DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
  2. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Dit ding is echt geweldig! De GoPro karma zal het zeer moeilijk gaan krijgen hiermee te concurreren denk ik. Vooral als je kijkt naar de specs en prijs: http://bit.ly/2ddkZMH
     
  3. bzb

    bzb Guest

    ziet er allmeaal pico bello uit, als ik de p3 niet had had ik deze gelijk besteld, lekker compact en op het oog dezelfde cam specs als een p3 pro

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2016
  4. joebar.rc

    joebar.rc

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    120
    Ik heb de p3p maar heb deze net besteld. Volgens de dji reps op rcgroups is het de p4 camera alleen met een iets nauwere fov maar wel met autofocus en een 90 graden kantelbare lens voor portrait opnames.
    Cool...
    Dit wordt gewoon waanzinnig om in een tas bij je te hebben.
     
  5. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Rhoon
    Wat een geweldig apparaat.
    Alleen is de prijs stelling een beetje raar.
    999$ in Amerika.
    1099€ in Europa

    Gopro heeft natuurlijk de Karma. Voordeel is dat je camera ook los kan halen en daardoor een handheld camera hebt met gimbal.
    Maar DJi heeft natuurlijk veel meer ervaring met vliegend spul en ook goede cameras (bijv. de osmo).

    De Mavic komt bovendien uit op mijn verjaardag.... yeah!
     
  6. Highfly

    Highfly

    Lid geworden:
    22 mei 2012
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Antwerpen
    @Ralphie,
    Het is zelfs erger, ik zie dat ie in de DJI shop aan 1199€ staat. Met de dollarkoers van vandaag is 999$ gelijk aan 890€ , dat is dus meer dan 300€ verschil tov US.
    Waarschijnlijk die lagere prijszetting om GoPro in hun thuisland te pesten voor het aankomende holiday season?
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  7. joebar.rc

    joebar.rc

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    120
    Ja klopt niets van inderdaad, btw zou het moeten laten uitkomen op 1090, Europa (BV Uk 999 pond is ook 1199) is erg ongelijk nu.
    Het is dat je de douane niet echt doorkomt, maar anders kan je je ticket naar US ervan betalen en daar bestellen uit een andere staat (geen btw) :)
     
  8. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Je komt de douane wel door als je de doos etc. in de USA laat. De Mavic valt verder niet op in je koffer of back-pack. De prijzen Dollar/Euro zijn inderdaad wel erg afwijkend.
     
  9. DJfoto

    DJfoto

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Amersfoort, Vathorst
    Zou het te maken kunnen hebben met de geweldige invoerrechten cq belastingen?!
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  10. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Zouden ze ook al BPM heffen op aanschaf van een drone? :worship:
     
  11. DJfoto

    DJfoto

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Amersfoort, Vathorst

    Vliegtaks
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  12. Rutger2012

    Rutger2012

    Lid geworden:
    30 jan 2013
    Berichten:
    46
    in de Apple webshop inmiddels, verrassend.
     
  13. bzb

    bzb Guest

    door de lagere scherpte door de kleinere sensor laat ik hem voorlopig nog op de online winkelschappen staan, wat me enorm aanstaat is het mindere lawaai wat er vandaan komt en het kleine formaat
     
  14. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik vind het een nadeel om het scherm van je telefoon te moeten gebruiken, al die tijd dat je vliegt kan je deze niet gebruik terwijl hij ook stroom vreet, ik heb liever een wat grotere drone die je in de lucht ook nog ziet.
     
  15. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Maar het gemak van een inklapbare drone in de koffer van je motor is toch wel een pre. Ik dacht dat de Mavic dezelfde sensor had als de P3A? Even verder spitten in de specs.


    == E D I T ==

    "The Mavic Pro’s camera has the same sensor as DJI’s Phantom 4, meaning it can shoot 4K video at 30fps and 1080p HD at 96 fps. That's despite being about half the size of the Phantom. It also has a 12-megapixel camera with support for Adobe DNG RAW, though the field of view is a little smaller, decreasing from 94 degrees down to 78."

    P4 1/2.3” (CMOS), Effective pixels:12.4 M
    Mavic 1/2.3” (CMOS), Effective pixels:12.35 M (Total pixels:12.71M)

    'Verschil' is verwaarloosbaar en ga je dus niet zien.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
  16. bzb

    bzb Guest

    kijk hier maar eventjes dan



    ik sla deze denk ik over, in mei ofzo zal de volgende phantom wel weer aangekondigd worden, zit echt te wachten op betere fotokwaliteit als belangrijkste thema, zonder gelijk aan de inspire te moeten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2016
    Navi-gator vindt dit leuk.
  17. joebar.rc

    joebar.rc

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    120
    O o o, die video is echt overall the zien als bewijs van slechtere sensor.
    Dit klopt niet, het is dezelfde cam als de p4 met 1 heel groot verschil, het is niet langer een fixed focus cam maar heeft auto focus.
    Dit is het probleem, de autofocus kan je door aanraken op het scherm verstellen, in deze video is heel duidelijk dat hij niet op oneindig stond, in BV casey neighstat video ook, kan je zelfs zien op een bepaald moment.
    De dji support mensen op rc groups hebben al wat ruwe films op dropboxmgezet, daar kan je de werkelijk perfecte cam beelden zien.
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  18. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Neistat heeft een nieuwe blog uit: vergelijk van P4P, Mavic en Karma.



    EDIT:
    Echt een behoorlijk verschil in kwaliteit tussen de Mavic en P4P! Daarnaast een rare, nare kleurzweem op de Mavic. Bestelling nog maar eens heroverwegen..........
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
  19. bzb

    bzb Guest

    told ya :) maar inderdaad even wat weken wachten na release, meestal nog wat kinderziekten, ach geld op de bank loopt niet weg
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  20. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Hier nog een "DJI Mavic Focus **TEST** 4k" video

     

Deel Deze Pagina