DJI Phantom 1 - batterijen

Ik heb nog een klassieke DJI Phantom 1. Ik gebruikte de bekende Turnigy 2200mAh 3S lipo's van Hobbyking, maar de laatste tijd beginnen ze bol te staan. Ook toen ze net nieuw waren, waren ze al iets groter dan de originele DJI lipo. Welke lipo lijkt meer op de originele qua afmetingen, zonder de dure prijs? Kortere draden zouden wellicht ook al handig zijn.

Vraag 2: hoe recycleren jullie oude lipo's, is dat zoals een gewone AA batterij of restafval?

Ik vind het trouwens raar dat lipo's de afgelopen jaren niet geëvolueerd lijken te zijn.

Laatst bewerkt:
Jij schreef: Ik vind het trouwens raar dat lipo's de afgelopen jaren niet geëvolueerd lijken te zijn

Wist je dat de Lipo packs de laatste jaren zekers wel geëvolueerd zijn?
Kijk maar eens naar de C waarde die Lipo packs maximaal hadden vroeger en kijk dan eens naar Lipo packs anno 2016.
Dat verschil mag toch wel onder de noemer evolutie vallen toch?
Of bedoel jij met evolueren iets anders op Lipo gebied?
Vr Gr E

De draden kun je natuurlijk gewoon inkorten.
Ik had bij mijn Phantom 1 aan elke kant een accu liggen.
Dus niet in het compartiment maar er buiten.
Aanzienlijk meer vliegtijd en de Phantom kan het extra gewicht prima hebben.
In het compartiment had ik ruimte voor de iosd.
Een speciaal geprint dekseltje met aan elke zijkant een xt 60 connector verwerkt zorgde ervoor dat het geheel er ook nog redelijk verzorgd uit zag.
Dat geeft je tevens de mogelijkheid om accu's te kopen met wat hogere ontlaad capaciteit.
Dit samen met een goeie behandeling van accu's zal er voor zorgen dat je lang van de accu's kan genieten.

Wist je dat de Lipo packs de laatste jaren zekers wel geëvolueerd zijn?
Kijk maar eens naar de C waarde die Lipo packs maximaal hadden vroeger en kijk dan eens naar Lipo packs anno 2016.
Ik bedoel vooral dat ze niet kleiner zijn geworden, voor dezelfde capaciteit. De C waarde is voor mij niet echt belangrijk.

Back