Diving supportvessel Well Enhancer 1:75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is heel mooi ?????????????????? wat is heel mooi
Ik weet niet wat zo koekenbakker op deze site doet , als het nou een kind zou wezen, zou ik ook zeggen het is leuk gemaakt , maar het is een volwassen jongen . Als hij het zelf niet
ziet , dan weet ik het ook niet meer.
koos

Hoi Koos,

Ik ben pas 19, en vanbinnen toch nog aardig kind;);););)

Dit project zit nog in het allereerste begin, dus alles kan nog opgelost worden.
Bovendien is mijn ervaring niet erg groot, het is tenslotte pas mijn 2de houtbouwproject.
Maar er is dus blijkbaar iets dat je niet mooi vindt, en ik ben erg nieuwsgierig naar wat dat is.
Vertel mij wat je niet mooi vindt, dan ga ik er wat aan doen.

Groetjes Josse

Josse ,kijk nou is heel goed naar de andere bouwers om je heen , zie je dan niet wat je verkeerd doet. Ik kan me wel begrijpen dat jij het mooi vind !!!!!!! maar ik bedoel het niet kwaad. IK BEDOEL DAT IEDEREEN OM JE HEEN JE IN DE MALING NEEMT,ECHT WAAR .
Want als ze zeggen dat ze het mooi vinden ,LIEGEN ZE. LIefe jongen bouw ze verder .En je moet het zef weten
als je het op het net blijf zetten. Koos

Ow, daar gaan we weer...
Doorgaan Josse!!!! en zorg dat ze minstens net zo mooi als de ZZ III word!

@ Koos,
Doe ff normaal man!, en scheer niet iedereen over 1 kam. (he dat rijmt....bijna ;))

Greetings,
Luit

Laatst bewerkt:
@koostr:

Als je goed leest heb ik geschreven dat ik het een mooi project vind.
Over de boot hoor je mij verder niet, ik ben gewoon benieuwd naar het eindresultaat.
I rest my case

@Josse: het is een flink schip, dat zal heel wat materialen gaan kosten. Had je hem niet beter op een kleinere schaal kunnen bouwen?

Hmmz, ik hoop niet dat dit soort 'kuch' opbouwende en duidelijk onderlegde kritiek ook normaal gaat worden als ik deze week mijn eerste houtproject ga starten, want dan zie ik van het verslag liever af eigenlijk als nieuwe gebruiker hier...

@josse: Ik ben erg benieuwd naar je volgende stappen, Zelf ga ik dus nog aan mijn eerste houtbouw beginnen en zeker niet from scratch zoals jij doet. Zou ik me nog niet aan durven wagen. Dus respect dat jij dat wel doet. En al doende leert men. Komen zoveel verschillende skills bij kijken dat de weg belangrijker is dan de bestemming. Mijner inziens in ek geval. Laat je de moed in elk geval niet ontnemen en al helemaal de lol van het bouwen niet. Zolang je resultaten steeds 'mooier' (wat dat bijzonder relatief begrip voor eenieder ook mag inhouden) voor jezelf worden lijkt het me dat je goed bezig bent.

Hoi Luit,

Mooier dan de Josse I (ex ZZIII)?
Nou, ik weet het nog niet........... Nee, dat gaat helemaal in orde komen, ik ben hier niet voor niets terug;);););)

Hoi Marco,

Het formaat is eigenlijk vooral afgestemd op het interieur.
Het flinke formaat maakt de benodigde hoeveelheid materiaal wel veel groter, maar dit project wil ik niet bepaald voor de kerst afhebben.
Ook WSD 2009 gaat 'm niet worden, eerder 2011.
Een kleiner formaat het uiteraard gekund, maar dan maak ik het mijzelf alleen maar moeilijker.

