Dit is wel heel erg gevaarlijk:

Yep ,

Daarom maak ik ook altijd 1 motordraad los als ik aan een van mijn E-heli's bezig ben .
Motor kan dan nooit starten , probeert wel aan te lopen maar dat lukt niet .
Wel zo veilig .

Henk

Yep ,

Daarom maak ik ook altijd 1 motordraad los als ik aan een van mijn E-heli's bezig ben .
Motor kan dan nooit starten , probeert wel aan te lopen maar dat lukt niet .
Wel zo veilig .

Henk

het is beter om 2 draden te verwijderen, ik heb namelijk wel eens gehad met een shockflyer dat de motor ook draaide met 2 aangesloten draden!
Hij draaide natuurlijk niet normaal, maar schokkerig, maar met een heli kan dat ook gevaarlijk zijn.

groeten remie

dat wilde ik ook zeggen altijd 2 draden los. neem nooit geen risico of het nu om mijn 250 gaat of 600 altijd min 2 draden los.

Sommige mensen denken gewoon niet na.

Bij afstellen altijd motor losgooien dan kan hij ook niet draaien.
En moet de motor er wel aan blijven zorg dan dat iemand het model goed vast heeft met de bladen van zich af.

Dan zet je hem toch niet zo los op tafel.

Een club lid had zoiets met een 400tje. even reversen in de zender en direct volgas.
Bladen tegen zn arm kapot geslagen voor de eerste vlucht.

Sowieso heb je ook nog throttle hold op je zender, en throttle cut, die zag ik hem ook niet gebruiken...

Ook altijd oppassen met testen binnen. Ik had mijn T-rex500 vast gezet op de grond met zware platen Alu zodat ie niet kon opstijgen om de tracking te kunnen controleren. Lang geen full throttle, nauwelijks 20% zodat ie niet meer stond te schudden. Waar ik niet aan gedacht had was de enorme turbulentie die zo'n ding voortbrengt waardoor dus alle papieren en zelfs dozen van mijn bureau waaiden met gevaar voor de rotorbladen. Ook nooit weer gedaan dus. Hij blijft gewoon oppassen en veiligheid moet gewoon bovenaan staan.

Ook altijd oppassen met testen binnen. Ik had mijn T-rex500 vast gezet op de grond met zware platen Alu zodat ie niet kon opstijgen om de tracking te kunnen controleren. Lang geen full throttle, nauwelijks 20% zodat ie niet meer stond te schudden. Waar ik niet aan gedacht had was de enorme turbulentie die zo'n ding voortbrengt waardoor dus alle papieren en zelfs dozen van mijn bureau waaiden met gevaar voor de rotorbladen. Ook nooit weer gedaan dus. Hij blijft gewoon oppassen en veiligheid moet gewoon bovenaan staan.

Dat had ik met mijn 450 al, schroevendraaiers en tangen etc werden gewoon weggeblazen :)

Overigens houd ik m gewoon met m'n handen vast als ik m opspin, ook niet helemaal veilig... :?

Ik maak altijd alle 3 motordraden los OF verwijder het motortandwiel. Dan kun je namelijk ook even controleren of bv. de motor goed aanloopt .

Bas

Dit is ronduit suf als je het mij vraagt.
Motordraden los bij afstellen, of dat er nu twee of drie moeten zijn, ik gooi die stekkers gewoon allemaal los bij afstellen, en alleen bladen erop als je ermee vliegt.
Je bladpitch kan je ook prima meten met een los blad zonder boutje erin.

Het geeft wel mooi aan dat het belangrijk is dat je moet weten wat je aan het doen bent.
Weet je dat niet 100% zeker, dan moet je het gewoon niet doen zonder de aanwezigheid van iemand die het wel weet.

Grt,
Eric

Back