DJI S800 Spreading Wings

• Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Vandaag is onze S800 naar beneden gekomen...:(

Er is 1 motor uit gevallen tijdens de vlucht. Resultaat drone blijft redelijk vliegen(en nog te besturen) maar toch wel harde landing. Was gelukkig in het gras! Zenmuse niet stuk! Wel twee armen en stuk van landingsgestel.

Resultaat: Geen vertrouwen meer in de overige vijf motoren!:mad:

Heb een test nadien gedaan en de ene motor kan je bij halfgas zo tegen houden met de hand.

Iemand idee van oorzaak? Toestel heeft ongeveer een 25uur gevlogen. Heb vorige volledige check-up gedaan van alle draden en contacten. Erna verschillende geslaagde vluchten achter de rug tot vandaag.....

Vandaag is onze S800 naar beneden gekomen...:(

Er is 1 motor uit gevallen tijdens de vlucht. Resultaat drone blijft redelijk vliegen(en nog te besturen) maar toch wel harde landing. Was gelukkig in het gras! Zenmuse niet stuk! Wel twee armen en stuk van landingsgestel.

Resultaat: Geen vertrouwen meer in de overige vijf motoren!:mad:

Heb een test nadien gedaan en de ene motor kan je bij halfgas zo tegen houden met de hand.

Iemand idee van oorzaak? Toestel heeft ongeveer een 25uur gevlogen. Heb vorige volledige check-up gedaan van alle draden en contacten. Erna verschillende geslaagde vluchten achter de rug tot vandaag.....

Dat is klote om te horen

Orzaak is moeijk te achterhalen.
Je bent al nummer zoveel.

Ik heb ook nooit de oorzaak kunnen vinden.

Maar 90% van de s800 crashes is door motor uitval en dat gebeurt nog wel eens bij die dingen :(

ik heb goede ervaringen met zowel wookong's als s800's. je crash is natuurlijk erg vervelend, maar betekent niet direct dat elke wookong of s800 niet goed is;)

ik heb goede ervaringen met zowel wookong's als s800's. je crash is natuurlijk erg vervelend, maar betekent niet direct dat elke wookong of s800 niet goed is;)

Denk dat wookong wel zal blijven ben ik eigenlijk wel zeer tevreden over. Morgen maar eens gaan kijken bij flexacopter...

Is de wookong wel te vertrouwen? Is het effectief de S800 die problemen met zich meebrengt?

Hoi Christophe,
zowel de Wookong als de S800 zijn te vertrouwen. Je crash is uiteraard mega vervelend!
Zoals je weet vliegen wij ook al geruime tijd naar tevredenheid met de S800 en Wookong. Wel is het zo dat onze versie voorzien is van de aluminium IMU en tevens beschikt over carbon wrap armen.

Heb je wel eens gekeken of de LED wit knippert tijdens je vlucht?

Gr Norbert

Wij vliegen ook met de aluminium imu wel zonder carbon armen. De led knipperde oranje (niet de lipo warning deze is uitgeschakeld) zoals gewoonlijk bij attitude vluchten. Ik weet niet wat ervan te denken vertrouwen is gemakkelijker kwijt te spelen dan terug te winnen! Was vorige week kerktoren aan het filmen op ongeveer 75m. hoogte, stel dat er dan een motortje faalt....
Gr.
Hoi Christophe,
zowel de Wookong als de S800 zijn te vertrouwen. Je crash is uiteraard mega vervelend!
Zoals je weet vliegen wij ook al geruime tijd naar tevredenheid met de S800 en Wookong. Wel is het zo dat onze versie voorzien is van de aluminium IMU en tevens beschikt over carbon wrap armen.

Heb je wel eens gekeken of de LED wit knippert tijdens je vlucht?

Gr Norbert

zowel de Wookong als de S800 zijn te vertrouwen.
Waar baseer je dat op? Ze komen toch wel regelmatig naar beneden.

En tuurlijk niet allemaal, misschien wel het merendeel niet maar het valt wel op dat het bijna altijd motor fail is wat de s800 doet neerstorten. Overige oorzaken is pilot error.

En dan vraag ik mij 2 dingen af

1 Waarom de motor fail bij zoveel gevallen.

2 Waarom blijft hij niet op 5 motoren vliegen.

Alleen al daarom heb ik geen vertrouwen meer in de s800

Ze komen toch wel regelmatig naar beneden.
Volgens mij is dat equivalent aan het aantal s800 helis, en het aantal vluchten. s800 wort gekocht om te werken, en zal vaker vliegen dan de gemiddelde hobbyist met een andere heli.
Er vliegen waarschijnlijk meer s800 helis dan welke andere heli, uitgezonderd de dji phantom.

En tuurlijk niet allemaal, misschien wel het merendeel niet maar het valt wel op dat het bijna altijd motor fail is wat de s800 doet neerstorten.
Het merendeel? Dat betekend dat minimaal 1 op de 2 s800 helis crasht?

1 Waarom de motor fail.

Omdat de meeste s800 veel te zwaar zijn. Anders vliegen ze nog bestuurbaar met 5 motoren.