Groetjes Josse

Hoi Wilbert,

Mag ik je dan alvast veel succes wensen met je eerste houtbouwproject?
Zo niet heb je bij deze pech:D:D:D

Dit soort projecten begin ik vooral met in het oog het doel.
Dat is de motivatie, en grenzen kan je verleggen.
Ik vind zelf de motivatie het belangrijkst, als je gemotiveerd bent wil het project gewoon afmaken.

Groetjes Josse

Agja.. Mooi is misschien anders.. maar weet wel dat lol in je project hebben het belangrijkste is ;) daarom vooral door blijven gaan

Hoi Josse

Wat iedereen zegt of schrijft. Dat het kritiek is of niet. Je houd er wel een aparte bouwwijze op na. Maar dat wil niet zeggen dat je best niet doet. Maar wat ik wel vind. Is dat je naar veel advies vraagt. Maar je doet er heel weinig ofwel niets mee. Er zijn veel forumleden die het beste met je voor hebben,en die het eelt op de vingertoppen typen voor de antwoorden op de vragen die jij steldt. En heellaas kunnen wij het antwoordt niet terug vinden in de bouw. En vind ik best wel jammer.

Een tip: luister eerst wat een ander te vertellen hebt. En doe daar wat mee. Want ik denk dat, dat op het stage adres ook zo is. Eerst kijken,dan luisteren,dan vragen,dan weer luisteren en dan pas doen.

En verder wens ik sucses met je bouw.

Hoi Huub,

Ik vind eerlijk gezegd dat je wel erg vroeg met zo'n opmerking komt.
Dit project staat hier te kort om ook maar een paar tips in de bouw te kunnen verwerken.

Groetjes Josse

St*m Haagse volk:hammer:
Ach zo heb iedereen wel zijn eigen mening. Soms ken je het beter houden en soms ook niet :yes:

Nou weer gezellig doen... zeg!

Hoi Josse

Daar heb je misschien ook wel gelijk in. Maar wat ik bedoel is dat je met het vorige project ook al zoveel tips en trucs(kan natuurlijk niet genoeg zijn) hebt gehad. En dat je daar nog niet van geleerd hebt. En dat wilde ermee zeggen.

Hoi Huub,

Sorry, dan heb ik je niet goed begrepen.

Ik wil hier echter een nieuwe start maken, en dat is één van de eerste dingen waar aan mee bezig ben te verbeteren.
Ik wil eigenlijk niet veel meer ingaan op het project Josse I, dat is een oude koe die lekker in de sloot mag blijven liggen.
Ik zal misschien nog een keer de eindresultaat-foto's van de Josse I in dit topic plaatsen.

Groetjes Josse

Josse niet zo happen.. lekker niet op in gaan ;) Gewoon mooi doorgaan met bouwen en fotos posten 8)zolang het straks maar drijft en vaart 8)

Verser dan dit zijn ze er niet.

p1200754hl5.jpg

p1200756zv5.jpg

p1200757hv2.jpg

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort beginnen met de voorbereidingen voor het plaatsen van de schottels.
Ik zit zelf te denken om deze in een soort bakje in de romp te plaatsen die ik dan vol stop met vet, en een dekseltje erop waar dan de servo op komt te liggen.
Wat denken jullie dat hiervoor het beste is, en waarom?
Of hebben jullie andere suggesties, en waarom?

Ik wil de schottels ook 180graden draaiend hebben (dus 90gr. bakboord, 90gr. stuurboord), kan ik dan het beste tandwielen gebruiken om de draai van de servo door te geven aan de schottels en dan meteen met een versnelling om de juiste draai te krijgen, of zijn daar andere betere manieren voor?

Wat is beter: eerst de dekken verven en daarna detailwerk aanbrengen, of eerst detailwerk aanbrengen en daarna verven?
Ik wil namelijk binnenkort beginnen met de eerste stukjes detailwerk en het dek wil ik eigenlijk geverft hebben voor de tewaterlating.
De tewaterlating wil ik doen zodra de romp en het hoofddek geverfd zijn en helemaal dicht zijn.

Groetjes Josse

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back