Bouwverslag DIY Hout Frame

Tijdje gelden heb ik als beginner de Turnigy sk450 aangeschaft. Hier zeker ook al mee gevlogen maar door het idee van Dexterbot ben ik ook een eigen frame gaan ontwerpen van hout.

Ik was begonnen met 12mm dik multiplex maar dat bleek achteraf te toch wat zwaar te zijn en heb gekozen voor 9mm dik multiplex.

Hier en daar zie ik dat ik nog wat kan verbeteren voor in de toekomst de fpv gear erop te installeren.

Gewicht van frame = 180gr / Gewicht totaal = 657gr

Verder zullen de foto's wel duidelijk zijn.

full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je eenmaal je ontwerp hebt is het frame binnen half uurtje klaar ... en het is leuk om te doen natuurlijk...

Wat ik ook van plan ben in de toekomst is misschien een verstevigd frame maken met alu strips of dergelijk ... das nog even zoeken.

Als je een digitale tekening hebt kan je hem ook gewoon frezen uit G10 bijvoorbeeld :-) Daar kan ik je wel mee helpen ;-)

Als je een digitale tekening hebt kan je hem ook gewoon frezen uit G10 bijvoorbeeld :-) Daar kan ik je wel mee helpen ;-)

Oke cool zal het onthouden.. ben zelf nog niet zo goed met digitale tekeningen maken ... thanks voor je aanbod. :eek:

ps wat zouden de kosten daarvan zijn?

Hangt er wat van af. Ik zou persoonlijk je design aanpassen zodat je de armen apart kan frezen. Dan ben ik minder materiaal kwijt en dan heb jij het voordeel dat je na een crash en een gebroken arm niet je hele frame moet vervangen. Ik denk zelfs dat het nipt wordt om dat in 1 stuk uit te frezen op mijn CNC

nee dat dacht ik zeker al.. das het voordeel van hou natuurlijk ik heb al 2 reserve frames zover als af...

het zal zeker beter zijn om het dan uit losse onderdelen te maken. :p

iig ik onthoud jou aanbod.

Oke vorige frame was een flop lol iets te har geland arm gebroken... next up frame met alu plaatje eronder ... al paar keer mee gecrashed ma frame nog perfect inorde....

full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back