn dissergewebe in het programma.

http://www.emc-vega.de/pdf/EMC2009.pdf

Op pagina 6 is CG38D te zien. Om de 14mm zit een 1K draadje carbon in 28 grams glas (pagina 7 Aufwind 1/2009)

Heeft iemand van jullie al eens een vleugeltje gebagd met dit doek? Het lijkt me leuk om dit materiaal te gebruiken op een Supergee II vleugel.

Maar bied een enkele laag hiervan voldoende stijfheid voor vleugel en flaperons?

Kevlar

Berrie,

Kevlar. De vleugel die Raymond heeft is door Loet gemaakt. Loet legt op de plaats van het scharnier volgens mij 36 g/m2 en 60 g/m2 kevlar. De 60 g/m2 is gelijk een doubler om de stijfheid van de flap te vergroten.
Cheers

Bart

Hee Bart,

Al een beetje ontdooid !!!

Volgens mij is dit het zelfde doek dat iemand van R&G (Stephan Ott) ons liet zien op de DM Salmdorf.
Had Alex of Loet hier geen testje mee gedaan???

Frans

Frans,

yep, ben ondooit, zou maar zo kunnen dat we het idd gezien hebben
in Germany, maar ik weet het niet meer...de vleugel op RC groups ziet er zeer goed uit en ik zat er over te denken vandaar dat ik het maar besteld hebt.

Cheers
'
Bart

Zo eindelijk weer een beetje afgekoeld. Volgens mij was ik de enige die het de hele dag warm had.......
Ik heb geen test met dit materiaal gedaan maar met 50 gr bandweefsel zonder binder. Bagger. Ik heb geen belangstelling voor deze Disser doek omdat je dan volledig met sjablonen en spuitlijm moet werken om alles recht te krijgen en dan nog is het volgens mij een hel. Voor positieve bouw is dit misschien wel de manier omdat deze koolroving waarschijnlijk niet voelbaar is. Ik denk dat dat erg belangrijk is. Ik denk overigens dat een 36gram kevlar doek dan net zo mooi werkt en meer bescherming bied.

Alex

P.S Volgens mij was deze doek ook nog heel open geweven en eigenlijk alleen bedoeld als binnenkant op een mallen vleugel.

Back