Zou iemand me opweg kunnen helpen met een beginner FPV setup? Ik heb al een hele hoop gelezen op dit forum omtrent dit topic, maar veel discussies zijn ondertussen verouderd. Het zou me dan ook niet verwonderen dat er ondertussen nieuwe ervaringen zijn met nieuwer/goedkoper/beter materiaal. Ik probeer te weten te komen hoe veel een basic, goed werkende FPV setup ongeveer zal kosten. Echter zoals ik op voorhand had verwacht ben ik een beetje verloren gelopen in alle mogelijke zenders/ontvangers, displays/goggles enz. Daarom lijkt het mij ook niet slecht om hulp in te roepen van mensen met ervaring met bepaalde goed werkende setups voor ik dingen koop die niet samen werken ofzo.
De keuze van de camera, waar moet ik op gaan letten? Ik heb een gopro hero 3 BE, maar heb al gelezen dat dit beeld gebruiken af te raden is en je beter kan kiezen voor een aparte FPV cam.
De keuze van zender/ontvanger: Ik gebruik een FrSky taranis (ik weet niet meteen het bereik, maar dit is toch een zender die standaard al behoorlijk ver reikt, 1500-2000meter denkik?). Daarom ben ik dan ook op zoek naar een zender/ontvanger die minstens een kilometer ver reikt, dit lijkt mij al zeker ver genoeg.
Laatste puntje is de display, waar wil ik het beeld op gaan bekijken. Ik ben zelf enorme fan van die goggles (fatshark) maar deze zijn ontzettend duur.. Rond de 200 euro minimum? Voor een oud model (niet dat dit mij wat zou kunnen schelen als beginnende FPV vlieger). Een alternatief is een goeie 7-8" monitor, is dit aan te raden? Spaar ik dan veel budget uit of kom je toch weer in de buurt van een fatshark op die moment?
Ik ben dus op de hoogte van wat ik nodig heb, ik weet alleen niet welke hardware dan ook een goede reputatie heeft.. Ik ben dus op zoek naar goede prijs kwaliteit spullen zoals de frsky taranis onder de TX'en. Ik hoop dat iemand me vooruit kan helpen!