Vandaag een eerste indoor test gevlogen op Atti mode! Lekker leuk vliegen! Maar indoor heb je snel te kort aan plaats! De reactiesnelheid is wat traag ! Ik maakte een te lange bocht en stuurde vlug bij maar tegen dat hij van richting veranderde was het al te laat! net tussen de 2 ijzers van een H profiel! Wat een geluk dat de hoogte goed was! 1 cm hoger of later en hij lag al in puin! Vreemd was dat de heli al onder een helling in de andere richting stond maar nog bleef "doorschuiven". Toch voor een Meter lang. Natuurlijk ben ik wel de hubsan X4 gewend en deze is een pak lichter en reageert dan ook binnen de 10cm ....
Edit 18:00 : Ik heb nog eens gevlogen. eerst de gps gekalibreerd en gewacht op groen licht voor gps verbinding. Op anti lukt alles heerlijk! Ook nu weer (zelf buiten) merk je snel dat je plaats tekort komt! (ik moet maar eens meer ruimte opzoeken! iemand tips in de buurt Oostakker-Lochristi ?). Uiteindelijk heb ik met een bang hartje hem op gps modus gezet. (je hoort hier van al die fly way's dus brrr!) hier werd het vreemd! Buiten / geen wind / en Goedkeuring van de module dat er meer als 6 satellieten gevonden zijn. Zet ik deze aan. Loopt de drone eerst een meter naar rechts en zachtjes naar achter om daar vervolgens te blijven stil hangen. Nu ja... Heel erg wobbelig! allerminst stabiel! 2 de maal zelfde fenomeen maar andere richting. Iemand een idee hoe dit komt?
Verder bij hogere belasting van de motoren begint hij al snel rood te knipperen. Ik heb de Lipo's balletwee uitgemeten en ben gestopt na 5 min vliegen met : 11,6 en 11,8. Ik heb Turnigy 2200 man 10)40C discharge lipo's. De failsafe staat ingesteld op :
First protection : No load : 11,55V en load : 11,55 V
Second protection: No load: 11,1V en Load : 11,1V
wat stel ik best in om de lijpo's wat te sparen? Maar toch vooruit te kunnen?