Het merendeel? Dat betekend dat minimaal 1 op de 2 s800 helis crasht?
Dat zeg ik toch niet. Goed lezen

Volgens mij is dat equivalent aan het aantal s800 helis, en het aantal vluchten. s800 wort gekocht om te werken, en zal vaker vliegen dan de gemiddelde hobbyist met een andere heli.
Er vliegen waarschijnlijk meer s800 helis dan welke andere heli, uitgezonderd de dji phantom.
Ben ik gedeeltelijk niet met je eens. Er zijn types waar er ook veel van vliegen en daar vind je 0 crashes van.
Ik heb meerdere machines hier. de enigste die ooit gecrasht is, is de s800.

Maar gedeeltelijk is het wel waar idd. Maar om dan te stellen dat de s800 te vertrouwen is gaat er bij mij niet meer in

Omdat de meeste s800 veel te zwaar zijn. Anders vliegen ze nog bestuurbaar met 5 motoren.
Ickarus vloog met een standaard setup. Dus die gaat niet op in dit geval

Maar kan iemand mij vertellen wat een motor-fail met het frame te maken heeft?

De s800 koop je compleet

ik heb er hier ook een aantal staan, waaronder 2 s800's. er is nog nooit wat van gecrashd. heffen wij elkaar dan op?:rolleyes:

Ja ik denk het haha

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg echt niet dat ze allemaal naar beneden komen hoor.

Het valt mij alleen maar op dat de s800 vaak een motor fail heeft terwijl je dit bij andere machines zelden ziet

Laatst bewerkt:
Waar baseer je dat op? Ze komen toch wel regelmatig naar beneden.

En tuurlijk niet allemaal, misschien wel het merendeel niet maar het valt wel op dat het bijna altijd motor fail is wat de s800 doet neerstorten. Overige oorzaken is pilot error.

1 Waarom de motor fail bij zoveel gevallen.

Je draaft wat door Daan.
Laten we het omdraaien.... er vliegen er veel meer wel dan niet. Nog sterker, het is de meest verkochte machine ooit. Waarom zou dat zo zijn als alles naar beneden komt?

@Ed...
ze zijn eigenlijk allemaal te zwaar. Zodra je er een zenmuse onder hangt met een camera + 10000mAh aan lipo zit je doorgaans ruim door de maximale 7Kg...

Waarom zou dat zo zijn als alles naar beneden komt?

Nogmaals dat zeg ik niet.

Ik zeg eerlijk dat ik idd niet objectief ben.
Dat gaat ook niet omdat ik zelf een crash heb gehad

Maar jij verkoopt die aparaten dus ik snap jou ook wel.

Maar die twee vragen die ik heb zijn nog altijd niet beantwoord na de crash.
En zal ik nooit beantwoord krijgen ook.

Dat het een veel verkochte machine is dat snap ik
Dat leg ik ook uit in post #711

Maar goed ik hou er over op. Jullie weten nu wel mij mening denk ik ;)

Hiermee haal ik een oud topic terug boven, maar na het lezen van dit hele topic zit ik met nog wat vragen. Ik kan heel goedkoop een gecrashte S800 met WKM overkopen (1000 euro en moet enkel 2 armen vervangen die samen 100 euro kosten). Nu heb ik hier heel wat problemen zien passeren en ben daardoor niet meer zo overtuigd of ik hier een zaak aan doe. Als ik het goed begrepen heb is de FOD hoofdzakelijk te wijten aan die GPS puck's die na een bepaalde datum werden gemaakt. Maar wat ik niet kan terugvinden is vanaf welke datum deze dan weer wel OK waren (met de nieuwe firmware). Wanneer ik ga kijken naar deze S800, wat zijn dan de dingen waar ik moet op letten om ervoor te zorgen dat ik geen S800 koop met mogelijke FOD problemen?

Geef 750 euro meer uit en je hebt een S900 met A2.
Beter frame, opklapbaar en niet gecrashed.
Koop je nieuw voor 1850 euro incl. A2.

Laatst bewerkt:
Nja er was wel meer bij dan alleen het frame en de besturing. 2 batterijen die nieuw 150 euro per stuk kosten en een gimbal van 900 euro. Had ik er misschien moeten bij zeggen

Hiermee haal ik een oud topic terug boven, maar na het lezen van dit hele topic zit ik met nog wat vragen. Ik kan heel goedkoop een gecrashte S800 met WKM overkopen (1000 euro en moet enkel 2 armen vervangen die samen 100 euro kosten). Nu heb ik hier heel wat problemen zien passeren en ben daardoor niet meer zo overtuigd of ik hier een zaak aan doe. Als ik het goed begrepen heb is de FOD hoofdzakelijk te wijten aan die GPS puck's die na een bepaalde datum werden gemaakt. Maar wat ik niet kan terugvinden is vanaf welke datum deze dan weer wel OK waren (met de nieuwe firmware). Wanneer ik ga kijken naar deze S800, wat zijn dan de dingen waar ik moet op letten om ervoor te zorgen dat ik geen S800 koop met mogelijke FOD problemen?

Je kon dat checken op http://www.dji-innovations.com/compass/submit_rma/
maar die is uit de lucht zie ik

Als je de gps heb met de zwarte randjes dan heb je zo ie zo een juiste.

Anders even een mailtje naar DJI met je serie nummer.

Deze is altijd goed. Let op de zwarte randjes

images

Laatst bewerkt:
Back