Dji Phantom3SE vragen

Discussie in 'Multicopters' gestart door V. Oortgiesen, 19 dec 2018.

  1. V. Oortgiesen

    V. Oortgiesen

    Lid geworden:
    25 nov 2002
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo,

    Ik heb een Phantom 3SE nu wil ik graag een aantal dingen weten.

    1) waar mag je met de drone vliegen. Ik woon in Drente in een dorp waar veel akkers zijn. Mag ik over de akkers vliegen? Zijn er nog drone clubs in Drente?

    2) wat is nu maximale afstand die je kunt vliegen. Ik las op internet al ce en fcc. Als ik het goed begrijp zijn ze dan begrensd op 500 meter. Terwijl ik hier op het forum ook lees dat je 2km of verder kan. De drone kan tot 4km gaan. Maar als hij begrensd is dan tot 500 meter.

    3) heeft iemand al geprobeerd van ce naar fcc te zetten.

    4)instellen van de ap en parameters. Welke parameter of instellingen is een must of welke je wel moet aanvinken of veranderen?

    5)welke accessoires is een must om te hebben? Windsurfer, gimball onderplaat, verlengde landingsgestel, extra accu, propeller quard heb ik al of besteld bij Ali.

    Hahaha veel vragen. Wil goed voorbereid zijn. Heb mijn drone nog niet de maximale afstand gevlogen wil hem eerst nog goed leren kennen.

    Vincent
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    qua vlieggebied:
    https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

    kort gezegd: alles met een kleurtje mag je niet vliegen.
    tenzij je bij een club gaat vliegen, die daar de goede ontheffing voor heeft.

    dit wordt ook uitgelegd in de regeling modelvliegen, de wet waar je onder valt https://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07
    of hier
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone/regels-hobby-drone

    komt er in het kort op neer, dat als je een blanco gebied hebt op de dronekaart, je 120 meter hoog mag.
    qua afstand gaat het tegenwoordig blijkbaar met name om de zichtbaarheid.
    jij moet altijd 100% zicht hebben op je toestel.
    op 250 meter wordt dit al spannend, je ziet dan vaak alleen nog maar een vaag stipje. dat is dan dus eigenlijk te ver weg.
    Houdt ook in dat als het slechter weer is, je dichterbij moet blijven.

    Wat dus tegelijk inhoud dat de drone zelf misschien best 4 km ver kan. Maar dat mag dus niet.
    een ferrari zou ook met gemak 300 km/u moeten kunnen halen, maar zo hard mag je toch niet rijden.
    je moet voor de grap verzinnen, dat als jij 4 km weg zit, en dat ding valt uit de lucht. (vogel, accu leeg, mankement)
    waar is hij? je kan hem nooit gezien hebben. en vanaf camera heb je werkelijk geen idee waar je zit.
    waar is hij op geland / gecrasht?

    Je hoort op zicht te vliegen, wat inhoud dat je niet op de camera van de drone mag vliegen.
    je moet het toestel rechtstreeks zelf zien.
    voor een foto oid kun je natuurlijk best ff een momentje op je scherm kijken, maar het grootste deel van de tijd zou je naar de drone moeten kijken.
    stel, er gaat wat mis, weet je ook waar hij ongeveer neerkomt.
     

Deel Deze Pagina