DJI Wookong met halve MK Octo en binnen / buiten video

Na de debacle met de DJI die een non-standaard puls van 910us uitstuurt waardoor ik de MK ESC's niet kon gebruiken (hebben min 940us nodig om te starten) (http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=6738 )

Aangezien ik OPTO regelaars op mijn Octo wil (bespaart weer 8x BEC interferentie) en niet nog langer wil wachten heb ik besloten de Octo maar even te halveren en de test- afstelvluchten met een Quad te maken.

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor, jemig.

Hoe vind je hem in vergelijking met een MK?

En hoe plug en play was de set? erin pluggen en gaan, of kwamen er hier eerst nog een hoop aanpassingen aan te pas m.b.v een PC o.i.d.?

Heel erg gaaf.

Mooi hoor, jemig.

Hoe vind je hem in vergelijking met een MK?

En hoe plug en play was de set? erin pluggen en gaan, of kwamen er hier eerst nog een hoop aanpassingen aan te pas m.b.v een PC o.i.d.?

Heel erg gaaf.

Er is heel weinig om in te stellen en dat is ook het grootste nadeel, er is niet veel mee mogelijk. Tot de vorige firmware alleen hoogte dmv baro of hoogte en positie dmv GPS. Dus voor die functies een aardige hoog prijsje.
De laatse firmware heeft ook CF, Care Free, dan vliegt hij altijd de kant op waarnaar je de knuppel beweegt (een functie die al een tijdje op de MK zit)
Geen waypoints vliegen, kan wel moet je wel even $1200 extra neertellen. De MK heeft al een tijdje een uitgebreide Waypoint optie en een FollowMe en, en, en... ja iets duurder maar daar krijg je ook meer voor. Ja ook de bugs maar de DJI flippen ook, storten zo maar neer of zetten de motoren maar vast in de lucht voor je uit.

Het is prettig dat je voor de DJI normale ESC's kan gebruiken maar de MK's bouwen weer lekker weg. (mijn voorkeur gaat naar normale)

Een goed afgestelde MK blijft ook op zijn plaats maar het begint met de spullen (hoe was het ook al weer, goedkoop is..): shit er in komt shit er uit.

Tja, voor mij nog even de MK op 1 en close de DJI en dat komt voornamelijk door de mogelijkheden maar als je die niet gebruikt DJI!

//Frank

Volgende test is om de zender uit te zetten :schrik: waarna het model terug naar 'home' vliegt en netjes land (volgens de beschrijving ;))

We zullen het zien, ik zal de video posten of het mis gaat of niet.

//Frank

Hartelijk dank! Erg nuttige reactie.

Nog 2 vragenen dan houd ik er mee op;).

Er zijn inmiddels verhalen bekend met DJI's die er tijdens de vlucht mee ophouden?
Ik kon ze nog niet vinden, vandaar dat ik zo enthousiast ben over de DJI.

Daarnaast lijkt het mij juist heerlijk om niet teveel in te hoeven stellen. Alleen de essentiële dingen en that's it.

Aanzetten en gaan.
De rede dat ik nog geen GPS op mijn MK okto heb is puur vanwege alle bugs, de spookverhalen en zo door. Ik durf het nog niet.....

Kzal wel een mietje zijn :mrgreen:

Hartelijk dank! Erg nuttige reactie.

Nog 2 vragenen dan houd ik er mee op;).

Er zijn inmiddels verhalen bekend met DJI's die er tijdens de vlucht mee ophouden?
Ik kon ze nog niet vinden, vandaar dat ik zo enthousiast ben over de DJI.

Daarnaast lijkt het mij juist heerlijk om niet teveel in te hoeven stellen. Alleen de essentiële dingen en that's it.

Aanzetten en gaan.
De rede dat ik nog geen GPS op mijn MK okto heb is puur vanwege alle bugs, de spookverhalen en zo door. Ik durf het nog niet.....

Kzal wel een mietje zijn :mrgreen:

Ik vraag me af of de MK nu slechter gaat vliegen door de GPS en NAV, ik heb er nog nooit problemen in de vlucht met MK gehad.

Welk merk je ook neemt ze hebben allemaal wel wat. Daarnaast lees je vaak alleen de negatieve verhalen en waar veel van wordt verkocht geeft veel verhalen maar wat is de verhouding in procenten?

Het stoppen van motoren op de DJI heeft 99% te maken met met een maffe functie in de firmware dat de motoren stoppen als je het gas onder 10% trekt.

De oplossing is simpel zeker voor Heli vliegers, maak een Idle-Up (vlucht conditie) als je bent gestart schakel om en je gas komt nooit meer onder 10% (moet je natuurlijk wel even in die conditie zetten). Maar ja de meeste multi piloten zijn plank vliegers dus denken daar niet aan.

PS. ik zou voor GPS en NAV gaan, geeft nog meer FUN op je MK.

het is jammer dat de gps opties(dji en mk) allemaal zo enorm duur zijn.... ;)

DJI M komt met GPS of je moet voor de uitgeklede Naza (~180Euro) gaan. Voor de MK FC is NAV & GPS ~280Euro.

Het is maar wat je wilt bereiken. Raggen, neem een goedkoop boardje, serieus FPV of CAM werk ontkom je bijna niet aan een duurder platform.

Natuurlijk kan je gaan rommelen maar we weten allemaal dat de hoeveelheid tijd en na tig motoren, etc je bijna net zo duur uit bent.

Regelaars, heb je toch nodig, frame heb je toch nodig dus het verschil zit in de Brain maar een ding weet je dan wel, je stopt met pielen en gaat je bezig houden met het doel (of pielen moet het doel zijn).

Back