Diving supportvessel Well Enhancer 1:75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja,

Ik denk dat er ondertussen genoeg gezegd is over dit onderwerp. Maar net als Roel en de rest moet iemand eerst een fout maken voor hij hier van leert.

Jullie hebben meerdere keren gewaarschuwd, maar hij wil niet luisteren. En wie niet luisteren wil....

Groeten,

Ome Robert

Als dat zo is, dan mot Josse maar even een ip-ban krijgen.
Dat is potverdikkie de tweede keer dat'ie dit flikt.
Wie niet tegen (terechte) kritiek kan, moet lekker op z'n zolderkamertje gaan bouwen, en forum-mensen niet gaan vervelen met zijn "ding".
99% van de "bootjes" mensen probeert hem hier te helpen, en je krijgt continue 0 op het rekest!
Dit topic begint onder de noemer "forum-vervuiling" te vallen zo.

Greetings,
Luit

Het voordeel hiervan is wel dat het hier stikt van de handige tips van ervaren modelbouwers. Dat is voor de beginners zeer handig.

Greetz,
Bart

@ Shifter...

Lees nog is een keer de reactie van Adam... Beetje onzinnig antwoord vind je niet ?!
En tja, elk voordeel heb zijn nadeel :D

@ Armando,

ik snap niet goed wat je onzinnig aan een antwoord van mij vindt en wat dat met Adam's reactie te maken heeft... dus leg mij dat maar uit.

Josse,

Ik hoop dat je dit nog leest en dat je niet voorgoed van het forum verdwijnt.
Ik zit zelf niet meer zo vaak op het forum als vroeger en heb daarom vandaag dit draadje pas gelezen.
Je bent een enthousiaste bouwer dat is duidelijk.
De kritiek die mensen je geven lijkt soms bot. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet vaak juist is. alleen komt dit misschien minder aangenaam over.
Laat je hierdoor niet van deze fijne hobby afstappen.
Ik zie enkele karaktereigenschappen bij jouw die ik 25 jaar geleden ook had (te snel willen bouwen, te vlug aan details werken als er nog geen basis voor klaar is, enz.)
De mensen die je deze kritiek geven hebben volgens mij toch het beste voor met je. zij zien door hun ervaring vaak al veel verder wat de gevolgen kunnen zijn als iets vanaf de basis niet goed loopt. Sla hun kritiek niet in de wind en durf al eens toegeven dat je iets fout doet. Dat hebben we allemaal met schade en schande meegemaakt. Het project is misschien inderdaad wat onderschat door je. Probeer eventueel met een nieuw en kleiner projectje je bouwervaringen te verbeteren. Werk stap voor stap en stel gerust je vragen verder op dit forum. als je de tips dan gebruikt om te bouwen komt dit zeker goed en zal je trotser zijn dan ooit op de resultaten. Ik vrees ook dat het leergeld wat je nu betaald het resultaat niet waard zal zijn. Lees ook de bouwverslagen van de anderen. ook hier haal ik nog steeds goede inzichten en tips uit. Die gebruik ik dan vaak in een verkapte vorm zodat ze ook voor mijn projecten bruikbaar zijn.
Ooit zei een wijs man (de naam ontglipt me) het volgende: "Ik ben een Wijs man, want ik weet wat ik niet weet." Leren doen we inderdaad allemaal nog elke dag. We moeten dan wel onze eigenwijsheid durven opzij zetten.
Het opnieuw starten van een project zal voor jouw vast wel terug een uitdaging zijn. net zoals een klein kindje na de eerste stappen valt, en nog eens valt en nog eens valt om later feilloos te kunnen wandelen. Modelbouw is en blijft een uitdaging.

Ik hoop echt dat je het niet definitief opgeeft. Als je karakter hebt (en dat heb je) bouw je opnieuw. Misschien eens een uitdaging om een nieuw draadje te starten en iets te bouwen dat je beter ligt en gebouwd wordt door de tips van iedereen. Ik denk dat iedereen die dit draadje gevolgd heeft je daarbij wil helpen. (allen: verbeter me als dit niet zo is hé)

Tot binnekort.

Ik denk dat hier genoeg mee gezegd is en wil hier dan ook niet veel meer aan toe voegen.

en Josse,
Ik ben ook nog steeds van mening dan dit schip een fantastisch model kan worden.

