DJI S800 Spreading Wings

• Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Ik weet inderdaad niet hoe het standaard is bij een S800. Bij mijn hexacopter heb ik gewoon de 2 batterijstekkers rechtstreeks op mijn PBD gesoldeerd. Ik zie enkel nadelen bij het gebruik van een Y-splitter.

Ik weet inderdaad niet hoe het standaard is bij een S800. Bij mijn hexacopter heb ik gewoon de 2 batterijstekkers rechtstreeks op mijn PBD gesoldeerd. Ik zie enkel nadelen bij het gebruik van een Y-splitter.

Dat is eigenlijk ook de beste manier.
En dan zijn xt60 stekkers ruim voldoende

Wookong Settings

Ik heb een vraag over de settings van een S800 met Wookong en Gimbal, ik heb ze op 230, 230 ,120, 180. Zonder gimbal vloog hij superstrak maar met de gimbal en de NEX5R dweilt hij alle kanten op. Voor mijn gevoel zijn de gains al aan de hoge kant, is dit normaal? (ik gebruik versie 5.26 )
Weet iemand ook hoe je de gains via de MX16 kunt bedienen maar ook de failsafe en de IOC in stand kunt houden? ze maken beiden gebruik van X2 en X3.
Dank alvast Groet Marcel

Ik heb een vraag over de settings van een S800 met Wookong en Gimbal, ik heb ze op 230, 230 ,120, 180. Zonder gimbal vloog hij superstrak maar met de gimbal en de NEX5R dweilt hij alle kanten op.

Voor mijn gevoel zijn de gains al aan de hoge kant, is dit normaal? (ik gebruik versie 5.26 )

Gains verschillen per toestel en configuratie. Daar is weinig van te zeggen. Is een kwestie van afregelen.

Weet iemand ook hoe je de gains via de MX16 kunt bedienen maar ook de failsafe en de IOC in stand kunt houden? ze maken beiden gebruik van X2 en X3.
Dank alvast Groet Marcel

Je hebt hier 2 opties:
1) BlueTooth LED erop zodat je hem via een iOS apparaat kunt instellen.
2) 'tijdelijk' de IOC schakelaar niet programmeren en dit kanaal gebruiken voor je Gain instellingen. Dan alles afregelen en daarna de IOC weer terug op het kanaal zetten.

Gr Norbert

Mijn EVO vliegt inmiddels. Ben er erg blij mee, na wat vervelende opstartproblemen (fuck-windows...).ik had een Futaba T14SG aangeschaft voor de EVO. Via S.BUS2 aangesloten. De heli vliegt prima, maar het opklapbare landingsgestel wil ik maar niet aan de praat krijgen. Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Tips zijn zeer welkom.
Tot nu toe:

Zoals gezegd, De heli op de S.BUS2 uitgang aangesloten. De ontvanger, de R7998SB, heeft ook 7 gewone aansluitingen die allemaal een functie hebben. De 8e aansluiting is tevens de S.BUS1. Op dit kanaal moet dan het landingsgestel. Via een ledje zegt het landingsgestel echter dat het geen contact heeft met de zender. Dat kan kloppen, een test-servo deed ook niets op die aansluiting. In de zender heb ik een schakelaar toegewezen aan kanaal 8. In de zender zie ik ook dat het commando gewoon functioneert. Iemand enig idee?

Mijn EVO vliegt inmiddels. Ben er erg blij mee, na wat vervelende opstartproblemen (fuck-windows...).ik had een Futaba T14SG aangeschaft voor de EVO. Via S.BUS2 aangesloten. De heli vliegt prima, maar het opklapbare landingsgestel wil ik maar niet aan de praat krijgen. Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Tips zijn zeer welkom.
Tot nu toe:

Zoals gezegd, De heli op de S.BUS2 uitgang aangesloten. De ontvanger, de R7998SB, heeft ook 7 gewone aansluitingen die allemaal een functie hebben. De 8e aansluiting is tevens de S.BUS1. Op dit kanaal moet dan het landingsgestel. Via een ledje zegt het landingsgestel echter dat het geen contact heeft met de zender. Dat kan kloppen, een test-servo deed ook niets op die aansluiting. In de zender heb ik een schakelaar toegewezen aan kanaal 8. In de zender zie ik ook dat het commando gewoon functioneert. Iemand enig idee?

Zal niet gaan werken. Je landing gear kan je alleen traditioneel aansturen.
S-bus zal dan ook niet gaan

Vibration Damping Kit

Is er verschil tussen de Dampers? ik zie er soms bij staan "Evo set' en soms niet. Ook zijn ze er met blauwe Dampers en Zwarte.
Alvast dank, Marcel

kom er toch niet uit, zo. oudere ontvanger geprobeerd, maar die had slechts 7 kanalen, dus dat is net niet genoeg om het het landingsgestel aan te sluiten, daar had ik een 8e kanaal voor nodig. Met die R7008SB had ik ook telemetrie, die wil ik nu net niet missen...

iemand een oplossing?

