Dji phantom2 series transmitter in mode 3 en 4 ! (how to) + algemeen topic phantom 2

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Psygho (Emil), 6 feb 2014.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Yes me phantom 2 is binnen.. geweldig enkel al meteen 1 probleem.
    Ik vlieg in mode 3, en ik kan enkel maar kiezen in de rc assistent voor mode 1 en mode 2.

    Balen...
    Je kan naturlijk je eigen tx set erin zetten ,maar goed... Het is dan wel een simpele rc set, toch heeft die betrouwbaar 1km reikwijdte, en das (voor mij)meer dan genoeg!

    Ach dan zet je wat stekkers om in de naza hoor ik je al denken..... Hup ding los.. Hmm sbus aansluiting gebruikt, ipv losse stekkers.. Dat gaat hem niet worden.

    Transmitter dan maar los, AAAAH, dat bied uitkomst. Even wat verwisselen, en klaar... Nou ja niet helemaal, de mode klopt!, echter alles gaat verkeerdom!

    Je kan de volgorde van de gewisselde stekkers veranderen,en dna komt het goed. Maar je kan dat ook heel makkelijk via de software doen!

    Dat heeft naturlijk nu de voorkeur, omdat je nu niets veranderd, behalve de plaatsing van 2 stekkers. Dat is in een handomdraai ook weer te veranderen, mocht het ooit nodig zijn. (verkoop, reparatie, garantie, etc etc)

    De manier is simpel en zonder risico, en is omkeerbaar zonder problemen. Dat is wat we willen!

    Hier het filmpje...


    Mvrg: Emil
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. SjaakZwart

    SjaakZwart

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Zwolle
    En????? Een dronken phantom???? :D:D:D:D
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee geen dronken lor ;) Vliegt erg leuk, zelfs straight out of the box...

    Hier de maiden, straight out of the box.. redelijke wind, en behoorlijk vlagerig... Ideaal test weer!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Mooie eerste vlucht
    Zelfs met de gewaagde 8 erbij zie ik :p
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Scherp! hahaha Inderdaad speciaal voor Markjuhh ;)
     
  6. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Niets voor jou om een RTF te kopen ;)
     
  7. Devil31

    Devil31

    Lid geworden:
    16 nov 2013
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Zuid-Limburg
    whhhaahahahaa,ja idd voor zo,n fanatieke bouwer,volgens mij heeft ie het te druk;)
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nou nee te druk nooit... ;)

    Nee ik ben met een grote y6 bezig, en daar komt ook een zenmuse onder. Echter ben je met een grote copter beperkt op "veilig vlegen" plekken. Dit probleem heb je niet met een phantom. Alles behalve ;)

    Gezien ik toch een gopro heb wou ik deze zo breed mogelijk in willen zetten. Lijkt me gewoon leuk om een klein Multi inzetbaar dingetje te hebben, met een zenmuse met gopro met deftige vliegtijden......

    Beetje maiden flights filmen, en wat in bos opnames maken, natuur filmpjes, eekhoorns ;)... Tis gewoon een mooi ding. Ik hou wel van tegenstrijdigheden...

    De vernieuwingen, de vliegtijden en het accu systeem hebben me over de streep getrokken...
    Had altijd in me kop om een f450 met zenmuse te bouwen, maar de vliegtijden vielen me altijd tegen...

    Nu was alles in balans voor me... Even afwachten hoe de video's eruit komen... (klien is gevoelig op yaw)Bevalt het niet is die ook zo weer weg...
     
  9. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Waarom niet? Mooi ding en vliegt out of the box goed...
    Tijd over voor andere zaken ;)
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Leuk Emil. Voor mij komt er binnenkort een Phantom 2 met Zenmuse en GoPro Hero 3 + aan. Zeker een leuk toestel. Misschien meteen met iosd en vtx ;)
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Leuk! leuk!

    Hier ben ik vanochtend bezig geweest met 4 gaatjes te boren in de onderkant van mijn phantom 2. De mini iosd komt aan de binnenkant, en de immersion vtx op de buitenkant aan de onderkant..

    De immersion had ook wel binnen in gekund, maar dingetje word best wel warm, dus dat heb ik liever niet in me shell zitten, beter in de buitenlucht.

