DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Vandaag mijn phantom 3 professional weer terug.
Na een update deed mijn phantom niets meer.
Na contact service point Phantom opgestuurd naar DJI Europa.
Deze zouden een diagnose vaststellen een een eventueel reparatie plan opstellen.
Na 2 maanden nog niets vernomen.
En nu na 2,5 maanden is mijn PH3 dus terug.
Geen briefje, geen oorzaak, maar wel een andere zender.
Wat ik wel raar vind is, dat het een gebruikte zender is (niet die van mij een andere serienr)
Geen krassen, maar wel vuile rubbers en een ouder type. :weetnie:
Alles werkt wel weer.
binnenkort mar weer eens vliegen.

Ik heb soms een vreemde storing bij mijn pas aangeschafte Phantom 3. Soms wil de drone niet naar rechts of vooruit vliegen. Ook als ik in de lucht keer en vervolgens in de gewenste richting wil (na omkering dus achteruit en naar links vanuit de drone gezien) vliegen weigert hij. Tot nu toe niet door in problemen gekomen, maar het kan natuurlijk lastig zijn om naar een punt te vliegen om te landen. Ik heb het vermoeden dat het iets met de kalibratie van het kompas te maken heeft. Dat doe ik in principe voor elke vlucht, maar de manier waarop verschilt. Soms pak ik de drone met een hand op en draai hem zonder dat ie zelf van zijn plaats komt 360 graden. Soms pak ik hem bij het landingsgestel en draai ik met uitgestrekte arm om mijn as. Horizontaal en verticaal natuurlijk. Hoewel bij beide methoden de groene lichten en de app aangeven dat de kalibratie goed is uitgevoerd lijk ik bij de eerste methode toch de beschreven storing te hebben. Vreemd... Hier ervaringen met de beste manier van kalibreren?

Nee dat hoeft niet. Alleen als je op een andere plek heel ver weggaat vliegen (+100km) of als je de Phantom maanden niet gebruikt. Imu, gimbal en kompas wel bij elke FW update kalibreren. Dus als je éénmaal je kompas hebt gekalibreerd en je Phantom vliegt goed, niet meer aankomen.

Nee volgens mij heeft dat er niets mee te maken. De richting die je uit wilt vliegen kun je gewoon instellen in de Courselock mode.

Misschien even terug lezen?
Misschien dat het ico verwarrend is? Staat voor intelligent orientation control of te wel de course lock die je in de F modes aantreft.
Waar het volgens mij om ging was dat je niet elke keer je kompas hoeft te kalibreren zoals ik eerder heb aangegeven. Maar als je iets niet snapt gewoon vragen, daar is dit forum voor.

Laatst bewerkt:
Vandaag een B&W transportkoffer Type 61 met hard-schuimen binnenkant voor Phantom 3 binnen gekregen.
Echt een super stevige en en zeer net afgewerkte koffer, waar de Phantom 3 vliegklaar (incl props) in past.
Ook is er nog plaats voor de zender, extra accu's, extra props, lader & snoeren, tablet.

Wat mij betreft een echte aanrader deze koffer...

Foto van de koffer:
https://drive.google.com/open?id=0B8GhI5mRUldyOGtEWGZ6RUhUaUE

Laatst bewerkt:
Vandaag een B&W transportkoffer Type 61 met hard-schuimen binnenkant voor Phantom 3 binnen gekregen.
Echt een super stevige en en zeer net afgewerkte koffer, waar de Phantom 3 vliegklaar (incl props) in past.
Ook is er nog plaats voor de zender, extra accu's, extra props, lader & snoeren, tablet.

Wat mij betreft een echte aanrader deze koffer...

Foto van de koffer:
https://drive.google.com/open?id=0B8GhI5mRUldyOGtEWGZ6RUhUaUE
Waar heb je deze gekocht? Prijs? Ziet er degelijk uit!!!

iedere keer kalibreren is vragen om problemen (en waar haal je de zin vandaan :) ) ik doe het alleen na een update, en gelijk de imu en gimbal (deze 2 eerst) en verder alleen als ik heel ver van huis zal vliegen.

ik doe het altijd op dezelfde manier, (voor me in mn tuin zonder ijzer in de buurt of in de grond) draai hem om zn assen op een houten tafeltje welke mooi pas staat, nooit problemen gehad

Laatst bewerkt door een moderator:
[QUOTE="bzb, post: 3656478

ik doe het altijd op dezelfde manier, (voor me in mn tuin zonder ijzer in de buurt of in de grond) draai hem om zn assen op een houten tafeltje welke mooi pas staat, nooit problemen gehad[/QUOTE]

Waarschijnlijk ben je gek op een dansje doen, ieder z'n ding :)

nee juist niet, doe het alleen na een update, het staat er wat onduidelijk inderdaad.

Ik zie het nu... waarschijnlijk dacht jij dat mijn reactie voor jou was v.w.b. het kalibreren voor elke vlucht maar dat was voor RJS, lees een stukje terug. Het is is wat verwarrend geworden daardoor. Maar opgelost lijkt me.

Ja gaat prima nu. Ik calibreer alleen nog na updates van de firmware of als ik grote afstanden afleg.... Dat updaten bracht me vandaag nog even in een lastig parket, want ik wilde het kasteelterrein in Egmond aan de Hoef van boven fotograferen. Prachtig licht, maar het ging mooi niet door omdat de firmware geupdate moest worden. Geen beweging meer in drone te krijgen. Vind dat toch wel stug, dat de drone onbruikbaar is als de firmware verloopt. Stel je voor dat ze dat bij je telefoon flikken. Maar goed, zal wel met veiligheid te maken hebben. Hebben jullie dit ook meegemaakt? Voor elke vlucht even checken of er nieuwe firmware is, is nu mijn devies. Overigens lijkt mijn RC (model GL300B) niet geupdate te kunnen/hoeven worden.

nooit van gehoord. Volgens mij kun je gewoon blijven vliegen als je de fw niet update. Ik had vandaag ook een probleem met de Go app, crashte telkens weer. Heb de Go app verwijderd en er opnieuw opgezet en toen werkte alles weer. Daarna de FW update gedaan en alles lijkt te werken. Nog niet mee gevlogen vanwege het weer.
Je hoeft de RC idd niet te updaten, alleen de Phantom en de accu´s.
De P3P heeft nu in de Go app voor de ipad ook 2.7K Verder geen wijzigen kunnen vinden.

Ik heb twee batterijen. Neem aan dat als ik de andere plaats deze gelijk ook ge-update wordt? Toch wel typisch dat de app bij jou ook niet werkte. Bij mij liep een en ander volkomen vast, met meldingen dat updates vereist waren. Morgen maar eens even een proefvluchtje maken.

Back