DLE30 carburateur op een ZG20 ?

Heren,

Ik ben op zoek naar een nieuwe carburateur voor op mn Zenoah ZG20. Nu vind ik de orginele te duur (75,-) en de levertijd te lang (minimaal 2 weken).

Weet iemand of de carburateur van een DLE30, past en werkt op mijn ZG20 ? of hebben jullie nog andere opties ?

Of iemand met nog een goede 2e hands orginele carburateur voor de ZG20 ?

Alvast bedankt!

en dan de vraag waarom de varburateur vervangen ?

Dit omdat de motor erg moeilijk tot niet start. en als deze eenmaal gestart is dan loopt hij heel onregelmatig stationair en slaat bij stationair toerental regelmatig af.

Heb al nieuwe bougie, nieuwe ontsteking, en de carb is al flink schoongemaakt.

ook komt er nog bij dat de carburateur bijna geen benzine aanzuigt, en als er eenmaal benzine in de carb zit dan lekt bij op meerdere plaatsen, en vooral bij de as van de gasschuif.

Dus vandaar dat ik een nieuwe carburateur wil :)

Dit omdat de motor erg moeilijk tot niet start. en als deze eenmaal gestart is dan loopt hij heel onregelmatig stationair en slaat bij stationair toerental regelmatig af.

Heb al nieuwe bougie, nieuwe ontsteking, en de carb is al flink schoongemaakt.

ook komt er nog bij dat de carburateur bijna geen benzine aanzuigt, en als er eenmaal benzine in de carb zit dan lekt bij op meerdere plaatsen, en vooral bij de as van de gasschuif.

Dus vandaar dat ik een nieuwe carburateur wil :)

dus een vers setje membramen en pakkingen en je bent weer de man .
Je membraam werkt niet meer omdat hij verdroogt is waardoor deze niet meer pompt tevens zijn je pakkingen op waardoor hij lekt en dus overal valse lucht aanzuigt (er kan namelijk ook benzine uit ).En als je dan met veel aanzuigen de carburateur dicht houdt ,ja dan komt er wel benzine in je kelk ,maar dat loopt dan via de as van je vlinderklep weg .

Op je carburateur staat een nummer dit nummer is ook het type aanduiding van je carburateur .via de link kun je dan de juiste pakkingset bemachtigen of je stapt een landbouw zaakje binnen .
.Nadeel van de Dle en rcgf motoren is dat deze de membraam aansturing via een slangetje doen wat bij zenoah via een kanaaltje gaat in je inlaatspruitstuk .Via een slangetje is de aansturing minder omdat het slangetje ook altijd mee pulseert . Nu is dit wel te verwaarlozen ,maar je zenoah kan er minder op gaan lopen .
Bigplanes in elst verkoopt ook losse carbuarteurs voor de rcgf 20 voor een 24 euro . je kunt het proberen .

Hey Serge,

Bedankt voor je antwoord, alleen is een nieuw membraamsetje helaas geen oplossing. Afgelope weekend ben ik bij de meeting in Lienden geweest, en daar hebben er meerdere mensen naar gekeken. Mn membraam was niet uitgedroog en de pakkingen sluiten nog netjes af. Het komt echt vol bij de as eruit.

T blijkt een vaker voorkomend probleem bij deze carburateur, omdat door het vele gas geven dit gaatje uitslijt waardoor hij na verloop van tijd benzine gaat lekken en valse lucht aanzuicht.

Ik heb me maar eens een carburateur van de DLE30 gekocht, en hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen. Ik laat meteen weten als het zo ver is of het gelukt is of niet! :D

Back