DJI F450 Naza V2 kit

Eindelijk is het zover! Na heel lang overwegen en rondkijken heb ik dan toch een set besteld! Na de fout te hebben gemaakt om (lang geleden) de 1 ste drone van Parrot te kopen (ding was waardeloos) ben ik intussen overgestapt op de meer compacte toestellen. (zie Hubsan X4) waar ik (en de hond :p) al heel veel plezier van gehad heb, en gelukkig ook wat ervaring!

Nu was het toch echt tijd voor het serieuze werk! Aangezien ik zelf graag "knutsel" gekozen voor een zelf samen te stellen set waar de optie's bijna eindeloos voor blijken te zijn.

Setup zoals het er nu voor staat:

- DJI F450 Naza V2 Kit + GPS
- 2 X 2200 Mah 30C 3S lipo
- KDS K-7XII Zender met bijhorende ontvanger (restant van de 450 heli)

De Zender is vermoedelijk het eerste wat zal vervangen worden in de toekomst. Maar ach kinderpasjes !

Mogelijke upgrade's die ik nog wens uit te voeren:
- Andere afstandsbediening!
- FPV systeem / Gimbal dmv GoPro 4.
- Waypoint systeem via Ipad bluetooth kit.
- Extra Lipo's uiteraard!

Maar alles op zijn tijd! Nu is het nog wachten op de kit die ik hopelijk komende maandag nog ontvang!

Bouwverslag op 11/01/2015.

Ziezo voor het overzicht besloten om de Bouw hier te starten.

Afgelopen week heb ik toch nog alle onderdelen juist ontvangen! En ben ik dus begonnen aan de bouw. Ik ging van elke stap foto's nemen maar ja je kent dat he... Je bent dan goed bezig en vergeet zo dingen! Wat ik eerst gedaan heb is (na het controleren van de stukken). Alle soldeer pad's van de onderste plaat vertint. Niet dik maar gewoon een mooi glad laagje is genoeg. Vervolgens Het monteren van 1 arm en 1 motor. (kijk hier al eerst goed of je de juiste motor neemt! CCW of CW! ik had dit fout!)
HkliOD.jpg

Op deze manier kon ik de lengte an de ESC draad bepalen. 1 ESC heb ik hier reeds gemonteerd.

Q9rMx2.jpg

Stukje er af! Een deel afficheren en ontvlechten! Dat ontvlechten is echt een prutswerkje!
Alles vervolgens mooi vertinnen.
i1OEme.jpg

En monteren op de bodemplaat
k3fSta.jpg

Ziezo! zo goed al al het soldeerwerk zit er op! De Lipo kabel heb ik er in het begin aan gehangenen maar dit kan je eventueel nu ook doen. Enkel de PMU moet nu nog op de + en - gesoldeerd worden. Ik heb deze nog even achterwege gelaten want ik zal deze monteren aan de onderkant van de bovenplaat. Hierna gaat het zeer snel! Alle 4 de pootjes er aan Ik heb rood als achterkant gekozen en wit als voorkant. Ik vond dit het meest logisch! Zo is het in het verkeer toch ook? Je kijkt op de rode achterlichten van je voorganger. De NAZA V2 mooi in het midden kleven rekening houdend met de juiste vliegrichting. En dan de ontvanger aansluiten. In eerste instantie heb ik gekozen voor de KDS Zender K-7XII en bijhorende ontvanger Het aansluiten is kinderlijk eenvoudig Even een tabel opgezocht en A op CH1 E op CH2 T op CH3 R op CH4. Ik heb nog CH5 op X1 aangesloten voor de IOC en CH7 heb ik op U voor de keuze tussen verschillende bedieningen: Atti/GPS/manual. Deze zender ingesteld op een nieuw model en de naza software doorlopen. allereerst de sticks gekalibreerd en keuzes gemaakt voor de bediening. Op dit moment staat deze op ATTI/GPS. Helaas is mijn zender te beperkt. Maar in afwachting van de taranis plus moet deze voldoen! Ik wacht nog op enkele Geprinte stukjes van Klucky_13 dus voorlopig zit alle er nog wat los of met spanbandjes op.
UTnP3K.jpg

Meer volgt na het ontvangen van de zender en de 3d stukjes.
Graag zou ik nog in de toekomst het volgende landingsgestel monteren:
Glass Fiber Highten Landing Gear Kit For DJI F450 F550 Multicopter FPV - US$24.89

Maar ik weet niet of de F450 dit gewicht + een gimbal+ FPV set en gopro zal kunnen dragen. Maar naar een f550 upgraden is zo gebeurd !

Laatst bewerkt:
Je bent in ieder geval niet de enige die met een parrot begonnen is. Ik heb de mijne enkele maanden geleden pas verkocht, maar hij stond al best lang te verstoffen.

Tja ik krijg hem niet kwijt... wat ik er voor krijg kan ik amper investeren in een nieuwe lader / Lipo dus hou ik hem maar als decoratie stuk! De Motoren sneuvelden van het minste stof en buiten vliegen waait i gewoon weg! Indoor vliegen hier in ons magazijn was de enige optie en tja stof is daar dus de grootste bewoner.... :/

Ik weet niet wat de staat is, en hoeveel je nog hoopt te krijgen. Ik heb hem uiteindelijk verkocht voor 175 euro. Was nog wel in nieuwstaat.

