DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Geen idee wat voor FW er nu op jouw P3 staat. Als je nu de Go app gaat downloaden krijg je uiteraard de 2.5 versie. Voor de android versie zijn er APK's (lees een stukje terug)voor ios gaat dat niet lukken. Alleen daarmee kun je de 2.4.3 versie op je smartphone zetten en auto updates uitzetten. Dan pas met je P3 verbinden en kijken wat daar voor fw opstaat. En ja ik denk dat de US hier zeker mee te maken heeft.

Dji krijgt op dit moment een storm van kritiek over zich heen. Waar ik een beetje op hoop is dat ze de Geo op een andere manier gaan implanteren, bv als pop up waar je zelf kunt beslissen of je opstijgt of niet.
Ze beweren zelf dus van niet en dat het maar 'enkele forumschrijvers' zijn die klagen. (Tahoe Ed, support US, brendan en het hoofd policy) beweren dat ze vrijwel alleen maar positieve reacties krijgen.

Dat is maar hoe je het brengt; vind u het goed dat we de veiligheid bevorderen door plaatsen waar niet gevlogen mag worden, we dat ook blokkeren?
Grote kans dat het antwoord 'tuurlijk, super idee' is.

Als je echter verteld dat als je de Drone aanzet iedere dag toestemming moet vragen aan een Chinees bedrijf (stel je voor dat je voordat je je auto wilt starten, een autorisatie van de dealer moet hebben)... Denk dan dat het antwoord heel snel:' doe eens even normaal ' is.

Kreeg geen antwoord toen ik deze vergelijking maakte :)

Helaas, we zullen ermee moeten gaan leven, ik weet zeker dat het overgrote merendeel van de toekomstige gebruikers dit accepteren en dji gaat het echt niet terugdraaien.

Gelukkig ontwikkel ikzelf nog prima multirotor software voor mijn zelfbouw spul, wou alleen dat ik zoiets als lightbridge kon gebruiken want dat is toch wel het allerbeste sinds gesneden brood.

Het blijft gewoon balen dat je geen verhaal kunt halen. Stel het voorbeeld van de auto dealer. Als dat hier zou gebeuren dan kan ik deze echt wel juridisch aanpakken, hij heeft me namelijk nooit verteld van deze "komende" beperking en mij dus onder valse voorwendselen een product verkocht, toch? Ik heb voor mijn koop nog wel getwijfeld over DJI omdat ik op diverse fora las dat de customer support zwaar kl*te is. Komt nu wel uit, alleen kan ik er nu niets meer mee.
Het sturen van een mail heeft denk ik ook geen enkele zin, die wordt zo naar de prullenbak door geklikt. En ik blijf erbij dat ik geen telefoon of creditkaart gegevens wil delen met een chinees bedrijf. Hopelijk zijn er wishkids die zelf wat kunnen ontwikkelen buiten dji om. Ik vind overigens wel dat de rode zones (vliegvelden etc.) geblokkeerd mogen worden, al kan dat ook voor sommige vervelend zijn. Je vliegclub zal maar op of nabij een vliegveld zijn, heb je mooi pech.

Geen idee wat voor FW er nu op jouw P3 staat. Als je nu de Go app gaat downloaden krijg je uiteraard de 2.5 versie. Voor de android versie zijn er APK's (lees een stukje terug)voor ios gaat dat niet lukken. Alleen daarmee kun je de 2.4.3 versie op je smartphone zetten en auto updates uitzetten. Dan pas met je P3 verbinden en kijken wat daar voor fw opstaat. En ja ik denk dat de US hier zeker mee te maken heeft.
Ik heb de DJI GO versie 2.4.3. in apk-vorm al gedownload uit de dropbox. Wat nu als er al een te hoge firmware op staat? Bij de advanced * pro kun je die apart installeren, maar bij de Standard komt ie met de Go app mee, toch?

volgens mij is de fw voor de P3 waar de geo in is verwerkt alleen nog maar in beta versie, dus die zal standaard niet op je P3 staan.

volgens mij is de fw voor de P3 waar de geo in is verwerkt alleen nog maar in beta versie, dus die zal standaard niet op je P3 staan.
Bedankt weer voor je antwoord, Voyager4 ;)
Nog enkele vragen:
- Hoe en waar kan ik dan het updaten straks 'tegenhouden'?
- Kan ik gedwongen worden om te updaten?
- Ik zit te twijfelen of ik de P3 Standard niet beter kan terugbrengen en een P3 Advanced aanschaf. De advanced heeft wellicht meer mogelijkheden, ook in termen van gescheiden DJI GO app en firmware?

