R
robba34
Guest
ik las op het forum dit verhaal over afstellen:
maar ik snap het gewoon niet ik weet er namelijk nog heel weinig van
als ik namelijk snel gas geef oftewel in een keer vol; gas en dan vol in de rem dan slaat hij meestal meteen af
dit heeft denk ik met dat rijke te maken
:roll: :roll: :roll: :roll:
(bericht door Robert bijgewerkt ten behoeve van leesbaarheid)[/quote]
ik weet niet of het al gelukt is met afstellen, maar ik zal proberen om mijn ervaring met afstellen aan je uit te leggen....
-eerst zet je je hoofdsproeier (naald bovenop je carb) heel rijk (in je handlijding staat hoeveel slagen dat zijn... 3 oid, verschilt)
-dan rijd je rechte lijnen. je merkt dat de motor heel rijk staat, je ziet veel rook, hij sputtert, en maakt een laag, brommend geluid (zou het na willen doen, maar gaat zo moeilijk)
-vervolges ga je de hoofsproeier met een kwart per keer indraaien (eigenlijk moet het met 1/8, maar de ervaring leert dat dit te langsaam gaat...) na elke keer dat je het indraaid rij je weer rechte lijnen.
je gaat door met indraaien tot je merkt dat de motor geen laag brommend geluid maakt en niet meer "sputtert"
je kan goed merken wanner je het perfecte mengsel bijna hebt als de motor niet meer bromt... de auto zal nu goed rijden bij lage snelheid maar zal gaan sputteren op z'n top. als de motor nog sputtert op zn top en bromt, moet je de hoofdsproeier nog iets indraaien (maar nu wel weinig) als je merkt dat z'n top goed is moet je eigenlijk niks meer doen aan de hoofdsproeier.
-als de motor een hoog snerpend geluid gaat maken en niet op z'n top komt moet je de hoofdsproeier iets open draien, je hebt 'm dan tever ingedraaid.
-als je merkt dat de motor een goede top heeft maar sputtert bij het optrekken moet je de onderste regel naald (niet de stationairschroef, die schroef die de gas "klep" tegen houd bij remmen en stationair regeld)
iets indraaien, 1/8. dit doe je tot hij mooi optrekt.
maar je zal merken dat als je de onderste regeld naald indraaid, dit invloed heeft op de andere sproeiers.
-als laatste regel je de stationairschroef, zet deze zo dat de motor mooi zacht loopt (niet te zacht, want dan slaat de motor af bij het remmen)
veel suc6 met het afstellen, en als er nog onduidelijkheden zijn, moet je het maar vragen.
maar ik snap het gewoon niet ik weet er namelijk nog heel weinig van
als ik namelijk snel gas geef oftewel in een keer vol; gas en dan vol in de rem dan slaat hij meestal meteen af
dit heeft denk ik met dat rijke te maken
:roll: :roll: :roll: :roll:
(bericht door Robert bijgewerkt ten behoeve van leesbaarheid)[/quote]