DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Toch nog eens verder gelezen maar je kunt de gele zone's dus niet zomaar unlocken zoals vermeld staat op de DJI site:

* Authorization Zones may be unlocked by pilots who have authorization to fly in those locations.

* Voor de autorisatiezones is een geverifieerde account nodig die toegang heeft tot dat gebied en een geldig telefoonnummer ofwel een valide credit card.

Dat is dus balen

Laatst bewerkt:
ja balen? de hele randstad is het onderhand :) hiervoor hebben we dit apparaat niet gekocht

weet iemand of de p3 nog vliegt in de gele gebieden in nederland op de laatste update? vanaf welke update zal dit ingaan? moet er binnenkort zijn (regio rotterdam)

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij zit de GEO in de komende FW update, die gaat het voor mij dus niet worden. Ik zet m'n ipad mini 2 op de vliegtuig stand voordat ik de boel verbind. Hierdoor krijg ik iig geen update melding.
In landen als Polen en Cyprus is het helemaal een zooitje daar kun je in het hele land niet meer zomaar omhoog.

Geo zit nu in de 1.7 beta en de laatste go app. Voor test heb ik nu alles even geïnstalleerd (je kan nog terug naar 1.6) en man, het is helaas een stuk slechter.
Vrijwel alles waar ik vlieg (zelfs ons officiële modelvliegveld) zit nu in de gele zones.
Positief is, dat je het ter plekke kan unlocken voor 24u met een inet verbinding, of voor 3 dagen via de web site.
Je kan 30 sessies unlocken, dus in principe, als je steeds in dezelfde zone vliegt kan je 30 x3 dagen =3 maanden vooruit unlocken.

Ja, geverifieerde accounts zijn nodig, dus met credit card of telefoon nummer.
Ik heb een prepaid credit card gebruikt, hou er niet van dat een Chinees bedrijf mijn CC details heeft..
Voor de rest ben je toch te traceren mocht het tot grote problemen komen ivm ip adres die je vaak gebruikt om in te loggen, maar dan ligt het in handen van de juiste autoriteiten ipv dji.

Tja..... Dit is echt balen, maar ik las net dat er in new Jersey nu een wet is aangenomen die verkopers EN gebruikers (wij allemaal dus) van een Drone ZONDER Geofencing systeem nu crimineel maakt.
WoW.... Dit is de voorbode dus DJI is nu gewoon snel en we zullen eraan moeten wennen dat we ons moeten 'aanmelden'

Maar.. Wellicht in Europa is er nog een positief puntje aan de horizon, een vriend van me is bij de Deense universiteit in Kopenhagen met een project bezig voor een hele kleine gsm based responder. Dit in opdracht van de overheid.
Als dit aanslaat, dan kan het dronevliegen veiliger en makkelijker maken, want dan is de Drone in staat ver uit de buurt van andere luchtvaart te blijven en zijn er lagere restricties nodig.

Ik word hier toch niet erg vrolijk van :(
Heb voor de zekerheid de automatische updates via de appstore uitgeschakeld :D

Vraag me af of de GEO ook gaat werken met de Litchie app.

Laatst bewerkt:
nou dat wordt weer een apm drone dan :) aardige strop voor dji, welke amerikaan koopt nu nog een apparaat met zoveel gedoe eromheen, yuneec kan de productie vast opschroeven

hoe werkt het nou precies als ik in een gele zone wil vliegen? kan ik me terplekke aanmelden met me serie nummer en me telefoon nummer? ze bellen me maar raak uit china als ze zouden willen :) of moet ik eerst iets online regelen?

op zich snap ik het geofenc gebeuren wel voor vliegvelden, militair terrein en bajessen enzo, maar nu is vrijwel de hele randstad gemarkeerd ook waar geen kip woont. woon nog altijd in het wilde oosten maar toch. dat ik nog vrijwel overal kan vliegen maakt het niet minder erg.

je heb een product gekocht waaarmee je kan vliegen, en nu wordt dat meer en meer beperkt door de fabrikant

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik word hier toch niet erg vrolijk van :(
Heb voor de zekerheid de automatische updates via de appstore uitgeschakeld :D

Vraag me af of de GEO ook gaat werken met de Litchie app.
Nu nog niet, het is beta firmware. Dit wordt uiteindelijk opgenomen in de SDK en dan kan een 3rd party app zoals Litchi de functies gebruiken. Ik gebruik ook voornamelijk Litchi dus ik ben weer terug naar 1.6 en kijk voorlopig toe naar hoe het zich verder ontwikkeld.

Er is erg veel weerstand tegen, wellicht dat er nog aanpassingen gaan komen in de unlock tijd ofzo, of kleinere zones maar dat is afwachten

nou dat wordt weer een apm drone dan :) aardige strop voor dji, welke amerikaan koopt nu nog een apparaat met zoveel gedoe eromheen, yuneec kan de productie vast opschroeven

hoe werkt het nou precies als ik in een gele zone wil vliegen? kan ik me terplekke aanmelden met me serie nummer en me telefoon nummer? ze bellen me maar raak uit china als ze zouden willen :) of moet ik eerst iets online regelen?

op zich snap ik het geofenc gebeuren wel voor vliegvelden, militair terrein en bajessen enzo, maar nu is vrijwel de hele randstad gemarkeerd ook waar geen kip woont. woon nog altijd in het wilde oosten maar toch. dat ik nog vrijwel overal kan vliegen maakt het niet minder erg.

je heb een product gekocht waaarmee je kan vliegen, en nu wordt dat meer en meer beperkt door de fabrikant

Tja... ik heb daar ook aan zitten denken, stel dat dit over een maand ofzo standaard in iedere DJI zit. Als je nu naar de winkel gaat om een drone te kopen en je ziet op de doos staan dat er geo ristricties inzitten die je bij iedere vlucht vereisen dat je unlocked.. Zou je dan nog kopen?
Denk dat het in het begin idd de sales kan beinvloeden, later wellicht niet meer want dan heeft iedereen dit.

