DJI Phantom 1 als beginners/trainings drone?

Discussie in 'Multicopters' gestart door Biem 01, 24 jan 2018.

?

Is de DJI Phantom geschikt als beginnersdrone?

  1. Ja

    0 stem(men)
    0,0%
  2. Nee

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Beste allen,

    na een tijd van afwezigheid ben ik toch weer terug op het forum, dit keer in het multicopter gedeelte in plaats van de 4 wielers.

    Mijn verhaal in het kort:
    Nadat een vriend mij zijn quadcopter liet zien, een syma x8c, liep ik toch wel erg warm voor het vliegen. En nadat ik deze zelf ook mocht proberen was ik helemaal besmet.
    Ik ben gelijk gaan neuzen voor een exemplaar voor mezelf, maar dat liep toch een beetje stuk. Ik wil namelijk een goede quadcopter (2ehands is prima) voor rond de 100. Dan kom je al snel bij de banggood dingen, maar daar heb ik dan weer geen zin in. De syma x8c werd al weggeblazen bij een lekker briesje, wat de pret erg drukte.

    Nou heb ik niet stilgezeten, en vond dat de DJI Phantom 1 voor rond de 125 op marktplaats te vinden is, vaak met extra accu's. En deze heeft meer dan alle wensen waaraan hij moet voldoen. Ook zijn ze redelijk robuust, en volgens mij zijn onderdelen goed te verkrijgen en niet duur.

    Dus mijn vraag is;
    lijkt dit jullie een goede optie als beginnersdrone?

    Ik heb dus al RC-ervaring, en ongeveer 15min vliegervaring (wat overigens zonder crashes is verlopen). De nodige gereedschappen en laders zijn al aanwezig. Dus LiPO's balanceren en hier en daar wat reparatiewerk (het zal toch en keer gebeuren) komt wel goed.

    Waar wil ik hem voor gebruiken?
    In eerste instantie goed leren vliegen, daarna filmwerk (GoPro al in bezit).

    Biem
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    een DJI product hoef je niet voor te kunnen vliegen, dus ja perfect als beginners drone om te filmen..

    phantoms, mavics etc etc je vraagt ze ergens naartoe te gaan met de sticks of op je tablet en ze doen het.
    het enige wat je moet leren welke stick en knop wat doet..
     

Deel Deze Pagina