Dit is echt niet cool :cry:

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
D

Duccan

Guest
Ik heb net weer een nieuwe heli (eigenlijk 2e hands). Dus iemand hielp mij met afstellen, omdat hij heel vaag deed. Hij stelde hem af en we konden er redelijk mee vliegen. De volgende dag gingen we weer vliegen en toen deed hij een beetje raar. In een keer ging mn heli vol gassen en schoot de lucht in en ging spinnen. Daarna stopte hij in een keer en crashde op een dak. En dit vond ik niet zo leuk :( . Hier zijn nog wat foto's die ik na afloop heb gemaakt.
DSC03207.jpg

DSC03206.jpg

Maar het valt wel mee tog linh.........

Nee een Fp-tje heb ik ook nog nooit zo stuk gezien.

Afgelopen week in Markelo, een kortsluiting in mijn hoofd omdat ik mezelf voorbij vloog. Knalhard tegen de tribune.

Oke wel de tijdgehad om te denken dit komt niet meer goed, dus gas er af.

Schade 1 rotorblad en een GWS staartprop.

Opbouwen en weer vliegen. De oorzaak klink niet als human error maar meer als een storing. Dus ik zou wel goede de electronica testen, zeker na zo'n klap.

gr Remco

Nee, het geen menselijke fout, er is iets mis met mijn main board. Er is iets doorgebrand ofzo, want hij ruikt nogal vreemd

hij rook nogal vreemd, of is hij nog niet voltooid verleden tijd?

In een ander draadje staat dat je een 3s lipo gebruikt. Dat kan de electronica niet aan en daarom is het doorgefikt.

Maar wat vinden jullie, zou ik dezelfde board weer kopen of iets anders...? Er is zo'n nieuwe online winkel www.rcvliegshop.nl (het is dezelfde gast die die df's verkocht bij IA) maar daar hebben ze pas 25 januari op voorraad :cry: , maar daar is hij wel super goedkoop

Pcs.. En dus rommel..

Een fatsoenlijk piccoboard of losse parts zit al gauw richting de e80..

Maar die board van flygws staat: Pico heli board for Gyro, Mixer & ESC.
Dus heb ik dan nog een ontvanger nodig??

Ja, en die zit nog bij je oude board en zou nog goed moeten zijn..

Of gelijk voor zeker gaan, een een berg ontvanger gaan gebruiken
(zoek maar eens verder op forum)

GWS heeft een behoorlijke zeperd gehad aan de PHA01,
hopen dat ze ervan geleerd hebben met de pha300

@Gerard, jij kunt dan ook helemaaal niet micro-heli vliegen! ;)
al eens aan een lamaatje2 gedacht? :mrgreen:

WOW......ik heb ff zitten uiterekenen. En het word een beetje te duur voor mij, het word duurder dan dezelfde heli weer nieuw te kopen

Niek zei:
@Gerard, jij kunt dan ook helemaaal niet micro-heli vliegen! ;)
al eens aan een lamaatje2 gedacht? :mrgreen:

als jij net zo kan helivliegen als mij krijg je recht van spreken niek :D

ik hoor van ingewijden dat zelfs normaal lopen met een micro heli niet altijd vene soepel verloopt :)

Je kunt beter een picoboard plus kopen. Die kan wel tegen een 3s lipo.

Jammer dat je dit overkomt maar het geduld en liefde voor deze hobby wordt soms zwaar op de proef gesteld.

Duccan, sorry dat hij in mijn handen ineens omhoogschoot. :oops:
Maarja, ik zou gewoon even wachten tot dat je je 36 hebt. :wink:

Ik denk trouwens dat de elektronica nu zowiezo is doorgebrand, maar dat de elektronica zowiezo niet helemaal in orde was..

Aangezien hij de heletijd op rood stond en knipperde. (En toch nog even proberen te vliegen...)

Ach, volgende keer gaan we het lekker eerst voorzichtig uittesten...

Gr Linh.

Back