DJI f450 omtoveren tot een drone racer, beste aanpak?

Hi,

Ik heb een flamewheel 450 liggen, een ARTF versie, met de standaard componenten van DJI, met 10cm props als ik me niet vergis. Nu werkt dit allemaal prima, maar zou wel naar een drone racer vorm willen gaan, een H vorm ipv X heet dat volgens mij. Ik merk dat er vrij weinig plek is voor alles, de camera is niet heel lekker gepositioneerd, het geheel is vrij zwaar en het is een vrij groot/log ding.
Het doel is rond te kunnen vliegen, eventueel via video besturing, het doel is niet om ermee te kunnen racing, superieure wendbaarheid is dus niet het belangrijkste. En om er een mooi compact en passend geheeld van te maken.

Het lijkt me leuk om weer wat nieuws te bouwen, tijdje geleden en door gezinsleven wat minder tijd voor deze hobby. Ik wil alleen niet alles nieuw kopen, hopelijk kan ik het meeste hergebruiken, behalve het frame dan.

Wat er nu op zit:
NAZA-M
GPS
Video zender 5.8 GHz
dji iOSD
3 cell lipo, 2.2A en 5A

Ik heb een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie me hier verder mee helpen, ik ben nog erg zoekende zoals je merkt
  • Welke maat en frame merk raden jullie me aan? 250 size?
  • Zou ik de DJI motoren (2212 / 920kv) en esc's (30A) kunnen gebruiken?
  • Welke maat props zijn gangbaar? Zijn mijn huidige 10cm props te groot?
  • is 3S lipo voldoende of gaan de meeste voor 4S? liefst 3S, daar heb ik alles voor nu.
  • is 5A te zwaar voor mijn wenselijke drone?
  • Is een PDB handig om te hebben, zo'n laag binnen t frame om alles op te solderen?
mvg

Ido

Laatst bewerkt:
Ik heb er niet heel veel verstand van maar op een 250 size vliegen de meeste met 5 of 6 inch props. Die dji props gaan daar niet op passen. Omdat de props kleiner zijn heb je ook andere motoren nodig. De meeste zitten op 2000 tot 2300 kV. Die 5A accu gaat zeker te zwaar zijn voor een racertje

Dji verkopen en compleet opnieuw beginnen als je een racer wilt, kheb zelf 2 ZMR250's blackout kan ook, alien is nieuwer type alledrie voor 5 of 6inch props, en anders kun je een ienimini of epiquad ofzo pakken, die laatste 2 zijn voor 4 of 5inch props

maar waarom nieuw kopen? de NAZA en GPS en de iOSD zijn erg mooie spullen qua techniek, zijn de andere controllers net zo goed?

Naza is meer gericht op foto / film vliegen superstabiel en lekker relaxt, als je wilt raggen dan is naze 32 of iets waar je cleanflifght / Betaflight op kunt zetten een betere optie

Mmmm is dat wel een goed idee Gerard ? Wat ik zo lees zijn heel veel mensen niet echt blij met dat frame ( breekbaar). Dat is de Anakin toch ?

En zo te lezen zou ik de controller wel kunnen houden, maar moet ik de motoren en props zo ie zo wijzigen. Kunnen de ESC's dan wel behouden blijven?

Mooi, is 920kv voldoende voor kleinere props, of zou het dan handig zijn om 3blade props te nemen? lage kv is toch lagere rpm bij een bepaald voltage, maar wel hogere torque

mmm, heb juist allemaal 3s accu's, maar dat zal dus te weinig zijn met 920kv en kleine props, dus of nieuwe motoren, of 4s accu's

inmiddels de keuze gemaakt om een nieuwe drone te maken. Conclusie, ik kan weinig onderdelen meenemen, huidige onderdelen zijn goed voor een ander doel, maar niet voor een kleine race quad

Back