DLE 111 probleem op Beast Hangar 9.

Beste,

Ik heb een DLE motor en krijg het toerental maar niet stabiel.


Prop 27/10 Menz
Benzine mengeling 1/40.
Motor draait mooi stationair.
Motor pakt goed aan op lage toeren.

Toerental alles wat hoger is als stationair-loop veranderd steeds. Niet met grote sprongen maar voelt niet gerust aan tijdens vlucht.

Benzinetoevoer zonder lucht

Kan dit verholpen worden met het :

Aanpassen van de lage en hoge toeren regel naald?
Andere prop keuze?
Vernieuwen van ontstekingskaarsen?
Aanpassen van benzine/olie verhouding naar 1/50?
Nieuwe membramen in carburator plaatsen?
Uitlaatsysteem vernieuwen. Dempers zijn lichtjes ingedeukt ( Heb het zo over genomen van de vorige eigenaar. )

Bedankt voor jullie reacties.

Nico
 
pak op de 111 een 27/12 of een 28/10
smering 1/50 Castrol 2 takt niet vetter
of nog beter gewoon aspen 2 takt kopen

vervang de kaarsen voor echte ngk cm6 kaarsen
die zijn veel beter dan de bijgeleverde kaarsjes

of de irithium kaarsjes die zijn ook zeer goed
 
Bedankt voor je info.

Wat ik ook wel zie is dat op de carburator een aansluiting zit voor de benine alsook een zelfde soort van aansluiting op een vlak plaatje.

Is dit de aansluiting waar het membraam rustige lucht moet krijgen.

Hier zit nu nl een darmpje op wat aan de onderkant van de motorkap uit komt met heel turbulente lucht.

Zou het dan niet beter zijn dat ik deze verleng en naar achter in de romp plaats?

Nico
 
Hier zit nu nl een darmpje op wat aan de onderkant van de motorkap uit komt met heel turbulente lucht.

Als dat slangetje aangesloten zit op de boven of onderkant van de carburateur (dus de kanten waar geen asjes voor choke en gasklep uitsteken) dan is dat waarschijnlijk van de referentiedruk. Zie foto hieronder.
8355444193_ec6d33d85f_z.jpg


En die moet NIET in turbulente lucht hangen. Hangt dat slangetje gewoon los uit de motorkap of zit dat slangetje vast en komt hij uit in een gat dat vlak op de motorkap zit (dus geen opstaande randjes er omheen).

Als dat laatste het geval is, dan heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een static port gemaakt. Dat gebruikt men bij full-size vliegtuigen ook. Dan niet voor de referentiedruk van de motor, maar voor de referentiedruk van de instrumenten. Dat werkt over het algemeen gewoon. Maar alleen als de opening helemaal vlak is. Zoals hieronder is te zien.
Convair_F-102A_Pressure_Static_Port.jpg


Als er gewoon een slangetje los onder bungelt, begin eens met de slangetje gewoon weghalen en daarna te kijken wat hij doet. Gewoon van de carburateur afhalen. Als dat niet werkt verleng het slangetje eens en voer het de romp in waar hij niet in de luchtstroom hangt. Dus niet in de uitlaattunnel of iets dergelijks.
 
Back
Top