DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Ik lees op het DJI forum dat de vandaag gelanceerde DJI Go app 2.5 de aangekondigde GEO (beperking) verborgen heeft ingebouwd en dat velen nu al niet meer kunnen vliegen. Ik heb daarom auto update op mijn ipad uitgeschakeld.
Wil je dit ook niet zorg dan dat je niet update naar 2.5

ik zit al op 2.5 helaas, de vorige liep vast, eventueel kan ik via apk insteller een oude versie erop zetten op me android

Zo lang je de app niet met de Phantom hebt verbonden kun je nog terug, anders heb je een probleem en kun je niet meer terug

2.4.3 als t goed is, laatste post op rc groups geeft aan dat he tdaar ook al in zat, we'll see

Kom er net acheter dat ik ben vergeten om automatisch updaten voor de apps uit te schakelen. Heb nu versie 2.5 Enig idee als ik nog terug kan naar 2.4?

heb weer 2.4.3 erop gelukkig, en de apk zit nu in mn download map mocht er problemen met de app zijn kan ik hem herinstaleren offline. valt me op dat in vrijwel alle versies video berwerken er voor zorgt dat de app crasht, niet dat ik dat gebruik maar t lukt dus zoizo niet.

Weet iemand hoe ik versie 2.4 terug kan krijgen op mij Android?

Ik zal je even een link sturen waar je de Android - DJI GO 2.4.3.apk file kan downloaden.

Wat ik heb begrepen is dat downgrade (om de no fly zone optie te ontlopen) alleen nut heeft als de DJI GO 2.5 app nog geen verbinding met je Phantom heeft gehad, dus houd daar rekening mee..

Laatst bewerkt:
Ik heb een prangende vraag: vorige week heb ik een nieuwe Phantom 3 Standaard gekocht en ontvangen. Ik heb er nog niets mee gedaan (zit nog in de doos) en gelukkig eerst wat fora gelezen. Ik wil absoluut geen geofencing in dat ding hebben. Nu heb ik ook gelezen, dat de P3 Standaard via de DJI GO app update.
Wat moet ik doen om te voorkomen, dat ik geofencing in dat ding laad? Zit er überhaupt al firmware in de P3 standaard, als hij nog niet uitgepakt is?

Het schijnt dat alles te maken heeft met een fout op de Dji server (volgens dji!!). Het zou opgelost kunnen worden door onderstaande te doen. V.w.b. je recente aanschaf van de P3S, die zou ik terug brengen en mijn geld terug vragen omdat toen je deze kocht er van de Geofencing (beperking) geen sprake was. Nu kun je de Geo waarschijnlijk nog omzeilen maar dat zal later denk ik niet meer kunnen.

This issue is resolved, follow the below steps if you were caught by a NFZ with 2.5

1. Please connect mobile device to the Internet.
2. Turn on craft and should be on P-GPS mode, please make sure craft has solid GPS lock.
3. Please make sure that RC and mobile device is connected to craft..

Wait for 1-5 min, and try to reboot the App to check.

ander gezeur wat je kan krijgen is bij storingen dat dji zegt dat er niet de laatste firmware op zit, dus garantie wordt al minder

Ik las net op het Dji forum dat de 3th party app's zoals Litchi er ook aan moeten geloven, dus ook de Geofencing ingeplant krijgen.
Denk er hard over na om mijn P3p met alle accessoires te koop te zetten en over te stappen naar Yuneec. Deze heeft een goede service iets wat van DJI niet gezegd kan worden.

Het schijnt dat alles te maken heeft met een fout op de Dji server (volgens dji!!). Het zou opgelost kunnen worden door onderstaande te doen. V.w.b. je recente aanschaf van de P3S, die zou ik terug brengen en mijn geld terug vragen omdat toen je deze kocht er van de Geofencing (beperking) geen sprake was. Nu kun je de Geo waarschijnlijk nog omzeilen maar dat zal later denk ik niet meer kunnen.

This issue is resolved, follow the below steps if you were caught by a NFZ with 2.5

1. Please connect mobile device to the Internet.
2. Turn on craft and should be on P-GPS mode, please make sure craft has solid GPS lock.
3. Please make sure that RC and mobile device is connected to craft..

Wait for 1-5 min, and try to reboot the App to check.