    Straks nog even alles netjes wegwerken met de kabels , en dan post ik wel wat foto's

    Edit:

    Hier de foto's
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2014
  12. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Je zegt wel van dat de vliegtijd van de phantom 2 lang is , maar hoelang duurt het voor zo een battery is opgelade ? En als je een 2de wilt kopen kost het al wat .
    Ik had een filmpje gezien dat je in de tijd dat de battery van de phantom 2 dat je in die tijd 4-5 batterys van de phantom 1 had opgeladen . en die zijn ook goedkoper voor de prijs van 1 phantom 2 battery heb je iets van een 3 phantom 1 battery en dat is denk ik wat langer als de vliegtijd dat je dan hebt
     
  13. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Er is genoeg geschreven over voordelen en nadelen van de 2 phantoms. Vliegduur en accu en accu prijs. een 2e accu zit momenteel op 120 tot 130 euro. Een hoop geld dat klopt.

    Echter de voordelen van de 2 wegen voor mij PERSOONLIJK niet op tegen de nadelen ;)

    Ontopic:
    Er zit bij de phantom 2 een oplader van 4ah. Dus je laad de 5200mah accu met 4 ampere.
    Dit loopt langzaam terug, omdat een lipo eerst op ampere laad, en dan op volt.
    (zoek even naar de lipo faq, als je meer info wilt)

    Je stopt met in ieder geval nog 20% (je veilige lading) erin, dat leert ons dat 5200:100x80=4150mah, maar meestal hoeft er minder geladen te worden, omdat je nooit echt je lipo leeg vliegt.
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Jenns, inderdaad is dat zo maar het hangt af van je persoonlijke situatie. Ik wil graag de 2 en dat de accu dan wat meer kost als ik er een tweede bij wil hebben neem ik voor lief. In het begin heb je aan 1 accu wel even voldoende en tussentijds laden kan natuurlijk ook.

    Emil, jij hebt de canbus connector in je accu houder gezet zo te zien? Je kunt deze ook in de shell kwijt als je wilt.

    De Phantom 2 met zenmuse koop ik na de wintersport. Tevens meteen de mini iOSD erin en een videozender. De Immersion 600 lijkt me wel wat. Nu nog kijken welke omtvanger/monitor ik erbij wil hebben. Later misschien nog een bril. Nu in ieder geval goed opletten dat ik de juiste spullen koop zodat ik straks niet wat anders nodig heb.

    Naast de Phantom met zenmuse heb ik nodig:

    - Hero 3+ (reeds in bezit)
    - mini iOSD
    - vtx immersion 600mW (welke antennes zijn echt de beste?)
    - vrx/scherm. Handig om scherm en ontvanger in een te kopen of losse onderdelen?

    Ik koop altijd het liefst kwaliteit en kijk daarna pas naar de prijs. Nu zijn er veel schermen te koop en ik ga liever af op hands on ervaring dan reviews.
     
  15. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik vlieg met de mini iosd van dji.
    Erg tevreden over.
    Gebruikt de gps van de naza.
    Alleen geen stroomsensor.
    Ik mis deze niet omdat ik op voltage en tijd vlieg.

    600 mw fatshark video zender 5.8 GHz.
    Prima geschikt voor de open ruimte.

    Vonista 8" FPV Screen - UK First Person View (FPV) Shop - FirstPersonView.co.uk

    Al 10 mensen aan dit scherm geholpen.
    Heel mooi beeld.
    Zelfs in de zon nog nooit een zonnescherm (zit er wel bij) nodig gehad.

    Goeie antennes voor de 5.8 GHz zijn de cloverleaf/skewplanar van Dennis.
    Goedkoop, snel thuis en prima kwaliteit.

    Als video ontvanger heb ik de diversity van Immersion.
    Skewplanar en een helical richtantenne van 11 dbi.
    Allebei van Dennis.
    Beste ervaringen heb ik om de vtx antenne naar boven te richten.
    Omdat ik met een scherm vlieg kan ik door te draaien zelf de antenne richten.
    Voor filmwerk niet te ver weg werkt dit prima.
    Tot 3400 meter geweest met deze configuratie.
     
  16. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Thnx, een goed scherm is zeker belangrijk. Eventueel de mogelijkheid om later een kijker te gebruiken is ook makkelijk.
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Scherm lijkt als 2 druppels water op de electronicaRC scherm van 8" Is idd een hele goede.
    Kostte mij 110,00 met verzend. Reviews zijn echt lovend! Zijn op vele plekken te koop

    ElectronicaRC.com

    Ik weet dat het kastje van de iosd in de shell past. Maar gezien ik zo weinig mogelijk storing op dat ding wil hebben, heb ik hem naast de accu gedaan, daar is plek zat en zit hij ver weg van eventueel storende factoren.

    Antennes? , User: DennisK. Klaar..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2014
  18. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja dat is hem, even op Engels vlaggetje drukken... Der is maar 1 scherm van 8" ;)
     
  20. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    De fieldview 888 van HK (ik heb die) is qua uiterlijk ook volledig gelijk...
     

Deel Deze Pagina