DJI S800 Spreading Wings

  • Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Heb wel 2,5x8 voor je....Inkorten kan jezelf wel denk ik.... (m2x6 en m2x8 heb ik ook nog wel)
in rvs... Wil ik je wel GRATIS op sturen als je der wat aan hebt..
 
Zojuist eerste volledige test gedaan. Hier even een heel saai hoover filmpje. Maar kijk eens hoe strak die machine draait. Nog wel wat last van toilet bowlig dat komt omdat de lipo nu tegen de gps aan ligt, is alleen maar voor de test. Verder stonden de gains iets te hoog. Maar al met al een heel geslaagd project / experiment. setup bestaat nu uit 6 2814 750kv ipower motoren met 12x6 graupner props. Met 1 4s5000 weegt die nu 2800gr, met 2 3300. Heb dus nog 1,9kg over over gimbal, camera en LG. Ervaring met andere machines met soortgelijk setup leert dat ik met 5,2kg een 12min over heb.

i-RAGOJhnP8[/media] s800 4s 750kv ipower - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roep al heel lang dat dit een super combi moet zijn omdat je zo onder de 5kg kunt blijven met een veel beter reagerende machine op externe invloeden door de kleinere props en hoger kv motoren. Nu er nog een toepassing voor vinden :) Dus toen ik de kans kreeg om een s800 zonder motoren te kopen met carbon wrapped armen en de simonk regelaars kon ik gewoonweg de verleiding niet weerstaan om het te gaan testen.
 
Ik ging is even kijken in mij vlucht data van de Iosd.
Wat mij opviel is dat Motor 2,4,6 (clockwise) meer throtle krijgen dan 1,3,5 (counter clockwise)

Je zou zeggen dat hij constant de yaw corrigeerd. hij vliegt erg strak maar ik vond het gewoon opvallend.

2,4,6 rood....1,3,5 geel

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er mensen die de escs van rctimer hebben met die simonk die ze niet nodig hebben of kwijt kunnen dat ik een nieuwe teruggeef?
 
Er is nu ook een upgrade set beschikbaar


DJI officially released the retractable landing gear upgrade kit for the S800, with this upgrade kit you can upgrade the S800 landing skid to the retractable landing gear.

Working Voltage: 3S~6S (LiPo)
Working Current: Max 1A@6S
Input Signal: PWM (High-Pulse Width 800us~2200us)
Output Signal: PWM(Neutral Position is 1520us) in 90Hz
Working Temperature: -20~70oC
Output Voltage: 7.2V (For HV Servo Only)
Total Weight(after mount on S800 skid): 875g
Servo Travel: 150 degree (Minimum120 degree)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kan iemand mij hier vertellen hoe de stekkers in het centerdeel contact maken met de plaat aan de bovenkant? zijn het gewoon holle gaten in de bovenplaat waar de uitsteeksels van de stekkers inkomen?

en heb je in principe alle 3 de draden nodig van wookong naar de motoren? of is alleen signaal genoeg?
 
Tja en vandaag was ik dus de lul.
Spontaan uit de lucht gevallen. Meter of 3 hoog.
Was nog bezig met de flight check.
Eerst viel er 1 motor uit. Dus ik gps aan en IOC, dat ging goed kon hem rustig naar me toe brengen.
Helaas daarna FOD en huilen.
Gelukkig alle veiligheids maatregelen genomen en dus geen mensen in de buurt. Wat ben ik daar blij om zeg


full


Schade:
Lens
5 armen
1 motor
1 esc
2 props
2 lipo's

Ook het landing gear maar die viel mee en kan ik repareren.

Maar het vertrouwen in DJI word bij mij met de dag minder :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Potverdikke das balen zeg, behoorlijk wat schade zo te zien, en dat van maar 3 meter hoogte.
Had je inmiddels de nieuwe IMU erop zitten?
 
Ai, zeer vervelend om te horen. Achteraf heb je niets aan dit advies, maar misschien voor een volgende keer.
Als er 1 motor uitvalt, flip dan eerst naar manual. Grote kans dat hij weer gaat draaien, en dat je de S800 heelhuids kan binnenloodsen.
De motor en regelaar combinatie van de S800 is electronisch gezien onverwoestbaar, zeer robuust.

De uitvallende motor is vaak een FW kwestie, een defecte acc sensor en/of (communicatie) probleem met de GPS . Aangezien je 5.16 gebruikt, denk ik aan een defecte acc/IMU.

Zuur om te horen, ik hoop dat je de oorzaak kan achterhalen.
 
Het gekke is dat ik in eerste instantie gewoon nog kon vliegen met de uitgevallen motor.
Pas na enkele secondes ging hij "wobbelen" en kwam hij naar beneden.
De uitval van de motor was dus niet de directe aanleiding van de crash.

Voor de gene die met mij mee willen denken heb ik hier het vlucht bestandje van de Iosd
http://we.tl/Re3MxHNqq0

Deze kan je openen met de dji data viewer. Die zit bij de Iosd asistant
http://download.dji-innovations.com/downloads/iosd/iOSD_Installer_1.00.exe

Mijn vragen zijn,
waarom viel de motor uit? (ESC of Wookong)
en waarom kon ik eerst gewoon door vliegen en kwam hij pas later naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top