Kwam wel dit bericht tegen betreft S.BUS2:
R7008SB S-Bus with NAZA?
Al kan dit inmiddels ook achterhaald zijn... (heb zelf geen ervaring met de nieuwe zenders van Futaba)

Futaba levert overigens ook een SBD-1 S.Bus decoder, welke drie normale servo uitgangen aanbied.
Alle drie uitgangen zijn onafhankelijk te proggen naar een kanaal die je nodig hebt.
Zie hier voor meer info betreft het S.BUS systeem:
http://www.futaba-rc.com/sbus/

Een andere optie en het meest voordelige, is zoals Tasz ook al aangaf...
Sluit alles traditioneel aan en je hebt alle kanalen tot je beschikking.
Je zou de Wookong met drie servo-kabels compleet aan kunnen sluiten.
(twee kabels connecten alleen het signaal en de derde het signaal+5v+GND.)
En kanaal 8 kan direct naar je opklapbare landingsgestel. (of gaat die ook via de Wookong ?)

Kwam wel dit bericht tegen betreft S.BUS2:
R7008SB S-Bus with NAZA?
Al kan dit inmiddels ook achterhaald zijn... (heb zelf geen ervaring met de nieuwe zenders van Futaba)

Futaba levert overigens ook een SBD-1 S.Bus decoder, welke drie normale servo uitgangen aanbied.
Alle drie uitgangen zijn onafhankelijk te proggen naar een kanaal die je nodig hebt.
Zie hier voor meer info betreft het S.BUS systeem:
http://www.futaba-rc.com/sbus/

Een andere optie en het meest voordelige, is zoals Tasz ook al aangaf...
Sluit alles traditioneel aan en je hebt alle kanalen tot je beschikking.
Je zou de Wookong met drie servo-kabels compleet aan kunnen sluiten.
(twee kabels connecten alleen het signaal en de derde het signaal+5v+GND.)
En kanaal 8 kan direct naar je opklapbare landingsgestel. (of gaat die ook via de Wookong ?)

Nee gaat niet via de Wookong

Overigens hebben de meeste hier op dit forum alles traditioneel aan gesloten zo ver ik weet.

In het verleden zijn er nogal wat sbus problemen geweest.

eindelijk werkt de s-bus, landinggear etc...

citaat van een engelstalig forum:

Futaba 14sg, R7008SB in mode D, the WKM is connected via S-Bus2 (the low horizontal port in the receiver), and the gear on the Evo are controlled by the single connection on channel 9 (which in mode D is mapped to port 1 on the receiver). So, two connections to the receiver (one to the WKM, another to the gear) plus I also have a voltage cable connected for telemetry. The gear on the Evo works just fine out of the box this way.

Zo gemakkelijk was het. Na eerst windows en driverproblemen, was het nu voornamelijk mijn onkunde met vier verschillende modi van die ontvanger en de consequenties daarvan. Ik heb nu via s.bus de volledige controlle over 7 kanalen (nodig voor vliegen, orientatiecontrolle, return-to-home en vluchtmodi) en daarbij nog eens 8 kanalen. Hiervan gebruik ik de eerste voor het landingsgestel, de anderen straks voor de zenmuse.

mijn avond kan niet meer stuk. Dank voor alle bijdragen!!

citaat van een engelstalig forum:

Futaba 14sg, R7008SB in mode D, the WKM is connected via S-Bus2 (the low horizontal port in the receiver), and the gear on the Evo are controlled by the single connection on channel 9 (which in mode D is mapped to port 1 on the receiver). So, two connections to the receiver (one to the WKM, another to the gear) plus I also have a voltage cable connected for telemetry. The gear on the Evo works just fine out of the box this way.

Zo gemakkelijk was het. Na eerst windows en driverproblemen, was het nu voornamelijk mijn onkunde met vier verschillende modi van die ontvanger en de consequenties daarvan. Ik heb nu via s.bus de volledige controlle over 7 kanalen (nodig voor vliegen, orientatiecontrolle, return-to-home en vluchtmodi) en daarbij nog eens 8 kanalen. Hiervan gebruik ik de eerste voor het landingsgestel, de anderen straks voor de zenmuse.

mijn avond kan niet meer stuk. Dank voor alle bijdragen!!

Cool. Ik wist niet dat dat kon met fetuba.
Mooi dat het werkt

Beste mensen, Aan de motoren van de S800 zit aan 1 kant een stripje om de motor iets schuin te plaatsen, weet iemand waarom en aan welke kant dit dient te zitten? ik heb nu het idee dat het willekeurig is maar kan me niet voorstellen dat dit zo hoort, overigens vliegt de s800 verder prima.

Dit is gedaan om de yaw werking te versterken. Alle ccw motoren staan met de klok mee gericht. Alle clockwise motoren staan tegen de klok in gericht.
Als je de armen los hebt. Je hebt de aansluiting naar je toe gericht. De propeller omhoog gericht. Dan staan de cw motoren naar links gericht en de ccw motoren naar rechts gericht.

Back