DJI f450 met of zonder spektrum satellite?

Momenteel ben ik aan het vliegen met mijn eerste quadcopter,een dji f450.
Alles werkt naar behoren en het vliegen gaat al een tijdje redelijk goed.
Nu vlieg ik momenteel met een ar6210 spektrum ontvanger en een dx6i zender,ik heb hier een satellite ontvanger bij maar gebruik deze nu niet.Op internet lees ik vaak dat hij met satellite verder zou kunnen vliegen,anderen zeggen dan weer van niet maar dat het enkel dient om een beter/betrouwbaarder signaal te hebben.Wat is nu juist en wat niet? Is het beter om deze er toch bij aan te hangen?Maakt het uit waar en hoe deze gemonteerd wordt?Ik vlieg (momenteel) geen fpv dus de afstand moet volgens mij niet langer dan ik nu al zou kunnen.Dit kan in de toekomst misschien wel gaan veranderen.

Met satteliet heb je diversity, wat zorgt voor een betere/stabielere dataverbinding.
Je bereik kan groter worden, hoeft niet, ligt aan een hele hoop omstandigheden.
Beste is om de antennes 90graden gedraaid ten opzichte van je andere antennes te plaatsen.

De ontvanger plakt nu ondersteboven aan de bovenplaat met dubbelzijdige tape,de satellite zou dus in principe recht gezet moeten worden op zijn kant? Dacht er eigenlijk aan om deze plat op de onderplaat te bevestigen.

Als bij de ene de sprieten van voor naar achteren lopen en bij de andere van links naar rechts ben je er ook ;)
Nadeel is alleen dat de sprieten die van voor naar achteren wijzen dan al deels afgeschermd worden door je frame.

Je zou m op zn kant aan de basis van de arm kunnen monteren met de antennes van boven naar beneden, dan hangt ie wat vrijer.

Back