Gr Wilco

@ adam en armando;
Kwartje is gevallen ;)
Uit zijn laatste reactie voor de opmerking van Adam was nog niet op te maken dat hij het bijltje erbij neer zou gaan gooien, maar ik heb niet beseft dat er 3 dagen tussen zaten.

maar ik heb niet beseft dat er 3 dagen tussen zaten.

Heb ik ook al gehad, vroeger op het oude forum stond steeds de datum en tijd wanneer een bericht was gepost vermeld. Dit is nu verdwenen. Heb laatst nog geantwoord op een bericht die 2 jaar oud was:rolleyes: Beetje vervelend.

Stevo

Heb ik ook al gehad, vroeger op het oude forum stond steeds de datum en tijd wanneer een bericht was gepost vermeld. Dit is nu verdwenen. Heb laatst nog geantwoord op een bericht die 2 jaar oud was:rolleyes: Beetje vervelend.

Stevo

Hoi Stevo,

ik zie in de blauwe balk boven elk bericht keurig staan wanneer het gepost is? Aan de linkerkant, net boven de naam van de poster? Zoals in jouw geval :"5 uur geleden" ...

Nog iets trouwens: als het aantal take-offs een groter is dan het aantal landingen, ben je dan niet juist lekker bezig met vliegen?

VrGr,

Theo

Hoi Stevo,
"5 uur geleden" ...

Theo,

Dat bedoel ik net, 1 uur, 2 uur 1dag, 1 week geleden is allemaal zo summier. Vroeger (in dat Php forum) stond overal netjes de datum en het uur van de post bij, het is juist dat dat ik mis.

Stevo

Ik heb het hele verslag hier gelezen en ook zijn stuk op Modelbrouwers. Als ik alles goed heb begrepen dan loopt hij stage op het echte schip als afbouwcoördinator. Dit lijkt mij een kader funktie. Uit de funktienaam haal ik dat deze persoon de volgorde van de bouw van het schip regelt. Wanneer de lassers te werk gaan, wanneer het de beurd is voor de scheepstimmerlieden.

Dit snap ik eigelijk niet omdat "onze man" in de bouw van zijn modelboot erg chaotisch over komt. Je zou zeggen dat en coördinator juist ordelijk, netjes en overzichtelijk is in karakter. Het rijmt niet echt met elkaar.

Nadat ik hier en op Modelbrouwers heb gelezen kom ik eigenlijk tot de conclusie dat zijn "eigenwijsheid" niet echt bewust is. Ik vermoed dat hij best wel dingen wil aannemen maar dat deze verloren gaan in zijn chaotische karakter. Ik kom hier ook op omdat ik zo'n persoon ken. Een heel goede man maar ook bij hem komt er weinig van de grond omdat hij zo chaotisch is. In dat is hij in alles, ook in zijn gedachtengang. Veel mensen hebben daar moeite mee. Er zit zeker een bepaald patroon in, maar dat is voor buitenstaanders vaak een onbegrijpelijke code. Hun gedachtengang is vaak ook vrezelijk snel.

Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de strubbelingen rond hem op dit en het andere forum. Ik vrees dat zijn toekomstig beroep dan ook niets word. Als dit werkelijk in zijn karakter ligt kan je het niet wezenlijk veranderen. Eigelijks sneu, hij kan er zelf niets aan doen en is het zich waarschijnlijk niet eens bewust.

Jahre,

ADHD?;)

Stevo

Nee, dat is weer heel iets anders. ADHD patienten hoeven niet per se chatosch te zijn, deze zijn alleen heel erg druk. Wat wij in een uur doen doen hun in 5 minuten. Wij kunnen zeggen "ik ben moe, het is genoeg geweest voor vandaag" hun gaan hooguit 10 minuten zitten en dan beginnen ze weer in een razend tempo.

Nee, dat is weer heel iets anders

Moet je mij niet vertellen, heb zelf ADHD en heb het overgegeven (blijkbaar genetisch) aan 2 van mijn drie kinderen, wij slikken hier Relatine tegen klippen en bergen. Zonder dat medicijn is er anders geen ontkomen aan en is het hier druk druk, zonder dat je het weet is er weer een leuning van stoel afgebroken of ligt het bord met eten tegen de grond.

Zoals je al zegt, waar de gemiddelde bouwer er 6 maanden over doet om een project te maken doe ik in 3 weken om het maar zo te stellen:D

Stevo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back