DJI motoren en Carbonnen propellers.

Ik vind het zelf wel een handig idee, die gekeyde motoren van DJI, het zal alleen nooit een standaard worden dus lijkt het moeilijk om specifieke propellers te vinden...

Anyway, op het moment heb ik een F450 met de nieuwe 1038 propellers van DJI, hopelijk ontploffen deze niet. Ik wil sowieso wel uiteindelijk betere propellers wanneer ik mijn gimbal heb. Ik kan alleen geen 10 inch carbonnen propellers vinden zover. Ik vraag mij wel af, de Graupner E-Props zijn echt super, hebben alleen wat geboor nodig om te kunnen werken, maar is hun Pitch niet wat um... Diep?

Ik begrijp dat multirotors vooral efficient vliegen met ondiepe pitch dus mijn vraag is vooral of de Graupner's niet een hoop van de vliegtijd af gaan halen en of er nog andere carbonnen alternatieven zijn, eventueel die geen modificatie nodig hebben en sowieso rond de 10 inch zijn. :confused:

Ik heb hier beide 9x5 HQProps en 9x5 E-Props liggen (helaas is één E-Prop door mijn andere quad opgeëist), de HQ's hebben een groter gat dan de E-Props en vormen helaas speling, dus vrees dat ze iets off-center kunnen zitten als ik ze monteer.

Ja, maar niet in 5,5 of 8 millimeter, helaas. De bovenkant van de DJI 2212 motor is 5,5 millimeter en de onderkant is 8, de onderkant van de HQ Prop is 9 millimeter, maar die van de veel duurdere E-Prop is wel 8, alleen de bovenkant is dan weer 5, dus moet opgeboord worden naar 5,5. Dus, lijkt de enige optie, of ik moet 4S gaan vliegen gezien er wel Carbonnen props zijn van 8 inch...

De HQ'tjes zijn nog steeds niet op voorraad. :bad-words:

Heb ondertussen hier ergens op het forum gelezen dat de 10x5 versies van de Graupner E-Props een 8mm gat hebben, weet iemand dat, passen die vrijwel onbewerkt op DJI 2212 motoren? :D

Hoi,

ik heb een Phantom 1.1 en als ik met de 1 vinger de prop draai gaan er drie motoren heel soepel en een wat minder soepel, wat kan ik hier aan doen.

Dubbel posten heeft niet zoveel zin, heb je ergens anders al antwoord gegeven, anders zelf even draadje aan maken

De link die eerder staat werkt niet meer, kan iemand mij vertellen of deze deze ook geschikt zijn voor de 'nieuwe' motoren van Dji ? (die met links en rechts draaiende moeren).

Back