Updaten tegenhouden: tja.. Als je nu op firmware 1.6 of lager zit en dji go 2.43 of lager dan zal het waarschijnlijk zonder rottige truukjes zijn.
het is al duidelijk geworden dat in dji go 2.5 de geo code zit die ook iets kan triggeren in de firmware 1.6.
kortom, ze hebben blijkbaar al wat code klaarstaan in oudere firmwares.

dus, wie zegt dat er niet een soort van experiation date code in de firmware zit die gewoon op een gegeven moment zegt: je hebt al een maand geen inet connectie gehad, ik ga niet meer aan.

Dus voorkomen?, denk dat dat een tijdelijke maatregel of wens is.
Je hebt inet nodig om de maps te kunnen updaten, wellicht op Android is het nog mogelijk een dns blocker te installeren die de geo updates blokkeert maar dat gaat ver.

Hoop dat de autorisatie zoals die nu is, tenminste blijft (telefoon, CC) en eenmalig blijft. Stel je voor dat het een two token verificatie wordt die iedere keer een code stuurt naar de gsm om te kunnen vliegen.. Grrr
(Ik heb namelijk nu een prepaid gsm nummer gebruikt voor de verificatie die nog maar een paar dagen geldig was :))

Daarvoor denk ik dat het ook een wassen neus is, die accountabilitity. Iedereen kan weggooi nummers gebruiken, tijdelijke credit card nummers (vouchers van 2 dollar) enz en dan is de persoon-verificatie alleen tijdelijk.
Denk dat de echte weg is juist geen geo zones (behalve vliegvelden) maar een micro transponder die communiceert met andere luchtvaartuigen.

Ps.. Ik zag dat BV met oud en nieuw, ik wilde eigenlijk met mijn phantom vuurwerk filmen maar zag minstens 6 rood-groene stationaire objecten in de lucht (phantoms, inspireres) die echt niets van elkaar weten, met transponeerde zou dat ook veiliger kunnen.

Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor je antwoord, Voyager4 ;)
Nog enkele vragen:
- Hoe en waar kan ik dan het updaten straks 'tegenhouden'?
- Kan ik gedwongen worden om te updaten?
- Ik zit te twijfelen of ik de P3 Standard niet beter kan terugbrengen en een P3 Advanced aanschaf. De advanced heeft wellicht meer mogelijkheden, ook in termen van gescheiden DJI GO app en firmware?

Verschil tussen de Standard en de Advanced is de Lightbridge dus een veel betere video live stream en veel groter bereik maar ook prijs verschil.

@ joebar.rc
Een transponder zou een mooie oplossing zijn idd. Voor de rest zal de tijd het leren. Het dji forum begint ondertussen wat tot rust te komen lijkt het..... ;)

Eindelijk rustig weer hier en kon ik verder met mijn 4 seizoenen filmpje. P3p vloog prima.
P.s. ik heb toestemming om hier te vliegen :banana:

1.jpg

Ik maak een film van het volkstuinen complex. Vlieg steeds zelfde missie (waypoints Litchi). Als ik alle seizoenen heb vast gelegd laat ik gedurende de vlucht de seizoenen in elkaar overgaan.

DJI_0004.JPG

Tuinen missie.JPG

Laatst bewerkt:
@ KevinG als het af is dan zal ik deze zeker hier posten, maar moet nog twee seizoenen...
@ erwin luijks Kan ook aan de FW versie liggen. Heb daar op het dji forum hoop problemen over gelezen.

Back