DJI-Naza F450 Evolution series

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in RC vliegen. Ik ben geïnteresseerd geworden in quadcopters na zien van Parrot AR Drone, maar ik wou die niet kopen wegens zijn korte wifi-range.

Dan heb ik DJI tegengekomen en het ziet er wel heel goed uit. Er is ook veel te vinden hier op de forum. Na wat onderzoek heb ik besloten hem te kopen.

Ik heb nu wel paar algemene vragen:

1: Ik heb op digitech dit gevonden: DJI-Naza Flamewheel F450 Evolution series "R" 5-6S power!. Dit ziet er beter uit voor mij omdat het meer payload kan dragen, ik wil namelijk ook een camera opzetten.

Heeft iemand hier ervaring met deze build? Zijn deze ESC's en motoren goed?

2: Ik lees ook op de fora dat je 3S Lipo batterijen moet gebruiken voor 10" props en 4S voor 8" props. Nu ik heb hier niet veel verstand van, maar kan ik op deze build wel 5S lipo gebruiken op 10" props? Wat is de connectie tussen de 2?

3: Welke lipo's raden jullie aan, 4S of 5S?

4: Kan deze build "sportief" vliegen of is het te "lomp"? In begin ga ik dat niet doen, maar ik in de toekomst misschien wel...

Wat raden jullie mij aan? Beter de originele kopen of dit build? Prijsverschil van 60 EUR is weinig voor meer draagkracht.

Alvast bedankt en groeten,
Ioulian

Laatst bewerkt:
Naza zelf is goed, motoren en regelaar, zelf heb ik (nog) geen ervarign mee, De motoren wil ik wel gebruiken op de grote JAF frame based hexa copter , welke mijn volgende bouwproject wordt.

Ik vermoed dat het wel zou werken... Motoren zijn krachtiger, en en regelaars dus ook, voor de rest op basis van een goed frame, en flightcontroller...

Denk wel dat je er zonder payload , niet zo prettig vliegen is, dan is hij zwaar overpowered!
Dus houd daar wel rekening mee.... et is niet voor niets een heavy lifter ;)

Nou dat je miniem gas geeft, en het ding super hard omhoog gaat...
Dat je miniem stuurt, en het ding keisnel reageerd...

Dit zonder payload...

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in RC vliegen. Ik ben geïnteresseerd geworden in quadcopters na zien van Parrot AR Drone, maar ik wou die niet kopen wegens zijn korte wifi-range.

Dan heb ik DJI tegengekomen en het ziet er wel heel goed uit. Er is ook veel te vinden hier op de forum. Na wat onderzoek heb ik besloten hem te kopen.

Ik heb nu wel paar algemene vragen:

1: Ik heb op digitech dit gevonden: DJI-Naza Flamewheel F450 Evolution series "R" 5-6S power!. Dit ziet er beter uit voor mij omdat het meer payload kan dragen, ik wil namelijk ook een camera opzetten.

Heeft iemand hier ervaring met deze build? Zijn deze ESC's en motoren goed?

2: Ik lees ook op de fora dat je 3S Lipo batterijen moet gebruiken voor 10" props en 4S voor 8" props. Nu ik heb hier niet veel verstand van, maar kan ik op deze build wel 5S lipo gebruiken op 10" props? Wat is de connectie tussen de 2?

3: Welke lipo's raden jullie aan, 4S of 5S?

4: Kan deze build "sportief" vliegen of is het te "lomp"? In begin ga ik dat niet doen, maar ik in de toekomst misschien wel...

Wat raden jullie mij aan? Beter de originele kopen of dit build? Prijsverschil van 60 EUR is weinig voor meer draagkracht.

Alvast bedankt en groeten,
Ioulian

de Evo serie is gemaakt om te heavy liften dus een 4S is nodig
props 11x5 .
de regelaars zijn speciale en kunnen tot 6S
de orginele van DJI niet die zijn max 4S

hmmm moet nog 4 motoren en regelaars hebben zou een mooie optie kunnen zijn. Ik zag dat je de originele dji motoren niet meer op voorraad had.

Ok dit is dus een hele fijne combi. Heb vandaag alles binnen gekregen en gemonteerd. Eerst met de standaard DJI escs geprobeerd en dat liep al heel mooi. Nu had ik toevallig nog 4 stuks hk blueserie 30a liggen en die heb ik vanmiddag naar simonk geflashed. De combi van die regelaars met de digitech motoren is echt waanzinnig. Het loopt nu zo super smooth en stil. Je hoort enkel alleen nog de props. Heb op de motoren nu een 10x5 zitten op 4s. Motoren worden nog niet eens lauw en regelaars blijven ook perfect koel. Trek nu 14-14,5A in een alt-hold hover dus het stroomverbruik is ongeveer gelijk aan de dji motoren. Met als verschil dat mijn quad nu stuk zwaarder is en de motoren de helft minder warm worden. Deze motoren zijn echt een dikke aanrader en lopen boterzacht.

Back