DJI Naza + GPS vragen.

• Topicstarter Topicstarter Cobra
  • Startdatum Startdatum
Inhakend op m'n eigen verhaal realiseer ik me dat de fly aways zijn opgetreden na mijn laatste aanpassingen aan de tbs. Hierbij heb ik de antenne van de ontvanger ca 5 cm strak over de bodemplaat gelegd. Wat me is opgevallen is dat de tbs er vandoor ging als ik aan het optrekken was. Hogere stromen dus. Dit is de oorzaak?

Gps is leuk , maar zou er nooit in vliegen
oorzaak kan 101 dingen zijn
zoals ik al vaker hier roep , het gaat 1000x goed maar kan ook goed fout gaan!!

laat de gps voor wat het is , en ga in atti vliegen...

de rth werkt ook in atti ;)

wel zou ik even kijken waarom je geen goede fix kijgt

Nick

Als je je houd aan wat dingen en voorzorgsmaatregelen,kan je prima op gps vliegen, echter gebruik het als HULPMIDDEL... En daar gaat het fout hordes vertrouwen op die gps en kunnen niet meer zonder... Das wel link!

Schreef ik gisteren nog dat m'n naza lite de satelliten zonder problemen vond, vanavond bleef steeds toch het ledje rood knipperen (steeds 1 keer, dit na 1 x groen). Te weinig ontvangst dus. Dit in de tuin achter het huis.

Ik krijg in de tuin achter de woning ook nooit een fix. Denk dat de gevel net teveel sats buiten beeld houd..

Ik heb hopelijk de oorzaak gevonden van m'n fly away. De flyaway is ontstaan nadat ik de naza, de ontvanger en gps ca 1,5 cm naar voren had gezet, dit om de accu meer plaats te kunnen geven naar het midden van de quad. Wat blijkt, hierdoor is de gps ook dichter bij mijn gopro lookalike gekomen. De camera blijkt ontzettend veel invloed te hebben op de ontvangst van de gps. Dit heb ik getest door de camera bij mijn handgps te bewegen, ongelovelijk wat een invloed.

Dus, nu de gps naar achteren plaatsen! Misschien iemand nog een opmerking.

Ja, zal de positie veranderen. Ongelooflijk wat de invloed is van het cameraatje op de ontvangst, zelfs als de camera uitstaat!

2 vragen:

Heeft het zin de camera met folie of zoiets af te schermen?
Heeft de camera ook invloed op de ontvanger van de graupner zender?

Dick

Epiloog.

storing is vermoedelijk veroorzaakt door de camera. Nadat gps heel stuk naar achter is geplaats vliegt de tbs prima.

Ieder bedankt.

Dick

Ik had vandaag de mobius op de Naza zitten....pfff dan heb je geen zonnestormen nodig..dat ding stoort een partij op de GPS zeg. Even getest, ik zet de quad op tafel en mobius eraf....zo gauw ik op 30 cm van de quad ben gelijk rood lampje...mobius uit....fix.

Mobius ondersteboven monteren. De heatsinks naar beneden dus. Beeld je kun je in de software 180 graden draaien. Zo heb ik het opgelost.

Mobius ondersteboven monteren. De heatsinks naar beneden dus. Beeld je kun je in de software 180 graden draaien. Zo heb ik het opgelost.

Owhhhh dat zei je er niet bij op rcgroups ha ha :D. Wel leuk dat Maarten van de mobius zo betrokken is. Hij stuurde me de link maar die had ik al gezien ha ha maar dat op de kop plaatsen had ik nog niet gezien.

Mmmzz maar stomme vraag...hoe druk je dan op record :-) ?

Back