Ik weet niet wat de staat is, en hoeveel je nog hoopt te krijgen. Ik heb hem uiteindelijk verkocht voor 175 euro. Was nog wel in nieuwstaat.

kompleet offtopic aan het gaan maar ach! Staat is Redelijk 1 motor "mankt" wel maar het gaat wel over de aller eerste versie he! ;) denk niet dat ik er nog 175 voor krijg. Wel heb ik nog een hoop reserve onderdelen liggen (behalve de linker voor motor dan...)

Ah, ik had versie 2.
Maar weer terug :ontopic: :succes met bouwen. Leuk om te doen, en niet heel erg ingewikkeld.

Zie ook de diverse bouwverslagen... ;)

Jaja ik loop hier al ff rond en heb er al veeeel gelezen! Maar k vind er niet zoveel van de V2? Maar de Lite zal wel niet veel anders zijn...

Ik loop al wat voor en maak mij wat zorgen voor mijn zender... ik vrees dat ik de failsafe en "return to home" instellingen niet zal kunnen gebruiken Iemand ervaring hiermee? Ik ben inmiddels al aan het dromen voor een Gimbal maar ach toekomst :p

Jaja ik loop hier al ff rond en heb er al veeeel gelezen! Maar k vind er niet zoveel van de V2? Maar de Lite zal wel niet veel anders zijn...

Ik loop al wat voor en maak mij wat zorgen voor mijn zender... ik vrees dat ik de failsafe en "return to home" instellingen niet zal kunnen gebruiken Iemand ervaring hiermee? Ik ben inmiddels al aan het dromen voor een Gimbal maar ach toekomst :p

Succes met bouwen! Zelf begin ik er ook net aan! Maar dan niet met de V2 versie van Naza, dit omdat ik weet dat het met de setup van Emil werkt, en mocht ik ooit een V2 willen, schijnt er een soort 'hack' voor te wezen.

Wel had in dat eerder geweten had ik toch wat euro's kunnen uitsparen! :-P maar het zij nu zo! ;-) mss volgende keer nog wat meer inlezen? (Maar wanneer neem je dan de stap.... Het blijft maar evolueren en veranderen he ;-))

Laatst bewerkt door een moderator:
Vol ongeduld de pakjes dienst aan het afwachten ....

Inmiddels mijn Remote nog eens goed bekeken

pdc2Yy.jpg

bszKnS.jpg

Zal ik hier de beschikbare optie's van de Naza kunnen gebruiken? Of ben ik beter om toch direct voor een andere zender te gaan...?

Net toegekomen... Doe ik de doos open zit de naza lite in de verpakking! :( dit word 1tje retour! OF mss de lite houden en hack toepassen?

Als ik voor een v2 betaal, zou ik ook een v2 verwachten. Misschien willen ze je 100 euro retour doen, dat is zo'n beetje het verschil.

Als ik voor een v2 betaal, zou ik ook een v2 verwachten. Misschien willen ze je 100 euro retour doen, dat is zo'n beetje het verschil.
tjah of het word verschil terugstorten of de V2 hoe dan ook .Echter krijg ik momenteel niemand te pakken via telefoon / chat. maar nu ik weet van die hack is het natuurlijk aan mij om te kiezen...

Edit: net antwoord gekregen. V2 is momenteel niet op voorraad :( levertermijn 3 a 4 weken!

Laatst bewerkt:
aangezien ik later het DJI iOS Ground Station & 2.4Ghz Data link & Bluetooth Module wil monteren lijkt het mij verstandig om toch op de 2 te wachten... Als ik anders toch de can hub zal moeten aanschaffen zit er al weer geen groot verschil van prijs meer op? Momenteel zijn ze de optie aan het bekijken dat ik nog 3-4 week de Naza Lite in mijn bezit hou (en dus installeer / test) Uiteraard zullen hier met het huidige weer amper vluchten met gebeuren. Dit zou natuurlijk super zijn aangezien ik dan live de verschillen tussen de Lite en V2 zal kunnen ondervinden en rapporteren!

Tsja, gewoon lekker opbouwen en rondkijken. Echt vliegweer zit er voorlopig niet in (alhoewel vandaag wel zou gaan). Ik vind het alleen opvallend dat ze op verschillende plaatsen stevig in de aanbieding zijn. Misschien een voorteken van een nieuwe versie?

Update: Kit staat hier nog. En is opnieuw besteld geweest elders! Deze ontvang ik hopelijk morgen anders woensdag. Hopelijk krijg ik snel retour nummer. Zonde van verzendkosten wel...

Anders is een PMU V2 ook een optie icm met die V2 hack op je lite. Maar het verkoopt natuurlijk altijd beter als je er gewoon een V2 op hebt..

Eeeen poging 2 !:

jXyb2v.jpg

(Even voor de duidelijkheid deze komt nu van een andere shop omdat de voorgaande hem niet kon leveren...)

En het word terug 1tje retour! De doos is al open geweest. Verkeerde props geen Nut lock's aanwezig en verpakking van 1 van de esc's niet meer origineel... :/ Slaat het wel even allemaal tegen voor mij! Nu heb ik hier 2 halve set's staan!

Links set 1 en rechts set 2 ....
WvdA1m.jpg

Back