Dji Zender stoort op FPV Scherm

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door supernovasx, 31 mrt 2015.

  1. supernovasx

    supernovasx

    Lid geworden:
    4 jan 2015
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Groesbeek
    Ik heb van het weekend een FPV set geïnstalleerd in mijn Dji Phantom 2 V2. Na wat testen heb ik toch best wat storing (Ruis) in het beeld. Ik dacht dat ik de kanalen verkeerd had staan maar die heb ik al gewisseld en die zijn goed.

    Als ik mijn hand boven de antenne van de Dji zender houdt dan is de storing helemaal weg...

    Setup:

    Dji Phantom 2 V2 (2.4Ghz zender)
    Boscam RX-LCD5802 Diversity scherm (5.8 Ghz)
    Boscam TS353 Zender (5.8Ghz)
    Cloverleaf antennes + Helical

    Ik wil toch graag het scherm gemonteerd houden op de zender. Iemand enig idee hoe ik deze storing kan oplossen / weghouden? Vliegen met je hand boven de antenne is natuurlijk niet echt makkelijk... :cool:


    [​IMG]
     
  2. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Sorry dat ik op een oud topic reageer, maar aangezien ik exact hetzelfde op dit moment ondervindt met gelijkaardige setup (600mW) zender/ontvanger van Boscam.
    En hier helaas geen reactie op staat.

    Heb een zenderpult samengesteld, met het scherm ongeveer een 20cm vandaan de antenne, maar inderdaad zoals hierboven omschreven, zodra de zender van de Phantom aangaat, valt het beeld iedere paar sec voor een paar sec weg, dat vliegt dus niet heel lekker als je mee wilt kijken wat je filmt.

    Zodra je alles apart neemt en de zender min. 50cm uit de buurt van het scherm houdt werkt het perfect. Andere antennes lost niks op, al vanalles geprobeerd.
    Weet er iemand een manier om dit te ontstoren, of ligt dit puur aan het type/setup?

    Gr,
    John
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Eletronica zo dicht op elkaar kan idd problemen geven.

    Enige oplossing is alles zo goed mogelijk afschermen met kopertape. En dit terugkoppelen aan massa (min draad van de accu.
    Zowel in de zender als je videoscherm.

    Komt het nog via de antennes binnen dan wordt het lastig
     
  4. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Heb het 'opgelost' nu middels alu folie rond de voorkant van de ontvanger te doen en deze ook iets te verplaatsen op de zenderpult.
     

Deel Deze Pagina