Hartelijk dank voor je antwoord!
Ik dacht aanvankelijk dat ik de DJI GO app versie 2.4.3 kon downloaden en dan alle updates afzetten, maar wellicht zit de geo-firmware er al in?
Wat raad je me dan aan? Als ik hem terugbreng, heb ik geen drone meer :(. Is een P3 advanced dan een optie, omdat daar de firmware apart
van de app kan worden ingeladen?)
Nogmaals, op dit moment heb ik nog niets met dat ding gedaan, behalve gekeken of alles in de doos zat.. Ik heb dus nog geen contact met internet
gemaakt of de P3 standaard verbonden met de app o.i.d.
Bij voorbaat dank

Ik las net op het Dji forum dat de 3th party app's zoals Litchi er ook aan moeten geloven, dus ook de Geofencing ingeplant krijgen.
Denk er hard over na om mijn P3p met alle accessoires te koop te zetten en over te stappen naar Yuneec. Deze heeft een goede service iets wat van DJI niet gezegd kan worden.
Helaas heeft de Yuneec ook al de No Fly Zones ingeprogrammeerd gekregen. Kortom, je hebt dan hetzelfde probleem als met de DJI Phantoms. De service is inderdaad bij Yuneec vele malen beter dan bij DJI.
Het is toch eigenlijk allemaal te gek: veronderstel je koopt een auto en die stellen ze zo af, dat je niet meer harder kunt dan 130km/u, omdat dat de limiet in Nederland is.
Ik vind het overigens ook een kwalijke zaak, dat de drone-verkopers niet expliciet melden op hun site en op de verpakkingen, dat je erg beperkt bent in de plaatsen waar je kunt vliegen door de No Fly Zone programmatuur, die is "ingebouwd." Als mensen dit van tevoren (voor de koop) weten, zullen ze een drone van dji of yuneec niet meer willen kopen en zich tot Xiros, Blade of Parrot wenden..............

Hartelijk dank voor je antwoord!
Ik dacht aanvankelijk dat ik de DJI GO app versie 2.4.3 kon downloaden en dan alle updates afzetten, maar wellicht zit de geo-firmware er al in?
Wat raad je me dan aan? Als ik hem terugbreng, heb ik geen drone meer :(. Is een P3 advanced dan een optie, omdat daar de firmware apart
van de app kan worden ingeladen?)
Nogmaals, op dit moment heb ik nog niets met dat ding gedaan, behalve gekeken of alles in de doos zat.. Ik heb dus nog geen contact met internet
gemaakt of de P3 standaard verbonden met de app o.i.d.
Bij voorbaat dank

Je kunt natuurlijk de auto update uitzetten, dat heb ik ook gedaan. De P3 Advanced heeft het zelfde probleem.
Aangezien Yuneec dus ook al deze beperking heeft ingebouwd wordt de keuze wel erg beperkt. Natuurlijk zijn er nog tal van andere opties maar die zijn of minder goed,veel duurder of je moet zelf gaan "prutsen". Zucht..... je zou DJI haast aanklagen.

Dji krijgt op dit moment een storm van kritiek over zich heen. Waar ik een beetje op hoop is dat ze de Geo op een andere manier gaan implanteren, bv als pop up waar je zelf kunt beslissen of je opstijgt of niet.

Je kunt natuurlijk de auto update uitzetten, dat heb ik ook gedaan. De P3 Advanced heeft het zelfde probleem.
Aangezien Yuneec dus ook al deze beperking heeft ingebouwd wordt de keuze wel erg beperkt. Natuurlijk zijn er nog tal van andere opties maar die zijn of minder goed,veel duurder of je moet zelf gaan "prutsen". Zucht..... je zou DJI haast aanklagen.

Dji krijgt op dit moment een storm van kritiek over zich heen. Waar ik een beetje op hoop is dat ze de Geo op een andere manier gaan implanteren, bv als pop up waar je zelf kunt beslissen of je opstijgt of niet.

Ik vrees dat we dat NFZ gedoe te danken hebben aan onze "Amerikaanse vrienden" en dat dat versneld is door die mafkees die zonodig met zijn drone naar het Witte Huis moest vliegen met een zat hoofd. Waarschijnlijk heeft de USA gedreigd met een importverbod, als de Chinezen geofencing niet zouden implementeren in de vogel.......

Kun je mij vertellen, wat ik dan moet doen als ik het ding met internet ga verbinden? Gaat hij dan niet meteen automatisch updaten via de DJI GO app? Bij een P3 standard werkt dat hele firmware updategedoe via de app en niet via een aparte download, zoals bij de P3 pro of advanced.........? Als ik er een non-geofencing versie in kan zetten en ik update niets meer, blijft ie het toch gewoon zonder NFZ doen?

Back