DJI iOSD aansluiten op Phantom met upgrade kit

De iosd lus je door, dus je hoeft geen canbus OVER te hebben, maart wel te hebben! Dan lus je hem zo door.

Door de can-bus kabel komt toch de info binnen op de DJI mini iosd?
Op welke kabel moet deze dan doorgelusd worden?
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen dat ik het niet snap, maar misschien wil jij of iemand anders het mij eens duidelijk en simpel uitleggen zodat ik het ook snap.
De stroomverzorging en data aansluiten op de fat-shark transmitter is mij duidelijk, daar heb ik een filmpie van gevonden hoe dat moet. Alleen die can-bus stekker is een probleem.

Het is heel simpel. De IOSD heeft een stekker voor de CAN bus maar ook een vrouwtje zodat je op de iOSD weer een ander CAN bus apparaat aan kan sluiten. Als je nu een CAN bus hebt dan kun je er op zeker een iOSD op aansluiten.

Overduidelijk aan de rechterkant de poort te zien waar je weer een ander apparaat in kan steken.
naza_v2_btu_iosd_mini1.jpg

Het is heel simpel. De IOSD heeft een stekker voor de CAN bus maar ook een vrouwtje zodat je op de iOSD weer een ander CAN bus apparaat aan kan sluiten. Als je nu een CAN bus hebt dan kun je er op zeker een iOSD op aansluiten.

Overduidelijk aan de rechterkant de poort te zien waar je weer een ander apparaat in kan steken.
naza_v2_btu_iosd_mini1.jpg

Hij is fijn, en waar komt de andere kant van de can-bus stekker dan?
En de can-bus stekker die op de zijkant komt van de iosd is dat een in of uitgang?

Ik denk dat het kwartje is gevallen (hoop ik)
De gimbal zit nu aangesloten op de Naza PMU v2 (zwarte blokje) deze gimbal stekker haal ik hier uit en die prik ik in de zijkant van de mini iosd. En de mini iosd prik ik in de Naza PMUv2

Volgens mij bedoelen jullie het zo.
Ik hoor het wel of het goed of fout is.

20140624_164417_zps2ace3819.jpg

Maar goed dat ik de mini iosd nog niet besteld heb dan.
Waar haal jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag, want ik zou wel graag willen weten waarom het niet zou werken.

Is er misschien iemand die een quadcopter heeft met Naza v2 en een DJI mini iosd. Volgens mij hoef je alleen maar de can-bus stekker te wisselen van plaats.

Dan weten we het zeker voordat ik een mini iosd ga bestellen.

Ik heb een naza v2 met mini osd. De mini osd sluit je aan op de pmu en klaar, en in de iosd kun je eventueel weer een btu of iets anders in doen

Mijn wijsheid heb ik uit onderstaande mailwisseling met DJI:

---------------------------------------------------------------------
Support2 EU (DJI)
May 19 16:10
Hi Jeoren,
thanks for your mail.
It´s not possible to install the iOSD mini in combination with the Phantom Upgrade Board.
Thanks

Best Regards,
Technical Support
DJI GmbH

-------------------------------------------------------------------------
Jeroen Smits
May 16 19:00
Hello,
I do have a question about phantom V1 with iosd mini.
I do have:
• Dji Phantom V1
• Dji Zenmuse upgrade board
• Dji Zenmuse H3-2D gimbal
• Dji GPS
I do want to connect an dji iosd mini to the phantom. Please can you tell me the possibilities how to realize that?
Please pay attention about the fact:
• I just mount the zenmuse upgrade board
• All parts should be fit in the phantom
• Is it possible to plug the iosd mini onto the canbus of the upgradeboard en the gps on the iosd mini?
I really hope you can help me.
Jeroen Smits
The Netherlands.

Ik heb even gemist dat het om een phantom bordje ging.... Maar normaal stop je de iosd in de pmu en in de iosd zit dan weer een canhub.

Mijn wijsheid heb ik uit onderstaande mailwisseling met DJI:

---------------------------------------------------------------------
Support2 EU (DJI)
May 19 16:10
Hi Jeoren,
thanks for your mail.
It´s not possible to install the iOSD mini in combination with the Phantom Upgrade Board.
Thanks

Best Regards,
Technical Support
DJI GmbH

-------------------------------------------------------------------------
Jeroen Smits
May 16 19:00
Hello,
I do have a question about phantom V1 with iosd mini.
I do have:
• Dji Phantom V1
• Dji Zenmuse upgrade board
• Dji Zenmuse H3-2D gimbal
• Dji GPS
I do want to connect an dji iosd mini to the phantom. Please can you tell me the possibilities how to realize that?
Please pay attention about the fact:
• I just mount the zenmuse upgrade board
• All parts should be fit in the phantom
• Is it possible to plug the iosd mini onto the canbus of the upgradeboard en the gps on the iosd mini?
I really hope you can help me.
Jeroen Smits
The Netherlands.

Dank je Jeroen voor je reactie,

Ik ben geen techneut en mijn engels is niet echt goed maar ik lees dat jij de iosd mini aan je upgrade bord wilt prikken en de gps aan de iosd mini. Het lijkt mij logisch dat dit niet werkt want de iosd mini moet de data binnen krijgen van de gps toch?
Dit betekent volgens mij dat de can-bus aansluiting op de zijkant van de iosd een uitgang is en geen ingang.

Correct me if i'm wrong.

in principe heb ik maar 1 canbus aansluiting voor GPS. Ik heb ook een CAN bus aansluiting nodig voor de mini IOSD.,
De miniIOSD heeft ook 1 canb bus. Het is echter niet mogelijk om de ,mini IOSD aan te sluiten op de canbus van de NAZA en de GPS vervolgens aan te sluiten op de ,mini IOSD... soort van doorlussen dus.

Back