Vliegen:
Ja, je kan ter plekke in een gele zone een unlock aanvragen (als je DJI Go app toegang tot mobile data heeft), je telefoonnummer heb je maar een (1) keer nodig om je account te bevestigen, dus unlocken is alleen maar click vervolgens.
Je kan het van te voren ook plannen voor 3 dagen en 30 sessies. Dan heb je ook je serie nummer nodig steeds...

Op zich zit er heel veel logica in het systeem, we zijn onderdeel van het luchtruim dus moeten ons aanpassen. Dus wat DJI heeft gemaakt is erg fraai en flexibel, de implementatie echter is zeer strikt en overdonderend.
Stel je voor dat als je in je auto stapt iedere keer je dealer om een unlock code moet vragen om je sleutel om te draaien. Ik juig het toe, maar hoop wel dat unlocken een grotere periode gaat krijgen en zones realistisch en kleiner worden.

Natuurlijk veiligheid is alles maar het wordt zo wel erg hobby onvriendelijk. De gele zones zouden ook d.m.v. een waarschuwing op het scherm kunnen worden weergeven, je kan dan zelf bepalen wat je daarmee doet (dat doe je uiteindelijk ook via unlocken). V.w.b. de rode zones vind ik het een hele goede oplossing dat je niet de lucht in kan. Ik baal gewoon dat ik eerst veel geld heb betaald voor een mooi apparaat maar nu vervolgens mijn CC of tel gegevens moet afstaan om op plekken te mogen vliegen waar ik al jaren zonder problemen heb gevlogen.

elk ander merk zal ook zonder problemen blijven vliegen, vooral die 80 euro zut. en dat is wel een beetje krom

Hallo Forumlezers,

Ik heb nu al een tijdje mijn Phantom 3 advanced. Maar ik loop nu tegen een probleem aan. Als ik deze combineer met mijn Gopro filmpjes gaat dit niet. De Phantom filmt in MOV en de Gopro in MP4. Ik ben al bezig met het zoeken naar een nieuwe PC om een goed video bewerker er op te zetten. En misschien een goede converter. (als dit nodig is) Nu vraag ik jullie advies: hoe kan ik het filmpje maken? Heb ik hier een converter voor nodig en zo ja welke dan? En wat ik een goede video bewerker in het algemeen?

Al vast bedankt voor jullie moeite.

De Phantom ook op mp4 instellen. Ik kan met Sony Vegas pro beide formaten inlezen en editten maar of dit ook met andere software kan weet ik niet. Als je een stukje van dit draadje terug leest kom je een mooi instructie filmpje vwb camera instellingen tegen. Gebruik ook dezelfde frame rate op beide cams.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Maar ik met het programma de 2 bestanden in 1 filmpje zetten? Of moet ik daarvoor een converter gebruiken?

Geen converter nodig wel juiste video software een pc en videokaart die het aan kan.
Zorg eerst voor videosoftware, kijk vervolgens of je pc het trek. Zo ja prima zo nee dan zal je je pc onderhanden moeten nemen. Maar zorg er iig voor dat je voortaan beide cams op mp4 ingesteld heb.

ik probeer nu movie maker 2016 van magix, deed alles met windows movie maker maar kan dan geen kleurwijzigingen aanbrengen, adobe premier werkt ook fijn maar de output bestanden zijn me iets te groot, 374 mb wordt maarzo 2 gig

Dan exporteer je naar een verkeerd formaat, ik vermoed Avi o.i.d.
Ik render meestal in AVC. Ik denk dat dit overigens niet het juiste draadje is om dit te bespreken. Misschien kun je beter een topic openen hierover waardoor er meer mensen je kunnen helpen,nu beperk je je alleen tot de Phantom gebruikers. Het is denk ik raadzaam om je wat beter op de hoogte te stellen v.w.b. video editting. Google en youtube kunnen je daar heel goed bij helpen.

Misschien heb je hier wat aan:
en:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLQzptGK-DhjJnamszR-W7tWvjazY-kuBz

magix doet het prima had het over adobe premier :)

heb vandaag weer gevlogen, eerst even opnieuw kompas gedaan, vloog prima zonder gekke meldingen op 1.6, hopelijk houd het een keer op met die updates die niks anders als ellende brengen voor een hoop

Ben benieuwd, heb nog steeds niet kunnen vliegen het waait hier nog steeds erg hard o_O
en uhhh ik had het idd niet helemaal goed gelezen ...adobe... sorry. Ik weet daar een goed forum voor waar je zeker verder geholpen wordt: http://adobevideoforum.nl/

Back