Dji wookong stroom voorziening via bec?

Hallo,

Ben bezig met het bouwen van een DJI wookong octocopter. Nu raden ze aan om een externe bec te gebruiken en alle rode kabels van de esc's (maytech 30a in mijn geval) door te knippen.

Nu vraag ik mij alleen af hoe ik een dergelijke bec aansluit? Moet ik de bec solderen op mijn power distributie boardjes (flyduino) en deze aansluiten op een overgebleven channel of iets dergelijks? Als ik de pdf bekijk moet ik de PMU aansluiten op de lipo, maar hoe werkt dit als ik een externe bec gebruik?

Welke bec is het beste om te gebruiken? En hoeveel amperé moet ik hebben om alles te voorzien van stroom? (videozender, ontvanger, gimbal, wookong).

Groeten,
Thijmen

je moet inderdaad de rode draden van je esc doorknippen bij gebruik van esc's met ingebouwde bec. echter hoef je geen externe bec aan te sluiten, de pmu verzorgt namelijk de stroom voor wookong, ontvanger en gimbal;)

Ok dacht dat ik in eerste instantie ook, maar waarom adviseren ze dan een externe bec?

Wat ik zie is dat de PMU voor normale omstandigheden voldoende is, maar in dit gevalt maar ik gebruik van een gimbal, welke waarschijnlijk veel amperes trekt.

Hoe kan ik dan een apart circuit maken voor gimbal en videoTx zonder extra lipo te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ja:
Please make sure you are using the ESCs and motors recommended by the manufacturer of your multi rotor first.
Supported ESC output by WKM is 400Hz refresh frequency. We recommend the use of external switching type BEC
of 5A or higher for all AP work and larger than 650 size multi-rotor, and cut the red wire of ESCs with built-in BEC.

In dat geval lijkt het mij beter om een externe bec te gebruiken. Hoe moet ik dit aansluiten dan?

ligt eraan wat je allemaal wilt aansluiten, maar de pmu van de wookong levert naast de stroom voor de wookong, op de ingangen van ontvanger en gimbal 3a op 5 volt:
Red wire (power wire) output: 3A@5V

voor een ontvanger en de meeste gimbals is dat meer dan voldoende;)

De DJI wookong, gimbal (AV130), videotx rc ontvanger en wellicht een PICLOC 3x, omdat ik gebruik maak van een octocopter welke alle kanalen gebruikt.

Ik wil met een dergelijk duur apparaat niet net op het randje zitten en dus wat over hebben.

wij hebben een av200 gimbal erop en dat gaat prima, picloc erbij gaat ook wel alleen ook je vtx erbij weet ik niet. dan zou ik een losse bec gebruiken om de picloc, vtx en gimbal te voeden, en dan enkel de signaal draden van je ontvanger gebruiken, zodat het niet op de voeding van de wookong komt.

wat je doet, is de ontvanger wel met bijgeleverde kabeltjes op de wookong aansluiten. deze krijgt daarvan dan stroom. de plussen en minnen van de kabels naar servo, picloc etc sluit je aan op de tweede bec. en tussen picloc en ontvanger(voor tilt control etc) sluit je enkel de puls draad aan.

De DJI wookong, gimbal (AV130), videotx rc ontvanger en wellicht een PICLOC 3x, omdat ik gebruik maak van een octocopter welke alle kanalen gebruikt.

Ik wil met een dergelijk duur apparaat niet net op het randje zitten en dus wat over hebben.

Wat kost zo een wookong? Ik ben erover aan het denken om dat ook te kopen maar weet niet welke prijs ik kan verwachten, ik wil deze namelijk gebruiken om luchtfoto's te nemen.

mvg tim

Back