DJI Phantom Review

Je kan deze kopen dan heb je ook ineens een veel steviger Landing gear DroneFlyer Adjustable Landing Gear

Maar deze kan ook en is veel goedkoper ; DroneFlyer Phantom Landing Gear Upgrade V2

Hier zijn een paar fotos genomen met de phantom fc40 bij zonsondergang

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt.

Ik heb vanochtend de onderstaande besteld. Niet duur en kan zelf de hoogte bepalen tijdens het plaatsen.

Mooie foto's

full

Ik ben ook even met de software bezig maar welke waardes moet je invullen voor voltage cutoff?

Ik heb een 2200Mah 3s lipo

full

Dit is wat ik doe:

3,5 tot 3.6 volt per cel, loss 0 volt.
2e waarde in totaliteit een volt lager, los op 0 volt maar nooit lager dan 3,333 volt per cel belast.

Vb 3s lipo= 3x3.5=10,5 volt, los 0= 1e waarde 10,5
2e waarde 10,5-1 volt is 9,5volt.

Zoals Emil schetst een prima uitgangspunt. Houd wel in de gaten met deze settings hoeveel mah er weer in de lipo gaat, gaat er meer in dan de 80% van de lipo? In jouw geval zal er niet meer in 'mogen' gaan dan 1600 a 1700 mah. Dit met het oog op behoud van je lipo.

Gisteren nog een korte testvlucht gemaakt, vloog zeer stabiel. Alleen vond ik dat ik de throttle sick behoorlijk omhoog moest zetten voordat hij van de grond komt. Dit is met een volle accu.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Met volle accu is hij natuurlijk zwaarder dan met een lege ;)

Zonder gekheid, op het midden is de hoverstand. Je zult daar dus een stuk boven moeten om los te komen van de grond.

Ik heb een probleem met de phantom, hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de imu calibratie gedaan en compass. Lampje brand groen en knippert zoals het hoort. Na het opstijgen blijft de phantom niet op 1 positie hangen maar drijft af naar links. Ik moet hem constant corrigeren.

Heeft iemand een idee?

Nee, niet dat ik weet. Is een open veldje maar ik het weekend ook heb gevolgen. Enige wat ik kan bedenken is dat het met het nieuwe onderstel te maken heeft.
Ik moest de compass met een tyrap heb vastgezet aan 1 van de carbon poten. Maar ik het daarna de compass calibratie uitgevoerd en die gaf geen storing.

enigste wat ik kan bedenken nog eens de originele poten eronder tezetten
en dan nog eens proberen ...

als ie dan weer strak is ,, weet je genoeg

Ik heb sinds een paar dagen een phantom fc40, maar aangezien er geen beschrijving bij zit heb ik geen flauw idee hoe ik de schakelaars op de zender moet gebruiken en waar ze voor zijn. Ik ben 62 en heb bijna mijn halve leven met modelvliegtuigen gevlogen maar dit gaat mij boven mijn pet. Zou u mij wat wijzer kunnen maken?
Graag hoor ik van u
Vriendelijke groet: Jan.
Emailadres: jan.cobra@xs4all.nl

Hoe hebben jullie de First & Second level protection staan? (dmv screenshot)

Voorheen vloog ik prima, maar na montage van een Tarot gimbal en Tiger motoren vlieg ik nog geen 4,5 min. Bij het laden van de lipo gaat er maar 900mah in.

Back