div.accu

Hallo allemaal,

Ik wil graag weten of het beter is om in je zender een
nimm. of nicd accu te gebruiken.Ik heb bij de laatst gebruikte
accu steeds nicd.gebruikt en niets anders dan problemen
met opladen, weinig eind capaciteid met de aller nieuwste
lader de graupner duo 50 plus.
Alvast bedankt voor reacties.

Alleen maar problemen is een goede reden om over te stappen. Heeft u problemen met bepaalde merken of type accu's dan is overstappen een juiste keuze dan aanmodderen en frustraties kroppen:confused:

Wat zou er mis zijn met een nicad of nimh pakket in je zender? Wat wel een probleem kan zijn is het snelladen van de zenderaccu. De beste ervaring voor een zenderaccu heb ik met het laden met 10% van de capaciteit en dit 12 uur lang. Op deze manier gaat je accu lang mee en wordt goed vol geladen. Een levensduur van meer dan 4 jaar is met deze behandeling heel normaal. Je hebt alleen een ordinaire universeellader nodig ipv. een hitech superlader:p

Voor ALLE accu's geldt dat je met de juiste lader en de juiste manier van laden je accu's heel lang mee kunnen gaan. Zoals al geschreven een NiCad zenderaccu kan zeker 4 jaar dienst doen.
Ik zou eerst maar eens proberen uit te zoeken waarom de accu's die je tot nu toe hebt gebruikt zo snel de geest gaven. Slechte kwaliteit? Verkeerd geladen? Te lang met te veel stroom bijvoorbeeld. De accu te vaak te ver leeg getrokken? En er zijn nog wel meer mogelijkheden te bedenken. De oorzaak vinden en oplossen is beter dan een andere accu proberen vooral Lipo´s.
Als je al problemen hebt met Nicad en NiMH dan moet je zeker geen LiPo's gaan gebruiken. Met LiPo's moet je veel voorzichtiger omgaan en secuur zijn bij het laden. Ook moet je ze absoluut niet te ver ontladen want dat kan de eerste de beste keer dat je dat doet al dodelijk zijn voor de LiPo.
Succes.

Back