Bouwverslag DJI F550 met FrSky Taranis en AeroXcraft landing gear

Goedemiddag,

Allereerst zal ik mij even voorstellen; Ik ben Frank en nieuw in het multicopter gebeuren. Wel handig en enige ervaring met modelbouw maar dit is een nieuwe uitdaging. Waarom deze uitdaging? Omdat ik, buiten dat ik graag met dit soort dingen bezig ben, wil gaan fotograferen en filmen met een multicopter. Ik ben namelijk fotograaf. Nu zal dit op hobbymatige basis zijn, voor het plezier dus en zal het fotograferen en filmen nog wel even op zich laten wachten. Eerst maar eens een multicopter in elkaar zetten en goed leren vliegen.

Mijn keuze is uiteindelijk na veel lezen en advies her en der gevallen op een DJI F550 met de volgende setup (zeker met dank aan Kenny ( Klucky_13 ) en zijn verslag: dji-f550-beginner):
  • DJI F550
  • NAZA M V2 met uiteraard GPS
  • FrSky Taranis X9D zender met X8R ontvanger
  • FrSky Lipo Sensor w/Smart Port
  • Zwarte armen voor de DJI F550
  • AeroXcraft Landing Gear
  • 2x Turnigy 5000Mah 4S 30c accu's
  • Wat klein spul als lipo bags, krimpkous, kabels etc
  • Bij Klucky_13 de ESC klemmen, LED bevestiging en antennehouder voor de FrSky besteld
Mocht ik wat vergeten zijn dan vul ik het lijstje aan..

Met alle info via dit forum en daarnaast YouTube (met name de films van Arthur Konze zijn, als je de Duitse taal kunt volgen, zeer makkelijk te volgen) ben ik ondertussen al een eindje op weg.

Begonnen met het landingsgestel, een klein klusje maar met de duidelijke uitleg die overal te vinden is zeer eenvoudig. Alleen jammere dat er geen foam voor de dragers bijgeleverd wordt (en de foam die ik had te dun is) zodat het geheel wankelt op het middengedeelte:
nXoDsA.jpg

De rest volgt later (ondertussen zit de gehele F550 al in elkaar maar moet nog wat foto's maken en verzamelen.

Laatst bewerkt door een moderator: