DIY goggles

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Hoe snel hebben jullie hem ontvangen van hobbyking en via de internationale of eu warehouse besteld? Hoeveel kwam je totaal op met verzendingskosten?

Hij is niet te krijgen in het EU warehouse ;-) Bij mij is die nog onderweg, levertijden verschillen erg (bij mijn andere orders). Één keer moest ik anderhalve maand wachten, de andere keer duurde het nog geen anderhalve week.

Vandaag gevlogen met het schermpje conclusie top, alleen 16x9 is totaal niet bruikbaar om te vliegen (althans voor mij) beeld is te stretcht waardoor het zeker tussen de bomen niet lekker vliegt. Verder een meer dan bruikbaar schermpje! :cool:

Als je zelf zo een bril zou willen maken, wat is volgens jullie dan de maximale scherm diameter die je moet gebruiken.
Ik vind geen schermpjes van 3.5 inch in nederland die geen Blue screen hebben.

Je vind sowieso geen mini schermpje zonder bluescreen... Laat staan in Nederland. Kan opgelost worden door een OSD aan de grond te hebben. Een aanrader is een 5" 800x600 schermpje, kijk naar wat links op FPVLabs onder de thread Bobs Eco Goggles. Paar plaatjes foam, een fresnel lens en dat schermpje en je bent voor 4 tientjes klaar. Gaat ook niet zo snel op bluescreen, en schijnt qua gewicht wel mee te vallen.

Jep, die prima, maar een lagere C rating kan prima. Eigenlijk is nagenoeg elke 2/3S lipo geschikt, en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt.

Bedankt, kan ik nu op bestellen klikken!

Weet iemand hoe snel Fedex Priority levert vergeleken met International (Registered) Air Mail ?

A ha thanx. Besteld en nu geduldig wachten. Wordt een nieuwe ervaring FPV. Zal geen last hebben van hoogte vrees, want woon op de 15e verdieping. Zie heel Amsterdam :)

Ik had alvast een scherm besteld,
4.3" TFT LCD Monitor for Car Vehicle (960 x 468 / DC 12V)
echter bleek deze volgens de handleiding maar 480(w) x 234(h) te zijn.

Kent iemand een hoger resolutie scherm, liefst 3.5 of 4.3 formaat

3.5" schermpjes met een hogere resolutie zijn eigenlijk niet te vinden, 4.3" weet ik niet. Je hebt wel 5" voor een goede prijs met bewezen hoge resolutie.

Op FPVLabs draadje over Bobs Eco Goggles staan een paar links met schermpjes die bewezen die resolutie zijn.. Soms is het namelijk niet daadwerkelijk die resolutie. Als je de case van het scherm afhaalt weegt die ook nog maar weinig hoor, schijnt prima te doen te zijn.

Vandaag heb ik de goggles binnengekregen. Eerst scherm getest aan een oude gamecube (!), en die valt me zeker niet tegen, prima kleuren en contrast, natuurlijk zie je wel wat pixels maar dat is niet zo erg. Daarna lenzen getest, mij bevalt de middelste vergroting het beste. Vervolgens alles gepast en in elkaar gezet, en hij zit fantastisch. Ok, mijn neus zit er in in plaats van er onder, maargoed. Er komt totaal geen licht door en hij zit comfortabel. Al met al vind ik het een mooi ding, en ik heb niks om mee te vergelijken, maar voor mij als beginner is het super!

Back