Dji Mini OSD valt weg

Ik heb even een vraagje :D. Ik heb van iemand een Dji mini osd overgenomen ( nieuw nooit gebruikt) en deze aangesloten. Ik had hem eerst zonder de groundwires aangesloten want dat kon volgens sommige instructie video's. Ok prima beeld en de OSD netjes in beeld....maar zo gauw ik de motors arm verdwijnt de OSD, motors uit...OSD terug.

Ok toen de aarde voor de video zender wel aangesloten, props eraf, armen, gas...hey het werkt....dacht ik. Props erop en vliegen...shit de OSD valt onder belasting met de props weer weg...

Ok toen de aarde van de camera runCam 600TVLook aangesloten. De camera en video zender worden gevoed met de fatshark fpv filter via de balanceerkabel van de lipo. Maar ook met beide ground draden aangesloten hetzelfde...armen, prima beeld en OSD...meer gas...weg OSD.

Iemand enig idee ? Kan het echt interferentie zijn van de motors onder belasting ?

Hardware :
Dji M v2 & PMU >> laatste firmware
Dji miniOSD >> laatste firmware
Cam : SONY 600TVL CCD
Video zender : Fatshark 250mW

Ik ga het morgen eens met de fatshark cam proberen en ook eens kijken wat er gebeurt als ik de video zender en cam apart voed.

Als iemand ander nog een idee heeft hoor ik het graag.

Hier heeft iemand hetzelfde soorgelijke probleem :

[media=youtube]XeHmMFEQxB4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik heb er maar 1 Emiel. Het probleem zit ergens in het circuit, misschien gewoon te druk op een mini :-). Als ik de video en cam apart voed met een lipo is het beeld perfect en blijft de OSD prima in beeld. Helaas is een 2e lipo niet echt een optie een mini quad. Ik heb het nu anders gedaan, ik voed de video zender via de lipo balanceer kabel en voed de camera via het power bordje zelf. Osd blijft prima in beeld, alleen op deze manier wat minder beeld op de cam ( hele lichte strepen) maar beeld nog goed genoeg om te vliegen.

Nou ik had alle mogelijk combo's geprobeerd dacht ik :-) Video ontvanger en cam via het fatshark filter.....storing. Wel ground/geen ground.....storing. Cam via normale circuit en ontvanger via fatshark filter...storing. Toen dacht ik gisteren opeens...mmzzz maar als ik de Naza voeding nu ook eens via het fatshark filter laat lopen....net even aan het solderen geweest. Nu dus de video zender en cam en Naza via het fatshark filter....en ja verrek dat lijkt goed te gaan. Heb het alleen even getest met de Quad in de hand...durf dan niet vol gas want dan trekken de cobra's me omhoog ha ha. Morgen of zondag even kijken hoe dit buiten gaat onder belasting. Enige nadeel is nu dat ik dus eerst de balanceer kabel op het fatshark filter aan sluit en de Naza en ontvanger dus al stroom krijgen en de esc's pas stroom krijgen als ik ook de lipo stekker aan sluit. Zou dat kwaad kunnen Emil of maakt dat niks uit ? Ik heb ooit eens geprobeerd het fatshark filter met alleen + en - ergens tussen te zetten...maar toen blies ik gelijk de condensator op :-)

Back