DJI F550 NAZA Lite(v2) gas dicht / motoren uit vraagje

Wie weet hoe de DJI reageert als je (per ongeluk) het gas te ver dicht doet tijdens het vliegen?
In de software staat ingesteld dat als het gas minder dan 10% open staat de motoren uitgaan. (na een paar (3?) seconden)

De ham vraag is.. Doet hij dit ook in de lucht, of snapt de DJI controller hij dat hij in de lucht is en dit dan niet doet ?

Er staat een piepje ingesteld om mijn gasknuppel die bij 20% een signaal geeft. Dit is ook de drempelwaarde voor de timer om te starten.

Het betreft een DJI F550 met Naza v1 lite met V2 software. Spektrum DX7 v2 zender.

Thanks Paul.

Met de v2 doet ie dit in ieder geval wel.
Gas dicht en na 2 of 3 seconden gaan de motoren uit.
Wanneer je de gasknuppel uitgerust hebt met een veer is het een stuk minder eng!

Okay, goed opletten dus. Te lang onder de 10% en de F550 gaat in vrije val naar beneden.
Wel vreemd.. Ik heb het nooit getest en ben erg op mijn hoede als ik wil dalen.
Dit is wat de software er over zegt:
Ik vlieg overigens in de Intelligent modus.

Intelligent
In any control mode, only push both sticks to the left or right bottom can stop motors.
In ATTI./GPS Mode, any one of following cases will stop motors.
(1)You don’t push throttle stick after motors start within 3 seconds.
(2)Throttle stick under 10%, and after landing 3 seconds.
(3)The slope angle of multi-rotor is over 70°, and throttle stick under 10%.

Cool! Volgens mij heeft de DJI Phantom ook een NAZA v2 ingebouwd, dus mag ik er vanuit gaan dat dit ook voor mijn F550 geldt.
Ik heb zelf deze test overwogen te doen, maar met een gewicht van 2,5Kg leek me dat geen goede optie.

Dank voor jullie reacties!

Back