DJI iOSD aansluiten op Phantom met upgrade kit

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik mijn Phantom voorzien de 'upgrade kit' in combinatie met een Zenmuse H3-2D. Hierover ben ik erg tevreden!

Nu rest nog het plaatsen van een OSD. Hiervoor wil ik eigenlijk gaan voor de DJI iOSD mini. Echter kom ik er niet echt uit hoe ik deze in de Phantom moet aansluiten... Volgens mij kom ik daarvoor een can bus poort tekort.

Weet iemand of ik de iOSD kan aansluiten en zo ja, hoe? Wat zou eventueel een redelijk eenvoudig te installeren alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen

Ik heb de skylark Tiny osd111.
Ben hier erg tevreden over.
Met name het gegeven dat alle info wordt weergegeven die je maar hebben wilt en hij is klein.
Belangrijk toch wel voor de Phantom.
Met de dji osd heb ik geen ervaring.

Hoi

Als het goed is heb je de pmu v2 al in de phantom zitten voor de h3-2D, daar is nog een canbus op over voor uitbreiding.
En deze pmu is als het goed is aan gesloten op je naza (ik heb alleen de naza v2 en ben niet bekend met de phantom maar wel met de mini osd) de mini osd is een simpele manier voor info op je scherm! Heb je misschien een foto van de binnenkant van je phantom van hoe het nu zit met de pmuv2?

Gr

@ Ben

Dank voor je reactie. De Skylark Tiny is wel een stuk prijziger.
Is deze eenvoudig te plaatsen in de Phantom?

@ BC-deGraaf

Ik heb dus geen PMU v2 maar het mainboard van de Phantom vernieuwd doormiddel van de 'upgrade kit' die sinds kort beschikbaar is. Dit nieuwe board heeft een ingebouwde PMU voor de Zenmuse maar geen extra poort.

Gr.

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik mijn Phantom voorzien de 'upgrade kit' in combinatie met een Zenmuse H3-2D. Hierover ben ik erg tevreden!

Nu rest nog het plaatsen van een OSD. Hiervoor wil ik eigenlijk gaan voor de DJI iOSD mini. Echter kom ik er niet echt uit hoe ik deze in de Phantom moet aansluiten... Volgens mij kom ik daarvoor een can bus poort tekort.

Weet iemand of ik de iOSD kan aansluiten en zo ja, hoe? Wat zou eventueel een redelijk eenvoudig te installeren alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen

Ha Jeroen,

Zelfde setup, Phantom met Upgrade Kit en helaas; het is niet mogelijk om een Mini OSD te plaatsen aangezien er geen canbus slots vrij zijn.. Opzich vrij waardeloos van DJI :(
Enige optie is upgrade kit eruit, PMU V2 aanschaffen en alles erin gaan proppen, maar mijn inziens wordt het dan echt een rommeltje daar binnen….

Ha Jeroen,

Zelfde setup, Phantom met Upgrade Kit en helaas; het is niet mogelijk om een Mini OSD te plaatsen aangezien er geen canbus slots vrij zijn.. Opzich vrij waardeloos van DJI :(
Enige optie is upgrade kit eruit, PMU V2 aanschaffen en alles erin gaan proppen, maar mijn inziens wordt het dan echt een rommeltje daar binnen….

En zoiets?
http://www.drones4everyone.com/inde...0-44-11/electronic-parts/4-port-canbus-detail

dji-canbushub-groot.png

Helemaal mee eens!

Ha Jeroen,

@ Tasz

Dat zou een oplossing kunnen zijn, denk ik.
Wel weer lekker prijzig voor een hubje.

Wat zijn nog meer goede alternatieven voor in de Phantom?

Wat tasz zegt idd, ik heb hem ook gehad. Je kunt hem ook flashen met 3rd party firmware. Dan krijg je iets meer features (oa afstand van home etc). Ik was niet echt onder de indruk aangezien de fix erg lang duurde. + een 5v lijn, dat wordt een bec in de phantom.

De IOSD mini is wel een prachtige osd hoor. Ik heb er nu 2 en ben zeer tevreden. In mijn phantom opgelost met een losse PMU V2 en daarom ook wel een gemis dat die aansluiting niet op het nieuwe mainboard kan. Ik heb het toen ook uitgezocht maar meer dan wat videodraadjes krijg je er niet uit.

Succes!

Wat tasz zegt idd, ik heb hem ook gehad. Je kunt hem ook flashen met 3rd party firmware. Dan krijg je iets meer features (oa afstand van home etc). Ik was niet echt onder de indruk aangezien de fix erg lang duurde. + een 5v lijn, dat wordt een bec in de phantom.

De IOSD mini is wel een prachtige osd hoor. Ik heb er nu 2 en ben zeer tevreden. In mijn phantom opgelost met een losse PMU V2 en daarom ook wel een gemis dat die aansluiting niet op het nieuwe mainboard kan. Ik heb het toen ook uitgezocht maar meer dan wat videodraadjes krijg je er niet uit.

Succes!

Klopt idd van die langzame fix. Ik had dit ook al in de reviews gelezen.
Ik verwacht er ook niet zoveel van voor die prijs.
ik heb hem puur gekocht om de accu voltage uit te lezen. Waarschijnlijk ga ik de gps niet eens gebruiken.

De iosd is idd een mooi ding maar in combi met de canbus extender word het wel een prijzige aankoop. Maar dan heb je ook wat.
Ik heb zelf de grote isod nog.

Ik eerst maar eens even sparen dan. De Skylark Tiny 3 moet het ook wel goed doen.
Scheelt weer wat in gewicht ten opzichten van een canbus hub en iOSD.

Veel meer goede alternatieven kan ik zo niet vinden. Voordeel van de iOSD is wel weer dat hij gebruikt van de GPS module van de Phantom.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Fijne jaarwisseling! :)

Wil toch ff op dit draadje doorgaan.
Hoe nu een goede osd krijgen op een phantom met upgrade bordje?

Ik probeer nu even met Gijs contact te krijgen met betrekking tot zijn gemodificeerde minimosd

Ik lees echter ook verhalen dat de minimosd behoorlijk kan storen op een uhf ontvanger.

Mijn uitgangspunt blijft: ik kan zelf geen moeilijke soldeer en software trucjes uithalen. Heb ik gewoon de kennis niet voor.

Wil toch ff op dit draadje doorgaan.
Hoe nu een goede osd krijgen op een phantom met upgrade bordje?

Ik probeer nu even met Gijs contact te krijgen

Mijn uitgangspunt blijft: ik kan zelf geen moeilijke soldeer en software trucjes uithalen. Heb ik gewoon de kennis niet voor.

Ik heb op mijn Naza met GPS die ik had ook de MinimOSD gebruikt.
Solderen is echt minimaal: alleen een paar pinnetjes om de GPS door te lussen. Gijs kan ook een compleet setje leveren: het enige nadeel is dat als je de GPS doorlustekker verkeerd om monteert, je GPS kapot is.
Dus goed markeren en nadenken blijft een must bij deze "hobby" oplossing ;)

De werking? prima, voldoende informatie. Zelfs teveel als je mij vraagt.

Ik zou ook wel de Mini iosd van DJI willen hebben maar ook ik kom een can-bus aansluiting te kort.
Ik heb de DJI F450 met de Fat-shark predator fpv en een gimbal zenmuse h3-3d en alles is vol.
Weet iemand misschien een goed alternatief?
Als ik de hoogte en afstand maar kan aflezen ben ik al tevreden.

Back