DJI Phantom Course lock/Home lock

Als ook beginner, haalde meer info van youtube als van de DJI site ,

toegegeven, ook ik zie het nut nog niet helemaal van de linker schakelaar op de zender.
( waarvoor zou je het willen gebruiken ? )

1 - Uit ( boven )
2 - CL Course lock ( midden )
3- HL Home lock ( onder )

De CL/HL werkt blijkbaar alleen als je in GPS mode vliegt.
Je zou ook een positie moeten opslaan door middel van je zender..
Zo iets.. :)

Probeer ook nog steeds te doorgronden wat ATTI nou nog precies doet.. of niet doet..

Tot nu toe uitgevist:

GPS : Je quad blijft stabiel op z'n plek hangen, na zender input gaat ie bij loslaten stick weer hoveren. Blijf wel de linker stick gebruiken ( gas/hoogte )

ATTI: goeie vraag, werkt zonder GPS maar met het ingebouwde kompas.

Return home functie (?) Geen idee, heb het idee dat je die alleen kan activeren door de zender daadwerkelijk uit te zetten.
Indien ingesteld via de computer ( failsafe functie )

Als ook beginner, haalde meer info van youtube als van de DJI site ,

toegegeven, ook ik zie het nut nog niet helemaal van de linker schakelaar op de zender.
( waarvoor zou je het willen gebruiken ? )

1 - Uit ( boven )
2 - CL Course lock ( midden )
3- HL Home lock ( onder )

De CL/HL werkt blijkbaar alleen als je in GPS mode vliegt.
Je zou ook een positie moeten opslaan door middel van je zender..
Zo iets.. :)

Probeer ook nog steeds te doorgronden wat ATTI nou nog precies doet.. of niet doet..

Tot nu toe uitgevist:

GPS : Je quad blijft stabiel op z'n plek hangen, na zender input gaat ie bij loslaten stick weer hoveren. Blijf wel de linker stick gebruiken ( gas/hoogte )

ATTI: goeie vraag, werkt zonder GPS maar met het ingebouwde kompas.

Return home functie (?) Geen idee, heb het idee dat je die alleen kan activeren door de zender daadwerkelijk uit te zetten.
Indien ingesteld via de computer ( failsafe functie )

Ik gebruik zo goed als alleen GPS ATTI nog niet gedaan en die eronder zit word door vele afgeraden vooral bij beginners
en heb de failsafe al ingesteld op de pc maar proberen liever niet merk het wel als het echt nodig is
Homelock is na mij idee alleen handig als je niet kan zien wat voor of achter is

en dacht het gevonden te hebben over de camera maar niet dus nergens staat vermeld hoe je kan zien dat die is opgeladen

Camera "uit de doos" deed bij mij niks , moest eerst een volle dag aan de USB.
Er staat iets in de handleiding over de led-status ( maar volgens mij klopt er niks van )
Hij doet overigens ook niks als er géén geheugenkaartje inzit.

Na een dag aan de USB-poort blijft bij mij het led'je rood.

HL zou dan wél een nut hebben.. Als het zo werkt als ik DENK ( hoop ) dat het werkt..
Kan je jezelf uit de pinarie helpen als je het zicht verliest.
Stick "terugtrekken" en zou die dus vanzelf naar je terug moeten komen..

Als... als het zo werkt..

Die onderste is vrij handig om onder de knie te krijgen ( rechter schakelaar )
Mocht je gps wegvallen is dit de handmatige mode.
Alle elektronica ( behalve de gyro's ) zijn uitgeschakeld , en ben je zoveel baas-over-model als je kan zijn.

Btw.. het model UITZETTEN werkt ook niet helemaal zoals omschreven bij mij..

Eerst moet je landen.. ( stick helemaal naar onderen ) , en dan de motoren uitzetten zoals je ze start.

Volgens de handleiding zouden de motoren uit moeten gaan, na 3 tot 5 seconden de stick in de onderste stand.. Maar dat doet ie ( bij mij ) niet.

PH2

Beste,
Ik raad je aan een forum te raadplegen dwz doorlezen.
Ik heb zelf ook veel moeten uitvogelen.
De Software van de Ph2 is niet zo moeilijk....2 keuzes
Phantom of IOC
In funktie van die 2 keuzes kan je min of meer keuzes maken met je schakelaar.
bv Links , midden en IOC aan is makkelijk vliegen , wat ook de VOORKANT van je toestel is
Rechts blijft rechts en natuurlijk L blijft Links.
Oefenen en lezen.............op forums waar ze uitleg geven.

suc6
dropke

is er voor de fc40 ook iets te koop of wat dan ook zodat je via de app of iets anders je kan zien hoe hoog je op het moment vliegt

Voor wat betreft het laden van de camera van de DJI Phantom FC40 (platte bijgeleverde uitvoering)
Tijdens laden via USB brand rood ledje aan de voorkant en als het uit is dan is de batterij vol.
Ik had een exemplaar met een kapotte batterij en die is netjes vervangen.
Als je het model te ver weg hebt om goed te kunnen volgen dan kun je de schakelaar links boven in de hoek van de zender in de IOC mode zetten en de rechter knuppel naar achter trekken zodat de DJI naar de zender terug komt.
Dit werkt alleen als je de IOC/Coarselock geactiveerd hebt via de software.

Back