Dji Phantom 2 vision met GoPro

Hallo allemaal,
Ik ben van plan binnenkort een dji phantom te kopen. Ik heb het niet al te breed op het moment maar ik wil toch het liefst een phantom 2 ivm de langere vliegtijd. Nu zag ik op marktplaats iemand die een phantom 2 vision voor een goedkope prijs aanbied. Maar ik wilde het liefst wel mijn gopro er onder hangen daarom keek ik eerst ook naar de gewone phantom. Maar aangezien deze zo goedkoop is vraag ik me af is het mogelijk de camera van de vision er af te halen en er een gopro met eventuele gimbal aan te hangen. Ik heb ook begrepen dat het besturen van de vision gaat via 5.8ghz en het beeld via 2.4 terwijl het normaal andersom is maar zou het dan mogelijk zijn als ik ooit fpv wil gaan doen aan een 2.4ghz zender en ontvanger te kunnen komen om zo het bestuur signaal niet te storen?

Dus kort gezegd:
- kan de camera op de vision vervangen worden met een gopro met evt een gimbal
- bestaat er iets als een 2.4ghz video zender en ontvanger

Alvast bedankt,
Rob

De camera van de P2V stuurt meer gegevens door dan enkel het beeld.
bv: Aantal GPS satellieten, voltage van batterij, richting, hoogte en nog wat dingetjes.
d.m.v. de app kan je ook de camera in verschillende mode zetten.

Als je de camera met een GoPro vervangt mis je al deze opties omdat o.a. de app niet gaat werken, en een GoPro deze data niet kan mee zenden.

Klopt hier ben ik me ook van bewust maar ik zal deze opties willen opgeven als er een gopro aan kan. Dus eigenlijk is mijn vraag, heeft een vision 2 dezelfde schroefgaten als de gewone phantom 2 zodat ik er een normale gopro mount aan kan maken?

Als je de phantom 2 koopt met de zenmuse h3-3d en dan uitbreidt met de IOSD en een videozender heb je ook een hoop extra info op je beeld.
Aantal sattelieten, lipo voltage, home richting etc.

Back