Dl 100

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
een 3-blad 24-12 met 28*10 2-blad vergelijken is niet echt zinvol, en dan ook nog eens 25cc verschil en op een compleet andere kist......

iik draai op de 3w ook een 26X10 bolly wat vreselik snerpt, maar dat zijn de tippen.
de motoren maken gewoon verschillend geluid bij de zelfde toeren.
de dl is gewoon een stuk minder stil.. dan de 3w niet hinderlijk, of te veel kabaaal,.. gewoon luidrugtiger, en dat hat ik niet van de KS dempers verwachthet zijn overigens wel de 5kamer dempers..

Om even off topic te gaan bij de uitlaat discussie, ik was ook altijd overtuigd van Krumscheid, tot vorige week dat een clublid zijn extra met 3W 170 en de nieuwste 5 kamer KS potten voor deze motor zijn kist invloog.

wat een herrie maken die potten, ja echt de potten. Gisteren het verschil gehoord van een 3W 157 met 3W potten (nieuwste) en echt verbazend hoeveel stiller deze waren.

het is allemaal een beetje te duur om zomaar even andere potten erin te gooien om te testen maar we zoeken naar een oplossing om te vergelijken.

die DL potten moet ik nog eerst horen en zien alvorens ik ze zou komen, momenteel ben ik heel tevreden van BMB's, die komen mij goed van pas mede door hun korte uitlaatbochten. Krumscheid heeft bijna dubbel zo lange bochten nodig.

de potten van 3w zijn pefa potten.. ik vind ze beter dan de krmscheit potten

vandaag voor het eerst een paar goede vluchten gemaakt met de pitts/dl

we hebben de dl voorzien van een tillotson carb, dit scheelt dag en nacht.
de motor loopt nu betrouwbaar en is beter over de hele linie.
de pitts voorzien van smoke en het landingsgestel is gerepareerd/verstevigd.

de tweede dl is onderweg...

Back