DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

je batterij wordt automatisch geupdate als je hem in de Phantom doet en aan zet. Je hoort de bekende beeps (bbbb en als het klaar is b...bb) daarna opnieuw opstarten en klaar.

Las op het DJI forum dat het vastlopen van de app meer is voorgekomen en de oplossing is weke ik zelf al had uitgevonden, opnieuw installeren.

Dji forum:
Yes, for the first time when opening the app on IOS it may shut down. Deleting the app, power cycling, then reinstalling the app will resolve it.

Kerst-dji.jpg

de laatste update zorgt er als het goed is voor dat tie op meer no fly zone's niet meer vliegt dacht ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds enkele weken volg ik dit interessante forum, omdat we een phantom 3 advanced hebben gekocht.

Graag leg ik jullie een vraag voor over het vliegen met points of interest.

Dat lukt ons namelijk niet. Op het moment dat we via de remote control op het scherm 'tikken' op "Record the POI" komt niet een vervolgbeeld met "Apply" (zoals we zagen via een tutorial op you tube) Bij ons verschijnt echter links in beeld "Can not enable Intelligence navigation mode - remote control error".

Graag jullie advies, doen wij iets niet correct??

Groet en alvast dank

Gertjan

Sinds enkele weken volg ik dit interessante forum, omdat we een phantom 3 advanced hebben gekocht.

Graag leg ik jullie een vraag voor over het vliegen met points of interest.

Dat lukt ons namelijk niet. Op het moment dat we via de remote control op het scherm 'tikken' op "Record the POI" komt niet een vervolgbeeld met "Apply" (zoals we zagen via een tutorial op you tube) Bij ons verschijnt echter links in beeld "Can not enable Intelligence navigation mode - remote control error".

Graag jullie advies, doen wij iets niet correct??

Groet en alvast dank

Gertjan
He je wel de laatste firmware op zowel de Phantom als de rc?

Ik heb ook weer een vraag, nu betreffende de camera van de drone. Ik wil per se op 100 iso fotograferen. Hogere isowaarden leiden al heel snel tot onacceptabele ruis. Nu is het zo dat die isowaarden snel worden aangepast als ik aan het rechter stelwiel op de rc draai. Helaas is er geen 'manual' voor de app. Weet iemand een mogelijkheid om de isowaarde op 100 vast te zetten? Ben benieuwd.

Ik heb ook weer een vraag, nu betreffende de camera van de drone. Ik wil per se op 100 iso fotograferen. Hogere isowaarden leiden al heel snel tot onacceptabele ruis. Nu is het zo dat die isowaarden snel worden aangepast als ik aan het rechter stelwiel op de rc draai. Helaas is er geen 'manual' voor de app. Weet iemand een mogelijkheid om de isowaarde op 100 vast te zetten? Ben benieuwd.

je kunt auto en manual instellen. Dus manual gebruiken
* bekijk dit filmpje eens misschien heb je er wat aan*

Laatst bewerkt:
nee nooit, is ook maar amateur spul hier in de buurt, ik had wel tijdens het vliegen dat hij van de P-mode afging maar wel voldoende gps sattelieten had, heel typisch, merkte er niks van verder maar vond het maar rare meldingen, ga wel alles weer is opnieuw calibreren, pas gedaan na die update, maar nog maar een keertje doen, vlieg best weinig met de winter en elke keer updaten als je wil vliegen vind ik maar bar lastig, lijkt ook minder stabiel geworden met de laatste update

ok weet iemand of dit al nodig is? een ruimte unlocken als je er wil vliegen, lijkt me aardig gedoe elke keer, ben ook benieuwd vanaf welke update dit werkt, en zou graag zien dat dji mijn apparaat terugkoopt want als ik deze kwats moet doen investeer ik wel in iets wat wel werkt.

http://www.dji.com/mobile/flysafe/geo-system/unlock

Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt ook minder stabiel geworden met de laatste update...

Dat idee heb ik ook. Hij blijft lastig op zijn plek hangen (hooveren) en met autoreturn kwam ie toch wel erg ver van het vertrekpunt op de grond. Er stond wel veel wind, maar daar had ie verder qua vliegen geen enkele moeite mee... Heb ook het gevoel dat er iets meer sprake is van vibraties. Maar het is lastig vergelijken. Moet zeggen dat ik het vliegen daardoor nog steeds spannend vind. Ik ben er nog steeds niet aan toe om het toestel honderden meter weg te laten vliegen.

Ik heb trouwens gelezen dat bepaalde firmware updates bepaald geen succes waren...

ok weet iemand of dit al nodig is? een ruimte unlocken als je er wil vliegen, lijkt me aardig gedoe elke keer, ben ook benieuwd vanaf welke update dit werkt, en zou graag zien dat dji mijn apparaat terugkoopt want als ik deze kwats moet doen investeer ik wel in iets wat wel werkt.

http://www.dji.com/mobile/flysafe/geo-system/unlock

gewoon niet updaten. De komende update is GEO in verwerkt. Ik hoef het niet want dan kan ik nergens meer in mijn gemeente e.o. omhoog.

Valt wel mee, heb je al op de kaart gekeken?. Alleen de vliegvelden zijn een zone de rest niet. Vele landen (Polen,uk, Cyprus) zijn veel erger en US bijna onvliegbaar.
Dit is een experiment van dji om opgelegde regels die wellicht veel erger kunnen zijn een soort van goede wil te laten zien.
Erg lastig, maar in nl nog geen probleem.
Overigens als je het niet wil zal je voor altijd op 1.6 of lager moeten blijven, en dan moet je geen storing krijgen want dan zal het repair center voor je updaten :)

je hebt gelijk, ik zie idd dat je gewoon op de gele plekken kunt klikken en dan gewoon daar kunt vliegen. Moet wel zeggen dat ik vind dat DJI wel erg regelmatig met updates komt.

Ja dat klopt, als je de releases bestudeerd dan zie je dat ze een aantal nieuwe features introduceren die soms weer een probleem hebben

Beste release 1.19 maar geen navigatie
Dan kwam de 1.3x met navigatie, en daar introduceerde ze een stommiteit die pas vanaf 1.5 eruit is (de wind compensatie eruit die ervoor zorgde dat je zwalkend door de lucht ging in gps mode)
1.4 veel restricties, ook nu met sdk (super goed!!) maar wel geforceerd lagere hoogte ceiling en beperkte afstand tussen de waypoints..
Bij 1.5 weer een hele grote fout, de batterij bug die bij lagere temperaturen de spanning te ver liet dalen die vervolgens in flight de batterij in shutdown plaatste...boem!!
1.6 lijkt voorlopig de betere versie waar alles in opgelost is, dus dan weer de volgende, de beta met de geo zones waar nu al de hele wereld :) in rep en roer over is..

Tja, blijft spannend de Drone scène ....

Ik heb nog niet eens de laatste update kunnen testen vanwege het weer. o_O
Voor waypoints gebruik ik Litchie, daarmee kan ik van te voren een missie plannen en ingeval ik last heb van zonlicht mijn VRbril gebruiken. Ben erg benieuwd hoe het komende jaar gaat verlopen qua regelgeving en beperkingen.

Back